Tuesday, July 14, 2009

HIBURAN : SELASA 14 JULAI 2009


"Masa untuk berseronok sudah berlalu"
NAKAL, liar, mengada-ngada atau apa sahaja pandangan yang berbaur negatif sudah lama melekat pada pelakon jelita ini.


Usaha memartabat jazz Melayu
JAZZ merupakan salah satu genre muzik arus perdana yang utama selainpop, rock, blues, reggae dan klasik yang telah lama bertapak dalamindustri muzik di peringkat antarabangsa.


Tragedi seorang musuh rakyat
DALAMsatu adegan di restoran, John Dillinger berkata kepada kekasihnyaBillie: "Semuanya tentang dari mana orang datang, tetapi tiada siapakisah ke mana seseorang itu hendak pergi."


Norma tersurat, tersirat Ungku Anis
I NTAN Yang Tercanai. Mendengarkan tajuknya sahaja sudah cukupsimbolik. Keperibadian, ketulusan hati, kedewasaan yang mematangkandiri, kebijaksanaan, menawan tetapi sensitif antara watak yangtersembunyi dalam diri Ungku Intan Anis.


Persatuan khusus untuk artis veteran
BIASANYAgolongan artis veteran termasuklah penyanyi, pemuzik dan pelakon dinegara ini berdepan dengan masalah kesihatan dan kurang mendapattawaran mengadakan persembahan ataupun berlakon kerana faktor usia.








'Tanyalah Fizz sendiri' - Almy
TIDAK semena-mena, pendatang baru dalam dunia lakonan tanah air, Almy Nadia bikin kecoh beberapa minggu lalu.


Dafi raih peluang
DEBARAN Anugerah Planet Muzik 2009 (APM'09) yang akan berlangsung diJakarta semakin panas dengan persoalan siapakah yang mungkin merangkultrofi terbanyak. Tidak kurang juga yang bakal mengadakan persembahan,perasaan gelisah turut terasa lebih-lebih lagi barisan penyanyi yangmewakili Malaysia seperti Aizat, Stacy, Dafi, Ayu, Hujan, Reshmonu danDatuk Siti Nurhaliza.


Undang kumpulan nasyid Mekah - Konsert Antara Dunia 2009
DIsaat penyanyi-penyanyi seperti Datuk Siti Nurhaliza, Anuar Zain, M.Nasir serta beberapa penyanyi lain sibuk dengan konsert masing-masing,tiga kumpulan nasyid popular iaitu Rabbani, Raihan dan Hijjaz turuttidak ketinggalan untuk mengadakan konsert.


Filem Harry Potter bakal 'meletup'
PELAKON James Phelps (kiri) dan Oliver Phelps menghadiri sesi promosifilem terbaru Harry Potter di Madrid kelmarin. NEW YORK - Filem keenamsiri ahli sihir remaja, Harry Potter yang mula ditayangkan esokdijangka 'meletup' di pawagam dan akan mendapat sambutan hangatdaripada peminat seluruh dunia.


Penulis genre seram terlaris
PADA akhir tahun 2003, Stephen King dianugerahkan The Medal ForDistinguished Contribution to America Letters iaitu satu penghargaandaripada National Book Awards. Penghargaan yang berprestij itu akhirnyamembuahkan tuah kepada Stephen King sebagai penulis novel-novelterlaris seram terhandal di dunia.







Semangat tak pudar
DIAantara bekas pelajar Akademi Fantasia musim kedua (AF2) yang masihbertahan mengejar cita-cita dan impian bergelar anak seni. Biar banyakcabaran yang mendatang, namun Farah atau nama sebenarnya Farah DianaAnuar, 24, terus bersemangat melayari kehidupan dalam bidang seni danberkongsi rezeki bersama keluarga tercinta.

Lagu patriotik terus dipopularkan
EMPATlagu yang terpilih menerusi Pertandingan Mencipta Lagu 1Malaysiaberserta dua lagu sumbangan Datuk Mokhzani Ismail akan dipromosikanmengikut kesesuaian dalam usaha memperkayakan khazanah lagu patriotiktempatan.

Festival Tari Antarabangsa ke-8 di Aswara
FAKULTISeni Tari di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara)menganjurkan Festival Tari Antarabangsa Ke-8 iaitu Tari '09 - Rooted InTradition dengan bertemakan Berakarkan Tradisi yang diadakan Aswara,Jalan Tun Ismail, bermula hari ini hingga 18 Julai.

Rozita 'hidup bermadu'
TAHUNlalu, kalau ada yang masih ingat, Prof Madya Razak Mohaideen bersamatenaga produksi dan pelakon drama Enigma pernah memilih Gold Coast,Australia sebagai lokasi penggambaran drama itu.

Daripada terbuang jadi juara
JEJAKAini pernah 'dibuang seperti sampah' ketika menghadiri uji bakat sebuahprogram realiti gara-gara sikap prejudis jurinya yang melihat seseorangberdasarkan rupa paras.

Macam sudah lama berkawan
SIRIBlogger Boy menemukan dua anak muda, Qi Razali dan Nas-T buat kalipertama di lokasi. Biarpun baru saja mengenali, namun kedua-duanyadengan mudah menjalinkan persahabatan, sebagaimana watak mereka dalamsiri siaran 8TV berkenaan.

4 tahun siapkan album baru
JIKA album pertama mereka berjudul At The End Of The Day mengambil masaempat tahun untuk dihasilkan, jangka masa yang serupa juga diperlukankumpulan Disagree ketika menerbitkan album kedua mereka berjudul ToPrevent The Earth From Moving With You.

Dengarnya...: Scha di sisi aktor Indonesia
MURAHbetul rezeki pelakon muda, Scha Alyahya. Ini kerana Cik Normah dapattahu tawaran yang kunjung tiba dalam kerjaya seninya tak henti-henti.Scha baru saja selesai menjalani penggambaran filem Libas arahan JureyLatif Rosli dengan pelakonnya seperti Rosyam Nor dan Beego.

Dengarnya...: Impian bekerjasama dengan Yasmin Ahmad
BARU-baruini teman Cik Normah terjumpa dengan Wardina Safiyyah, yang baru-baruini dikurniakan anak ketiga. Wah! semakin besar keluarga Wardinasekarang.

Dengarnya...: Ogy tarik diri dari Konsert Jamal?
ENTAHbetul entahkan tidak, cerita yang Cik Normah dengar ini. Kalau betulnampaknya mahu pening Raja Pop, Jamal Abdillah kerana tinggal berapahari saja lagi Konsert Jamal Kembara Seniman bakal berlangsung.

Musim baru siri Impian bermula di TV3 malam ini
MASIHingatkah anda lagi kepada watak Aleeya, gadis manis berusia 24 tahunyang baru 18 bulan berpindah ke Malaysia?Aleeya graduan dari Universiti Undang-Undang Melbourne, Australiaadalah adik tiri Kak Ju yang mempunyai keyakinan tinggi, sangat sukakancabaran, sentiasa berfikiran positif dan memotivasikan dirinya.






'Tak guna melatah'
AWAL pembabitannya dalam bidang seni, Fouziah Gous, 26, diasakdengan pelbagai cerita panas termasuk dikatakan intim dengan seseorangyang berpengaruh dalam media penyiaran.

Cikgu Heliza kini sibuk
JIKA dalam filem Syurga Cinta terbitan MIG Production Sdn Bhd, diamembawa watak Cikgu Syuhadah, kini lakonan itu menjadi realiti dirinya.Bermula 5 Jun lalu, bintang Akademi Fantasia 5 (AF5), Nur Heliza Helmiatau Heliza bergelar guru pelatih.

Hollywood: Sedih tinggalkan Harry Potter
WATAK Harry Potter yang didukung Daniel Jacob Radcliffe sememangnyacukup berkesan. Ditambah lagi gandingan mantapnya bersama Emma Watsondan Rupert Grint berjaya menguatkan tuntutan jalan cerita filem ahlisihir remaja yang popular itu.

Rombakan perkukuh PFM
APA yang diperjuangkan Penerbit Kuasatek Pictures Sdn Bhd, Mohd NoorKadir, 56, pada Mesyuarat Agung Persatuan Pengeluar Filem Malaysia(PFM), April lalu dalam pemilihan presiden dan barisan exco barupersatuan itu bukanlah untuk kepentingan diri sendiri.

Kena rotan bukan tekanan
ROCK dan dangdut adalah dua genre muzik berbeza. Bagaimanapun,penyanyi dangdut Mas Idayu bersama protegenya, Hanifah Mohd Hanafiahatau Black, membuktikan mereka mampu bekerjasama dengan baik hinggameraih gelaran juara program realiti Mentor musim ketiga.

Soseh Soseh: Pelakon lelaki putihkan kulit
SEORANG rakan SS membebel mempersoalkan mengapa ramai sangatselebriti kita yang sanggup mengubah wajah dan anugerah tuhansemata-mata untuk memastikan penampilan kekal muda sentiasa tanpadimamah usia.

Soseh Soseh: Arni hamil dua bulan
KETIKA menghadiri majlis resepsi pelakon Catriona Ross danpasangannya, Shaharuddin Mokhtaruddin di Bora Ombak, Ampang, malamSabtu lalu, rakan SS sempat melihat kelibat pelakon dan penyanyi, ArniNazira Anuar, 31, dan suami, Wan Mohd Hazrie Wan Mokhtar, 32.

Datacrest lancar 2 album
DEMOGRAFI penjualan album menunjukkan kemerosotan yang teruk dantahun lalu saja sudah membuktikan betapa runcingnya kemelut yangmelanda apabila kurang daripada 50 album penuh diterbitkan.

Impian 2 lebih kelakar
MASIH ingat drama bersiri interaktif, Impian Ilyana yang dijayakanLydia Idtizam, kemudian Illyana 'digugurkan' kerana ingin memberi fokuskepada watak Aleeya, adik tiri Kak Ju (Wardina Saffiyah) yang baru satusetengah tahun berpindah ke Malaysia dengan nama Impian.

No comments:

Post a Comment