Saturday, July 18, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 18 JULAI 2009

Pecah amanah RM8.16 juta
JOHOR BAHRU 17 Julai - Seorang bekas eksekutif akaun syarikat kimpalanantarabangsa dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas 20tuduhan melakukan pecah amanah membabitkan wang RM8.16 juta.

Kes liwat Anwar: Pendakwa raya fail rayuan
KUALA LUMPUR 17 Julai - Pendakwa raya hari ini memfailkan rayuanterhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang memerintahkan agar sebahagianbesar dokumen dan barangan berkaitan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahimkecuali sampel-sampel asid deoksiribonukleik (DNA) diserahkan kepadaPenasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Norish tuntut 5 rumah, kereta, saham
SHAH ALAM 17 Julai - Pelakon Norish Karman (gambar) hari ini menuntutlima buah kereta, lima buah rumah dan saham di tiga buah syarikatsebagai harta sepencarian yang diperoleh sepanjang 10 tahun hidupbersama bekas suaminya, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir.

Pengasuh didakwa dera kanak-kanak
JOHORBAHRU 17 Julai - Seorang pengasuh mengaku tidak bersalah di MahkamahMajistret di sini hari ini atas tuduhan mendera seorang kanak-kanaklelaki berusia lapan tahun di sebuah rumah, di sini bulan lalu.

Warga India didakwa edar 12kg ketamin
SHAHALAM 17 Julai - Seorang lelaki warga India yang ditahan sejurus tiba diLapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada awal tahun inibersama 12 kilogram ketamin dihadapkan ke Mahkamah Tinggi di sini hariini atas tuduhan mengedar dadah.

Tengku Fakhry fail saman fitnah Isnin
KUALALUMPUR 17 Julai - Selepas mengemukakan tuntutan hutang menerusiundang-undang syariah, Tengku Temenggong Kelantan, Tengku MuhammadFakhry Ismail Petra akan memfailkan saman terhadap Manohara OdeliaPinot (gambar) kerana didakwa memfitnahnya


Polis bantuan mati ditembak
SEPANG 17 Julai - Misteri kehilangan seorang anggota polis bantuansejak dua hari lalu terjawab apabila dia ditemui mati dengan dua dastembakan di bahagian dada di tempat duduk keretanya di tepi jalanberhampiran Litar F1 Sepang, di sini awal pagi ini.

Raja Petra tiada di Australia, usaha menjejaki positif
PETALING JAYA 17 Julai - Spekulasi yang menyebut pengendali laman webMalaysia Today, Raja Petra Kamarudin berada di Australia ternyatameleset.

Bekas pelajar AF5 ditahan positif dadah
SEREMBAN 17 Julai - Seorang bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima(AF5) bersama tiga rakannya ditahan dalam serbuan Agensi Anti DadahKebangsaan (AADK) negeri di sebuah pangsapuri di Kampung Sentosa, dekatsini hari ini.

No comments:

Post a Comment