Saturday, July 18, 2009

HIBURAN : SABTU 18 JULAI 2009


Selamat tinggal Neverland
M ESKIPUN upacara penghormatan terakhir Raja Pop, Michael Jackson diStaples Center, Los Angeles pada 8 Julai lalu berlangsung penuhgemilang, pemergian ikon muzik dunia itu masih meninggalkan misterikepada seluruh masyarakat dunia.


Impak pengaruh band indie
SETELAH penganjuran kali pertamanya pada Julai tahun lalu berjayamencapai sasaran, KL Tower Indie Fest kembali menggegarkan Menara KualaLumpur baru-baru ini.


JACKMAN jadi jurujual kosmetik
PELAKON kelahiran Australia, Hugh Jackman sememangnya dikenali sebagai seorang aktor yang cukup versatil.

Sepasang sayap untuk Cyrus
PENANGAN daripada pelakon dan penyanyi remaja berbakat besar, Miley Cyrus sememangnya cukup hebat.







Sarung tangan Jacko RM292,250
LONDON - Sarung tangan putih (gambar) yang dipakai Raja Pop, MichealJackson ketika konsert jelajah Victory pada 1994 akan dijual denganharga £50,000 (RM292,250), lapor sebuah akhbar semalam.

Penggemar muzik indie
MINATNYA terhadap lakonan sudah berputik pada usia lima tahun lagi,namun Daniel Radcliffe amat bertuah kerana mampu merealisasikanimpiannya seawal usia 11 tahun lagi.


Siapa Top 6 ... Dalam Botol?
FILEMterbitan Raja Azmi Raja Sulaiman yang mempunyai judul kontroversi iaituAnu Dalam Botol khabarnya belum lagi menemui calon yang benar-benarsesuai untuk memegang dua watak utama filem itu iaitu watak Ruby danGhaus.

Faizal bayar PTPTN
KUALA LUMPUR - Penyanyi Faizal Tahir yang gagal menaiki pesawat untukmenghadiri Anugerah Planet Muzik (APM) di Jakarta, Indonesia kelmarinakhirnya akur dengan membayar pinjaman Perbadanan Tabung PendidikanTinggi Nasional (PTPTN) semalam.






Sebagai Muslim, ada batasannya
NAMANYA mungkin tidak dikenali sebagaimana peminat negara ini mengenaliAishwarya Rai. Maklum saja, dia lebih menumpukan kariernya di Pakistanatau lebih dikenali sebagai Lollywood, berbanding Aishwarya yangmenguasai industri perfileman Bollywood. Bahkan aktres yang juga isterikepada Abhishek Bachchan itu sudah pun melangkah ke Hollywood.

@Sinepleks: Bayangkan apabila Gunung Himalaya tenggelam
MUNGKIN ramai penggemar filem berasa diri mereka sudah pun mencapai kepuasansepenuhnya sebaik saja menonton filem aksi terbesar tahun ini,Transformers: Revenge of the Fallen, yang mula ditayangkan di negaraini pada 23 Jun lalu.

Mesti Tonton: Skrip 7707 tetap menyeramkan
FILEMSkrip 7707 yang mula ditayangkan pada 16 Julai lalu, sepatutnya sudahdi bawa ke panggung setahun atau dua tahun yang lalu. Malahan ia lebihawal daripada filem Jangan Pandang Belakang yang menjadi filem seramMelayu pertama mencatatkan kutipan lebih RM5 juta! Satu angka yangsangat besar bagi filem genre seram.

Penulis muda dibuli anak saudara dalam Cerekarama malam ini
SLOTdiminati ramai setiap Sabtu di TV3 kerana menyediakan telefilem menarikpada hujung minggu, Cerekarama akan menyiarkan satu lagi cerita menarikberjudul Novelis Babysitter pada jam 10 malam ini.

Peminat setia kawan
LAGUTerima Kasih Cinta membawanya terbang ke Malaysia. Dia menciptapopulariti segera apabila berpeluang mempromosikan album sulung,Confession No 1, pada November tahun tahun lalu. Laluannya melebarkanjenama di Malaysia dilihat begitu mudah apabila syarikat tempatan,Metadome Sdn Bhd bersedia memenuhi apa yang diingini jejaka berusia 20tahun in






Mandy cari ketenangan
TIDAK seperti aktres Lindsay Lohan dan Hillary Duff yang seringdihimpit kisah sensasi, Mandy Moore, 25, lebih senang bersendiri.Bahkan, masa terluang diisi dengan sesi perjumpaan bersama kaunselorperibadi untuk menghilangkan perasaan bosan dan tekanan.

Buah tangan sulung Hafiz
KEJAYAAN Mohd Hafiz Mohd Suip atau Hafiz sebagai juara programrealiti Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) nyata mengubah kehidupanremaja berasal dari Kuching, Sarawak ini menjadi artis popular. Mungkindari aspek pakej, Hafiz mempunyai kekurangan sebaliknya bakat vokalyang dimiliki berjaya menambat hati peminat yang mengundinya sebagaijuara.

Rita tak mahu bergambar
KALAU Erra Fazira tidak membenarkan wajah bayinya, Engku Aleesya,dirakamkan semasa kelahirannya pada 30 Mac lalu, lain pula ceritanyadramatis popular, Rita Rudaini Mohkhtar, 33, yang melahirkan anaklelaki, Airit Rayyan Rizqin, pada 8 Julai lalu.

Deja 'orang dapur' sepenuh masa
DARIPADA berstatus penyanyi popular dengan busana bergemerlapansetiap kali membuat persembahan pentas kini Sharifah Hadijah Wan Moss(Deja Moss), 36, beralih tugas di dapur dengan membuka premisperniagaan berkonsepkan cafe, Hadeeja Kek Lapis Segar.

Artis APM tetap berkumpul
SELAIN berhadapan kebimbangan virus H1N1, malam kemuncak AnugerahPlanet Muzik 2009 (APM2009) yang berlangsung di Pusat KonvensyenJakarta di Senayan, Jakarta, malam ini turut dikejutkan dengan beritapengeboman Hotel JW Marriott dan Hotel Ritz Carlton di Jakarta,Indonesia, pagi semalam.

Tidak pernah mengalah
MEREKA menceburi bidang yang sama namun nama Khairel Khamis, 53,tidaklah segah adiknya, Azizul Khamis, 47 yang mengukir nama sebagaipenyanyi. Bagaimanapun, sebagai anak seni sejati, Khairel atau namasebenarnya, Khairudin Khamis, terus cekal mengharungi onak duri dalamlapangan yang diminatinya itu.

No comments:

Post a Comment