Thursday, July 9, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 09 JULAI 2009


Kes Anwar ditangguh lagi
KUALA LUMPUR 8 Julai - Peguam Sulaiman Abdullah yang mengadu tidaksihat minggu lepas semasa permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untukdibekalkan semua dokumen berkaitan kes liwat pembantunya dimasukkan keHospital Kuala Lumpur (HKL) semalam.

Anwar mohon pasukan pendakwaan dilucut
KUALALUMPUR 8 Julai - Walaupun dua permohonannya masih belum didengar olehMahkamah Tinggi, Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan satu lagipermohonan berhubung kes liwat bekas pembantu yang dihadapinya.

Pendakwa cuba sorok bukti - Anwar
KUALALUMPUR 8 Julai - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk SeriAnwar Ibrahim hari ini mendakwa wujud cubaan untuk menyembunyikan buktiberhubung kes liwat bekas pembantunya apabila pihak pendakwaan masihgagal membekalkan dokumen yang dipohon dibekalkan kepadanya.


Wanita guna rotan pukul amah
KUALA LUMPUR 8 Julai - Selepas seorang wanita didakwa mendera amahwarga Indonesia bulan lalu, hari ini seorang lagi ibu tunggal yangmengandung tujuh bulan dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ampang dekatsini atas tuduhan mencederakan pembantu rumahnya dengan menggunakansebatang rotan.

Kes Razak Baginda disebut 27 Julai
SHAHALAM 8 Julai - Permohonan semakan kehakiman terhadap keputusan pendakwaraya yang tidak mengemukakan rayuan berhubung pembebasan Abdul RazakAbdullah Baginda (gambar) daripada tuduhan bersubahat membunuhAltantuya Shaariibuu akan disebut semula pada 27 Julai ini.


Penjual ubat didenda RM2,500 miliki 3 trofi cenderawasih
SHAHALAM 8 Julai - Sesiapa sahaja akan terpukau dengan kecantikan tigatrofi burung cenderawasih yang 'singgah' di Mahkamah Majistret di sinihari ini.

Bapa rogol anak, dipenjara 31 tahun, 16 sebatan
KLANG 8 Julai - Pelbagai helah digunakan oleh seorang pengawalkeselamatan setiap kali hendak merogol dua anak kandungnya sertameliwat salah seorang mangsa.

KPSU bebas tuduhan buat tuntutan palsu
KUALA LUMPUR 8 Julai - Hanya airmata yang dapat menggambarkan rasasyukur seorang Ketua Penolong Setiausaha (KPSU) sebuah kementerianapabila Mahkamah Sesyen di sini hari ini melepas dan membebaskannyadaripada dua pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Rasuah (APR) 1997.

Wanita buang mayat cucu dalam tong sampah
SUNGAI PETANI 8 Julai - Seorang ibu kepada gadis berusia 20 tahun yangdipercayai mengandung tanpa pengetahuan keluarga bertindak membuangmayat cucunya yang baru dilahirkan di dalam tong sampah berdekatanrumah mereka, sebelum ditemui polis awal pagi ini.

Tudung bawal bernilai RM82,390 dirampas
TUMPAT 8 Julai - Hari Raya Aidilfitri hanya akan menjelang dua bulanlagi, namun penyeludupan masuk kain tudung untuk pasaran sempenasambutan itu sudah mula berlaku di sempadan tanah air.

Proses permohonan Anwar di Mahkamah Tinggi kecoh
KUALA LUMPUR 8 Julai - Proses mendengar dua permohonan Penasihat PartiKeadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi disini, hari ini, berhubung kes liwatnya bertukar menjadi kecoh apabilaseorang daripada kira-kira 100 penyokong parti itu ditahan polis.

Polis kumpul maklumat tambahan
KUALALUMPUR 8 Julai - Polis sedang mengumpul maklumat yang boleh membantusiasatan kes kematian teman wanita kepada Dr. Elie Yousef Najem, yangterjatuh dari tingkat 14 sebuah kondominium di Jalan Kuchai Lama, padaJumaat lalu.








Didenda RM2,500 kes miliki 3 cenderawasih
SHAHALAM: Seorang pengamal perubatan tradisional didenda RM2,500 atausetahun penjara oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam, selepasmengaku bersalah memiliki tiga burung cenderawasih tanpa kebenaran sahJabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan), bulanlalu.

Wanita disyaki curi guna pukau dibelasah
KUALALUMPUR: Seorang wanita Indonesia yang dipercayai mengamalkan ilmupukau, cedera teruk dibelasah selepas ditahan orang awam kerana disyakimencuri dua telefon bimbit dari sebuah rumah di Apartmen Pantai Indah,Jalan Pantai Dalam dekat sini, pagi semalam.

Dakwa suspek bukti KL serius tangani perdagangan manusia
PUTRAJAYA:Tiga suspek yang dijangka didakwa minggu ini kerana terbabit dalamkegiatan pemerdagangan manusia membuktikan kesungguhan kerajaanmemerangi jenayah itu habis-habisan.

Bapa pelajar pukul guru disiplin guna batang paip
SEMPORNA:Guru disiplin sebuah sekolah menengah di sini, mendakwa cedera ditumbukdan dipukul dengan batang paip oleh bapa seorang pelajar TingkatanTiga, Isnin lalu.

Penyamun ala ninja ikat, kurung empat beranak
KUANTAN:Empat beranak menempuh detik mencemaskan apabila diikat dan dikurungtiga penyamun dipercayai warga asing yang berpakaian ala ninja danmelarikan barang kemas, wang tunai serta telefon bimbit bernilai lebihRM3,000, di Kampung Sentosa, dekat Maran, pagi kelmarin.

Ibu tunggal dituduh dera amah
AMPANG:Seorang wanita hamil tujuh bulan mengaku tidak bersalah di MahkamahMajistret di sini, semalam atas tuduhan mendera pembantu rumahnyadengan sebatang rotan, bulan lalu.

Permohonan Anwar dapat dokumen kes liwat ditangguh
KUALALUMPUR: Permohonan Penasihat Parti Keadilan (PKR), Datuk Seri AnwarIbrahim untuk mendapatkan dokumen berkaitan kes liwatnya daripadapendakwa raya ditangguhkan kepada 15 Julai ini, bagi kali keempat.

No comments:

Post a Comment