Thursday, July 16, 2009

HIBURAN : KHAMIS 16 JULAI 2009


Perihal seksi dan cinta baru Nurul
SELEPAS perkahwinannya dengan komposer dan penyanyi terkenal, Ajai,berakhir kira-kira tiga tahun lalu, ramai yang mula memperkatakanmengenai penampilan penyanyi berkulit hitam manis ini.


Penantian Apek berbalas
PERANCANGANNYAuntuk menghasilkan sebuah album berputik sejak 2001 lagi. Namun,angkara kesibukan yang melanda hidupnya sebagai seorang pelakon danpenerus dunia komedi, semua impian itu terpendam begitu sahaja.


Diana bukan selektif
DIANA Amir kini mencari ruang untuk lebih aktif di bidang lakonan.BINTANG muda ini semakin dikenali ramai. Menjinakkan diri dalam bidanglakonan, kemunculan pertamanya menerusi watak utama, Aleeya dalam siriTV Impian setahun lalu dilihat sebagai kayu pengukur yang cukup besarbuat dirinya.


Aznil 'takut' kendali Macam-Macam Aznil
MENJADItunjang dan tonggak utama rancangan bual bicara Macam-Macam Aznil ( MMA) membuatkan ramai peminat rancangan itu setia menanti sehingga habiswaktu siaran.


ntv7 rai dekad kedua
SELARASdengan peningkatan usia beroperasi untuk tahun yang ke-11 pada 7 Julailalu, ntv7 yang mula beroperasi sejak 7 April 1998 kini dipeloporikandungan bermutu produk rancangan dari dalam dan luar negara yanglebih urban.


Mini konsert Ella bersama Canon
SUDAH tentu ramai yang merindui persembahan ratu rock, Ella, yang penuh bertenaga bukan?








Konsert Jiwa M.Nasir
"Tipulah kalau saya kata saya langsung tidak tertekan tetapi saya cubauntuk tidak fikirkan sangat perkara itu supaya saya boleh fokus padapersembahan" – M. NASIR


Jampi serapah sebelum bersolek
APABILA bercakap bab bersolek memang Marilyn tak mahu kalah. PadaMarilyn, penting jugalah untuk bersolek sebab nak tambah seri kepadawajah Marilyn yang biasa-biasa aje ni. Kalau tak bersolek, memang takyakin diri Marilyn nak keluar rumah.


Resepsi yang tenang di Hawaii
WALAUPUNtidak menjemput media pada upacara perkahwinan yang berlangsung diHawaii, penyanyi Tomoharu Shoji, 33, dan bekas anggota kumpulan MorningMusume, Miki Fujimoto, 24, tetap mahu berkongsi cerita mengenai majlisperkahwinan mereka yang berlangsung secara rahsia awal Julai lalu.


Akhil cerai Maizawati
IPOH - Mahkamah Syariah di sini, mengesahkan lafaz cerai talak satupenyanyi Akhil Hayy, 40, terhadap isterinya, Maizawati Zainal, 33,semalam.


Artis kena suntik sebelum APM di Jakarta
KUALA LUMPUR - Sebagai langkah berjaga-jaga terhadap wabak selesemababi, artis-artis Malaysia yang bakal beraksi pada majlis AnugerahPlanet Muzik 2009 (APM) di Jakarta pada Sabtu ini juga terpaksamengambil suntikan demam selesema semalam.


Hantu Jacko di bonet kereta
STAFFORD - Seorang lelaki, Gary Sloggett yang berumur 43 tahun terkejutapabila dia mendapati terdapat wajah mirip penyanyi Michael Jacksonpada bonet keretanya di sini, lapor sebuah akhbar semalam.


Punca Bullock berbogel
LOS ANGELES - Sepanjang kerjayanya sebagai seorang pelakon, SandraBullock tidak pernah melakonkan adegan bogel, lapor sebuah akhbarsemalam.

Positif atau negatif?
SETIAP manusia terutama golongan yang dikenali ramai tidak pernahterlepas daripada bahang kontroversi. Sama ada ciptaan sendiri mahupunterjadi secara tanpa disengajakan, ia tetap punya signifikan tersendiriyang bakal memperlihatkan impak.


Jadi jutawan kerana kontroversi
DALAMsatu soal selidik yang dijalankan oleh Forbes.com terdapat buktimenunjukkan bahawa kontroversi yang berlebihan boleh membuatkan orangramai menjadi bosan dan meluat.


Aisunam dan The Federetad - Satu wajah dua nama
MEMILIKIdua nama, kumpulan Aisunam yang juga dikenali sebagai The Federatedmempunyai sebab tersendiri mengapa mereka memerlukan dua nama berbeza.Selain mahukan kelainan supaya orang ramai lebih memberi perhatian,kedua-dua nama itu mempunyai fungsi berbeza.






Alyah pasrah
BUKAN tak cantik dan tidak berbakat, malah penyanyi yang satu ini mempunyaipakej lengkap untuk bergelar bintang. Gelaran itu pernah diperolehAlyah atau nama sebenarnya, Noor Hasliah Abu Hasan, 28, sewaktumenjuarai Bintang HMI 2000.

Fazren nafi bersikap seperti 'kera sumbang'
BARANGKALIkerana sifatnya yang pendiam dan gemar menyendiri membuatkan namanyakurang menonjol meskipun produksi dibintanginya mendapat sambutan hebatpenonton.

Dalam tarian ada cerita
MUZIKdan tari dalam filem Bollywood ibarat irama dan lagu. Setiap bait senikata pada lagu ada ceritanya sendiri. Bagaimana warna-warni pakaianyang digunakan oleh pelakon dan penarinya, begitulah juga kandungancerita filem dari Bollywood.

Tetap hormati Mr Manager
KALAUmahu disingkap dan dibentang kembali satu persatu, memang terlalubanyak kenangan indah dan pengalaman suka duka yang dilalui Nubhan danbekas pengurusnya, Vernon Kedit Jolly sebelum ini.

'Kami bukan bergaduh, minta ruang berehat'
TIDAKsampai setahun selepas pembubaran mengejut Ning & Associates yangdinaungi Ning Baizura, bekas pengurus penyanyi itu Vernon Kedit-Jollypula mengambil keputusan mengundurkan diri dari Artiste United Records(AUR) secara senyap-senyap.

Perang Kuali Anita gamatkan Astro Prima
SELAINberkebolehan menyanyi dan berlakon, artis kelahiran Singapura, AnitaSarawak juga berkebolehan mengacara. Dua program bual bicarakelolaannya sebelum ini Anita dan Kwek Mambo Anita yang disiarkanmenerusi saluran berbayar Astro menerima maklum balas baik penonton.

Dengarnya...: Lan bekas anggota MUH bertunang
CIKNormah diberitahu teman sepejabat pada hari penyanyi dan pelakon Elyanamelangsungkan ikatan pertunangan dengan Khairul Anuar Hussin, bekasvokalis Meet Uncle Hussain (MUH), Lan pun turut bertunang. Sebelum inipun, Cik Normah ada berkongsi cerita Lan akan bertunang tapi secarajujur, tak tahu pula Lan pun pilih tarikh yang sama dengan Elyana.

Dengarnya...: Bekas personaliti TV 'besar kepala'
MANUSIAyang hidup di muka bumi ini selalunya akan cepat saja lupa diri danbuang kawan. Ibarat habis madu sepah dibuang, memang cukup sesuaiditujukan kepada bekas personaliti TV ini.

Dengarnya...: Sam Bunkface jalani pembedahan tekak
KASIHANpun ada, nak cakap padan muka pun ada dekat kumpulan Bunkface ini.Tapi, Cik Normah rasa perasaan kasihan itu lebih banyak kot. Baru-baruini, Cik Normah dapat tahu khabar mengenai vokalis kumpulan itu yakniSam sebenarnya baru saja menjalani pembedahan di bahagian tekak.

Penghormatan khas untuk Jacko di Shout! Awards
HANYAyang terbaik untuk anda di Shout! Awards. Selain menjanjikanpersembahan hebat daripada Sean Kingston dan barisan artis tempatan,satu segmen penghormatan khas untuk mendiang Raja Pop Dunia juga bakalberlangsung pada anugerah kemuncak itu esok





Alyssa terus nafi
PUAS menafikan antara dirinya dengan vokalis Ungu, Sigit Purnomoatau Pasha tiada hubungan istimewa, hanya sekadar teman seperjuangan.Namun, cerita gosip mengenai keintiman mereka terus diperkatakan hinggamembuatkan jiwa pelakon remaja Indonesia, Alyssa Soebandono, 17,terganggu.

Artis simpati Natrah
TANGGAL 8 Julai lalu, Bertha Hertogh atau nama Islamnya, NatrahMaarof, menghembuskan nafas terakhir di rumahnya di Huijberhen, selatanBelanda dalam usianya 72 tahun.

Cubaan berani Aizat
LAGU Kita, sememangnya lagu yang membawa tuah kepada Bintang AkademiFantasia musim kelima (AF5), Aizat Amdan, 19. Meskipun, Hanya Kau YangMampu ciptaan komposer Indonesia, Taufik, melonjakkan namanya, namunLagu Kita melakar sejarah gemilang dalam karier seni Aizat.

Perkasa subjek muzik
PERANAN persatuan artis mahupun karyawan seni dalam memajukanpersada hiburan tanah air, tidak hanya terhad pada satu skop aktivitiseni semata-mata. Sama ada bidang lakonan, muzik atau teater, pelbagaikegiatan dapat dijalankan untuk kebaikan bersama.

Eja tangguh kerjaya seni
SEJAK disahkan mengandung, fokus dan keutamaan pelakon popular SitiShahrizah Saifuddin atau Eja, 37, tentunya anak dalam kandungan yangkini sudah tujuh bulan.

Borak Lokasi: Pacat, ulat gonggok buat menangis
BERHUJAN, meredah hutan dan berpacat di Taman Negeri Selangor, UluYam, memberi pengajaran berguna kepada peserta Pilih Kasih yang masihmeneruskan perjuangan dalam program realiti itu.

Borak Lokasi: Mok berazam jadi penata bunyi terbaik
DALAM pembikinan drama atau filem, semua kru produksi memainkanperanan penting dalam memastikan produk yang dihasilkan berkualiti dandapat memenuhi cita rasa penonton. Tidak kira jawatannya besar atautidak dalam produksi itu, setiap daripada mereka menggalastanggungjawab sama berat.

Borak Lokasi: Kerja dengan 'amatur' tuntut kesabaran tinggi
MENJADI jurugambar dalam program realiti Pilih Kasih, memberipengalaman berbeza kepada Asalisham Mohd Ali, 31 atau Sham keranabekerja dengan pelakon amatur dan mereka tidak tahu satu perkara punmengenai bidang lakonan.

Soseh Soseh: Pelakon berlagak, kru makan hati
BARU-baru ini, SS dihubungi seorang rakan. Maklumlah, lama tak jumpajadi kami rancang untuk bertemu dalam satu majlis minum petang. Dalamsibuk bercerita perkembangan masing-masing, rakan SS sempatmenyampaikan gosip seorang pelakon lelaki.

Soseh Soseh: Slot martabatkan sejarah usaha mulia
PELBAGAI program menarik disajikan stesen televisyen tempatan untukmenarik perhatian penonton memilih saluran mereka sebagai pilihan utamasama ada pada hari minggu mahupun mengisi masa terluang.

Gelek Bollywood di KL
KARYA Bollywood sama ada filem mahupun muzik mempunyai ramai peminatdi seluruh dunia. Di negara ini, peminat tempatan turut meminatipelakon popular seperti Amitabh Bachchan, Shahrukh Khan dan AishwaryaRai. Bagaimanapun, jarang sekali peminat berpeluang untuk bersua denganpelakon kegemaran mereka itu secara dekat.

Dataran My Friend di Jalan TAR
KETIBAAN Ramadan bukan saja bulan rahmat untuk umat Islammeningkatkan amal ibadat tetapi ia juga menambahkan rezeki kepadapeniaga.

Hollywood: Alison bina empayar seni
PENAMPILAN pelakon jelita, Ali Larter dengan watak ‘hitam’meninggalkan impak yang tersendiri dalam setiap drama dan filemlakonannya.

Hitz.TV jadi Astro Hitz
LEBIH 13 tahun beroperasi, stesen radio bahasa Inggeris nombor satuMalaysia, hitz.fm mengukuhkan jenamanya tampil dengan pelbagaiperingkat perubahan seiring dengan peredaran masa, sejak Februari lalu.

No comments:

Post a Comment