Saturday, July 18, 2009

SUKAN : SABTU 18 JULAI 2009


Malaysia sedia gempur
KUALALUMPUR - Aksi persahabatan dengan Manchester United hari ini mengimbaskembali pertembungan nostalgia 28 tahun lalu buat jurulatih kebangsaanK. Rajagobal....

Sesi latihan MU seperti persediaan perlawanan sebenar
KUALA LUMPUR - Lebih 40,000 penonton menyaksikan sesi latihan terbukaskuad Manchester United di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam. ...

Kami janji aksi terbaik - Ferguson
UTUSAN MALAYSIA: Apa perasaan anda sejurus mendapat tahu berita mengenai pengeboman hotel di Jakarta?

Kemunculan pemain United gamat KLCC
KUALA LUMPUR - Kemunculan empat tonggak Manchester United, RioFerdinand, Luis Nani, Darren Fletcher dan Darron Gibson di tempat letakkereta Binjai, KLCC, semalam nyata mencuri perhatian peminat kelab ituuntuk mendekati lebih rapat bintang bola sepak pujaan mereka.


'Keputusan Ferguson tepat'
KUALALUMPUR -- Pemain berpengalaman Manchester United, Paul Scholesmenganggap keputusan pengurusnya, Alex Ferguson meneruskan khidmatnyaadalah sangat tepat....

MU batal jelajah ke Jakarta
KUALA LUMPUR - Manchester United cuma tidak ke Indonesia dan tidak akanmembatalkan siri Jelajah Asia 2009 ekoran pengeboman hotel yangditempah untuk penginapan skuad itu di Jakarta, semalam. ...

Tiket babak akhir dalam tangan
KUALALUMPUR - Malaysia sudah mengesahkan sekurang-kurangnya satu tiketperlawanan akhir Kejohanan Badminton Remaja Asia, apabila duapemainnya, Iskandar Zulkarnain Zainuddin dan Mohd. Misbun RamadanMisbun bertemu sesama sendiri pada separuh akhir perseorangan lelaki diStadium Juara, Bukit Kiara hari ini. ...

Malaysia bangkit tewaskan Korea
KUALA LUMPUR - Keaiban yang terukir di Bangkok, ditebus dengankemenangan manis skuad elit negara apabila menewaskan Korea Selatan 2-1dalam acara beregu lelaki sepak takraw demonstrasi Sukan Dunia Kelapandi Kaoshiung, Taiwan, semalam.


Pengunduran Mosley akan mengubah F1 - Vatanen
MADRID - Calon presiden Persekutuan Automobil Antarabangsa (FIA), AriVatanen percaya, tindakan Max Mosley tidak mempertahankan jawatanpresiden akan membawa perubahan kepada badan sukan bermotor dunia itu....


Estudiantes juara Piala Libertadores kali keempat
RIODE JANEIRO - Estudiantes merangkul kejuaraan bola sepak PialaLibertadores Amerika Selatan buat kali keempat selepas mengejutkanpasukan pilihan, Cruzeiro dari Brazil 2-1 pada peringkat kedua diMineirao, Belo Horizonte semalam








United turun barisan terkuat
TANPA kelibat David Beckham dan Ruud van Nistelrooy yang mengaibkan skuadnegara 6-0 pada 2001, Sir Alex Ferguson kali ini tampil dengan barisanyang lebih kuat dalam edisi terbaru saingan persahabatan Malaysia danManchester United di Stadium Nasional, Bukit Jalil.

'Ombak menggila' diramal landa PHM
BELUM pun tenang air di 'lautan' Persekutuan Hoki Malaysia (PHM), sudah adaombak menggila yang mengancam ketenteraman pucuk pimpinan badan indukitu yang baru mencecah usia lapan bulan.

Anak buah Rajagobal tidak taruh harapan
HAKIKATNYA hampir semua pemain dan jurulatih skuad negara adalah peminatManchester United, lawan yang bakal dihadapi hari ini, tetapi ia tidakbermakna mereka mahu mengaku kalah sebelum berjuang.

Persiapan penting hadapi musim baru: Ferdinand
WALAUPUN dilihat sesetengah pihak sebagai usaha untuk mengaut keuntungansemata-mata, Jelajah Pramusim ke Asia itu dianggap penting buat pemainManchester United sebagai persiapan untuk menghadapi musim 2009/10 akandatang.

Ferguson kecewa jelajah Indonesia batal
SEJARAH kehadiran Manchester United ke negara ini sejak 14 tahun lalu tidakpernah mengecewakan dengan lebih 30,000 penonton membanjiri StadiumNasional, Bukit Jalil, ketika pasukan itu mengadakan sesi latihan,petang semalam.

Mariani masih belum puas hati
WALAUPUN muncul juara perseorangan menembak acara 50 meter rifle prone padaKejohanan Menembak Trofi Tan Siew Sin di Lapang Sasar Subang semalam,Mariani Rafali masih belum berpuas hati dengan catatan yang dibuatnya.

Masters Malaysia: Chien-soon dahului pusingan ke-3
PEMAIN Taiwan, Lu Chien-soon mengulang cerita setahun lalu apabila munculpendahulu pusingan ketiga Kejohanan Golf Masters Malaysia-Mercedes-Benzbernilai AS$60,000 (RM210 juta) di Kelab Golf & Country Saujana(SGCC), semalam.

Amy jadi pilihan sirkit kedua
KEMUNCULAN kembali aksi gimnas remaja yang direhatkan akibat kecederaan sebelumini, tampak tidak menjejaskan laluan pemenang pingat emas Grand PrixKejohanan Gimrama SportExcel-MSN-Milo-MGF 2008, Amy Kwan Dict Wenguntuk mengulang gemilang pada sirkit kedua, hari ini.

Iskandar kian dekati final
PILIHAN pertama, Iskandar Zulkarnain Zainuddin, perlu melepasi satu lagihalangan untuk ke final Kejohanan Badminton Remaja Asia selepasmenundukkan pemain Thailand, semalam, mengetuai dua lagi pemainperseorangan dan dua beregu di separuh akhir.

Beckham saran Terry kekal di Chelsea
LONDON: David Beckham memberi nasihat kepada John Terry untuk tidakmeninggalkan Chelsea dan berpindah ke Manchester City. Bekas kaptenEngland itu percaya Terry akan menyesal sepanjang hidupnya denganmemaksa diri untuk berpindah, apa lagi akan melepaskan saingan bolasepak Liga Juara-Juara yang akan membawa keburukan kepada karierantarabangsanya dalam musim yang berakhir dengan pusingan akhir PialaDunia.

Henjutan Haussler sukar dikejar
COLMAR: Pelumba basikal Jerman kelahiran Australia, Heinrich Haussler meraihkemenangan peringkat sulungnya di Tour de France semalam dengan cuacahujan menjejaskan persaingan yang dinanti-nantikan bagi jersi kuning

No comments:

Post a Comment