Tuesday, July 14, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 14 JULAI 2009

Penjara 50 tahun, 34 sebatan
PUTRAJAYA 13 Julai - ''Apa perasaan kamu ketika melakukan perbuatanini? Mangsa kanak-kanak dan wanita, kamu rogol dan liwat, ada antaranyakamu ambil gambar bogel mereka, apa yang kamu fikir masa itu?

Bicara penuntut UM bakar dewan 7 Disember
KUALA LUMPUR 13 Julai - Kes dua penuntut Universiti Malaya (UM) yangdidakwa melakukan khianat ke atas dewan Fakulti Akademi Pengajian Islamuniversiti tersebut akan dibicarakan di Mahkamah Sesyen di sini selamalima hari mulai 7 Disember ini.

Kematian remaja: Mahkamah arah hujah peruntukan Akta Kanak-Kanak
SHAH ALAM 13 Julai - Perlukah dua penasihat disediakan untuk membantumahkamah dalam kes membabitkan pesalah bawah umur yang didakwamenyebabkan kematian?

Pengawal keselamatan mengaku rogol anak
SHAH ALAM 13 Julai - Seorang pengawal keselamatan menukar pengakuankepada bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan merogol anakkandungnya yang merupakan anak luar nikah pada pertengahan April lalu.

Ibu tunggal maki polis didenda RM80
KUALALUMPUR 13 Julai - Seorang ibu tunggal didenda RM80 oleh MahkamahMajistret di sini hari ini selepas mengaku salah mengeluarkan perkataankesat bagi menghina dan mengaibkan seorang anggota polis semasaperhimpunan reformasi, tahun lalu.

Peniaga miliki 236 DVD lucah didenda RM10,000
KUALALUMPUR 13 Julai - Akibat memiliki 236 keping cakera video digital (DVD)lucah, seorang penjual minyak pelincir didenda RM10,000 oleh MahkamahMajistret di sini hari ini selepas dia mengaku salah atas tuduhantersebut.

Penganggur dipenjara 3 tahun menyamar wartawan ntv7
MELAKA 13 Julai - Gara-gara menyamar sebagai wartawan sebuah stesentelevisyen swasta untuk memasuki rumah anak-anak yatim, seorangpenganggur lelaki dihukum penjara tiga tahun oleh Mahkamah Majistret disini hari ini.

Polis siasat dakwaan Choo Keong
KUALA LUMPUR 13 Julai - Polis telah memulakan siasatan terhadap dakwaanpejabat seorang Exco kerajaan negeri Selangor digunakan sebagai tempatmengadakan mesyuarat bagi kegiatan haram.

Cemburu punca lima pelajar perempuan bergaduh
KUALA TERENGGANU 13 Julai - Siasatan polis terhadap kes pergaduhanmelibatkan lima pelajar perempuan sekolah menengah di sebuah surau diKetengah Jaya pada 18 Jun lalu, mendapati ia berpunca daripada cemburu.

2 pelajar terlibat dibuang, tiga digantung persekolahan
KUALA LUMPUR 13 Julai - Dua daripada lima pelajar perempuan yangterlibat dalam satu pergaduhan di sebuah sekolah di Ketengah Jaya,Dungun, Terengganu dibuang sekolah bermula hari ini.

Perompak bot kecil tumpas
KOTA KINABALU 13 Julai - Polis negeri ini menumpaskan satu kumpulanperompak yang menyasarkan bot-bot kecil di perairan barat dengantertangkapnya empat lelaki termasuk dua nelayan di Kota Kinabalu danKudat, semalam.

Geng Jajam tumpas, 10 ahli diberkas
JOHOR BAHRU 13 Julai - Polis berjaya menumpaskan kumpulan Geng Jajamyang aktif melakukan jenayah ragut dan samun di sekitar bandar raya inidengan tertangkap 10 ahlinya di Kota Tinggi baru-baru ini.









Exco temui penjenayah disiasat
SHAHALAM: Polis semalam memulakan siasatan terhadap seorang Ahli MajlisMesyuarat Kerajaan negeri (Exco) Selangor berhubung dakwaan beliaumenggunakan pejabatnya untuk bertemu penjenayah.

Rayuan ditolak, perogol kekal penjara 50 tahun
PUTRAJAYA: Perogol bersiri berumur 26 tahun menghabiskan masa remajanya 50 tahundi penjara selama apabila Mahkamah Rayuan menolak rayuannya terhadaphukuman penjara 50 tahun dan 34 sebatan kerana merogol dan meliwatwanita dan kanak-kanak.

Warga emas tak terlepas hukum sebat
PUTRAJAYA:Seseorang yang berumur 50 tahun ke atas yang sabit kesalahan dandikenakan hukuman sebat kini tidak terlepas daripada hukuman itumengikut pindaan Kanun Acara Jenayah, Mahkamah Rayuan di sinidiberitahu semalam.

Enam 'kepala' along terbabit jenayah berat
KUALALUMPUR: Enam 'kepala' along termasuk empat yang sudah ditahandipercayai turut terbabit dalam jenayah pemerasan, pelacuran,pengedaran dadah antarabangsa serta berkemungkinan juga terbabit dalampolitik.

No comments:

Post a Comment