Thursday, July 16, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 16 JULAI 2009

Peguam bela Anwar tarik diri
KUALA LUMPUR 15 Julai - Peguam Sulaiman Abdullah yang mengadu tidaksihat sejak awal bulan ini menarik diri buat sementara waktu daripadamengetuai barisan pembelaan dalam kes liwat yang dihadapi Datuk SeriAnwar Ibrahim.

Dokumen diperlukan bagi sokong pembelaan
KUALA LUMPUR 15 Julai - Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahuDatuk Seri Anwar Ibrahim memerlukan semua dokumen bagi menyokongpembelaannya bahawa tiada kejadian liwat berlaku antara beliau denganbekas pembantunya, Mohd. Shaiful Azlan Bukhari.

Akhil Hayy sah bercerai talak satu
IPOH 15 Julai - Sengketa rumahtangga penyanyi dan pendakwah, Akhil Hayyberakhir apabila dia melafazkan cerai talak satu ke atas isterinya,Maizawati Zainal di Mahkamah Rendah Syariah dekat sini hari ini.

Kes Dr. Hamimah tidak dibicara semula
KUALA LUMPUR 15 Julai - Mahkamah Tinggi di sini hari ini memutuskan kesindividu pertama yang didakwa mengikut Akta Pencegahan Pengubahan WangHaram 2001, Dr. Hamimah Idruss tidak dibicarakan semula.


Ibu seterika anak dipenjara empat hari
KLANG 15 Julai - Sudahlah hendak diceraikan suami, anaknya pula ponteng sekolah selama 19 hari.

Rogol anak dipenjara 18 tahun
KUALA LUMPUR 15 Julai - Seorang pengawal keselamatan yang beristeri duadihukum penjara 18 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini setelahdidapati bersalah merogol anak kandungnya pada Hari Raya Aidilfitri,empat tahun lalu.

Rogol: Penjara 16 tahun, 4 sebatan
KUANTAN15 Julai - Gara-gara merogol seorang gadis bawah umur dalam semakkira-kira tiga tahun lalu, seorang bekas pekerja kontrak Majlis DaerahPekan hari ini dihukum penjara berjumlah 16 tahun dan sebatan empatkali oleh Mahkamah Sesyen di sini.

Kondo jadi makmal proses dadah
BALIK PULAU 15 Julai - Polis Pulau Pinang melumpuhkan kegiatanmemproses dadah di sebuah kondominium eksklusif di Bayan Lepas setelahmerampas pelbagai jenis dadah yang dianggarkan bernilai RM3.5 juta,semalam.

Pegawai SPRM serbu pejabat Exco Selangor
SHAH ALAM 15 Julai - Lima pegawai dari Suruhanjaya Pencegahan RasuahMalaysia (SPRM) hari ini menyerbu pejabat anggota Exco KerajaanSelangor, Ean Yong Hian Wah di bangunan Sekretariat Negeri di sini hariini.

Kongsi gelap: Ronnie nafi dipanggil polis
SHAH ALAM 15 Julai - Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan,Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu hari ini menafikan beliau dipanggilpolis untuk memberi keterangan berhubung dakwaan wujud anggota Exconegeri itu mempunyai hubungan dengan kumpulan kongsi gelap.

Pengurup wang pinjam duit ala ah long
PULAU PINANG 15 Julai - Bagi mengaut keuntungan segera, terdapatsyarikat pengurup wang yang sanggup 'bertopengkan' lesen perkhidmatanitu untuk menjalankan kegiatan meminjam wang secara haram ala ah long.









Cetak wang palsu RM50 di Thailand
BANGKOK: Polis Thailand merampas lebih 13,000 keping wang RM50 palsu bernilaiantara RM650,000 hingga RM750,000 di Lopburi, tiga hari lalu.


Cubaan rompak bekas SUK gagal
KUCHING:Empat remaja yang cuba memecah masuk kediaman bekas Setiausaha Kerajaan(SUK) Negeri Sarawak, Tan Sri Hamid Bugo, tidak menyedari dikepungpolis akibat leka mengumpil tingkap rumah berkenaan di Siol Kandis,Petra Jaya, di sini, pagi semalam.

‘Kematian tiada unsur jenayah’
MELAKA:Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, mengesahkan tiada unsurjenayah membabitkan kematian anak lelaki Pengarah Jabatan SiasatanJenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Koh Hong Sun yang rentungdalam kebakaran di Kondominium Seri Bayu, Jalan Mont Kiara 2, KualaLumpur pada pagi Selasa lalu.

Lelaki samun rakan ibu kena 15 tahun
TANGKAK:Seorang lelaki yang juga penghidap HIV dihukum penjara 15 tahun penjaraoleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam kerana merompak dua gelang tanganmilik dua wanita termasuk seorang warga emas yang juga kenalan ibunya.

Mahkamah benar Anwar dapat salinan dokumen
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini semalam, membenarkan permohonan DatukSeri Anwar Ibrahim mendapatkan dokumen dan barangan lain berhubung kesliwatnya serta memerintahkan semua tindakan dan penyerahan dilaksanakandalam tempoh tujuh hari bermula semalam.

No comments:

Post a Comment