Thursday, July 9, 2009

HIBURAN : KHAMIS 09 JULAI 2009


Semangat baru Jamal
JIKA diselak helaian demi helaian diari hidup seniman yang satu ini, iabisa menjadi satu naskhah yang cukup menarik untuk dizahirkan.


Syarat ketat Shout! Awards
LEBIHkurang seminggu sahaja lagi, Shout! Awards yang dianjurkan buat julungkalinya oleh 8TV akan berlangsung pada 17 Julai ini di Stadium Putra,Bukit Jalil.


Koleksi Ella, Zainal di HRHP
HARDRock Hotel (HRH) terkenal bukan sahaja kerana mempunyai banyak cawangandi merata-rata negara, tetapi tarikannya juga pada koleksi baranganperibadi ramai selebriti yang dipamerkan di pusat hiburan dan hoteltersebut.


Lirik satukan Taja, Kimi
TANGGAL26 Jun lalu, ketua kumpulan dan pemain gitar Meet Uncle Hussain (MUH),Nik Mustaza Nik Mustapha, 30, atau Taja, melangsungkan pertunangandengan kekasih hatinya, Nafisah Mohamat Yusof Khir.


Lan berpisah dengan MUH
"SEMBILANtahun saya dan Meet Uncle Hussain (MUH) bersama memperjuangkan muzikkami. Persembahan ini (Konsert Generasi Baru) adalah yang terakhir sayadengan mereka.







Misteri jenazah Jacko
LOS ANGELES - Beberapa akhbar dan laman web hiburan semalam menyiarkanspekulasi berhubung lokasi jenazah Raja Pop, Michael Jacksondikebumikan selepas majlis penghormatan terakhir diadakan di PusatStaples di sini.


CNN dakwa imej bukan hantu Jacko
LOSANGELES - Lembaga yang didakwa sebagai hantu bintang pop MichaelJackson di rumahnya di Neverland Ranch, Santa Barbara didapati palsu,lapor sebuah akhbar semalam.


Norman pilih Shireen jadi isteri
KUALA LUMPUR - Selepas lama membujang, pintu hati penyanyi kumpulan KRUyang kini bergelar usahawan berjaya, Norman Abdul Halim akhirnyaterbuka untuk mendirikan rumah tangga.


Gambar bogel Farawahida wujud atau tidak?
KUALA LUMPUR - Persoalan wujud atau tidak gambar bogel penyanyi jelita,Farawahida Razali, 24, masih menjadi misteri walaupun komposer JulfekarAhmad Shah telah menyerahkan telefon bimbitnya kepada pihak polis.

Dia di sisi malaikat – Paris
WALAUPUN menjangkau hampir dua minggu Raja Pop, Michael Jackson atauJacko meninggal dunia namun masih ramai yang tidak mampu berhentimenangisi pemergiannya,


Kewangan Karyawan diseleweng?
PELBAGAIfaktor termasuk muat turun lagu, konsert percuma dan populariti telahmemusnahkan periuk nasi penyanyi terutama mereka yang aktif pada tahun1990-an. Isu ini telah lama dibicarakan tetapi belum ada jalanpenyelesaian yang mampu menangani masalah itu sepenuhnya.

Bahagia jutawan muda
TEMANbaik Marilyn yang jelita dan seksi, Fasha Clara baru-baru ini sempatbercerita tentang kisah penyanyi pujaannya yang baru bergelar jutawanmuda, Tomok.

Elyana dimarah peminat
HUJUNG minggu ini, hari bahagia buat penyanyi Elyana. Mana tidaknya,dia bakal mengikat tali pertunangan dengan kekasih hatinya setelahsekian lama bercinta.


Filem Harry Potter dipuji
LONDON – Filem terbaru Harry Potter yang akan ditayangkan di seluruhdunia bakal membuatkan penonton seperti terkena ‘sihir,’ kata pengulashiburan di Britain semalam.

Selepas 35 tahun - Bintang RTM hilang aura
DARI segi sejarah serta usia yang melebihi 35 tahun, Bintang RTM sudahsecara automatik layak berdaftar sebagai pengisi muka surat MalaysiaBook of Records sebagai program pertandingan nyanyian paling lamabertahan dalam industri muzik Malaysia.


Rugi jika setakat bergelar juara
Oleh TENGKU SUZANA RAJA HAMA








Jacko tidak akan mati (Belasungkawa Michael Jackson 1958-2009)
LEGENDAyang pernah menemani hidup sebahagian besar demografik dunia menerusilagu-lagunya itu tidak mungkin bangun semula mempertahankan dirinyaterhadap pelbagai isu serta persoalan yang diperdebatkan sejakkematiannya pada 25 Jun lalu.

Pilihan Elyana dapat restu keluarga
MEMILIHjalan bahagia di antara persimpangan memuaskan hati sendiri dan oranglain, mungkin antara keputusan yang sukar perlu dibuat penyanyi danpelakon, Elyana, 22. Bagaimanapun, pemilik bernama penuh, ErneelyaElyana Emrizal sedar kematangan dan keyakinan diri melebihi usiasebenarnya sudah mampu menjadi titik tolak kepada apa yang ingindilakukan pada hari mendatang.

Bukan album syok sendiri
BIDANGnyanyian bukan satu perkara baru dalam kerjaya seni Saiful Apek yangpernah menyandang gelaran Bintang Paling Popular Berita Harian 2003.Malah kalau ada yang masih ingat ketika pelakon dan pelawak itumenganggotai kumpulan Senario, Saiful Apek sudah mula menyanyi.

Kejutan Paris
SEPANJANGdua jam majlis penghormatan terakhir untuk penghibur tersohor, MichaelJackson berlangsung, seluruh warga dunia menyaksikan pelbagai peristiwasuka duka membabitkan mereka yang begitu rapat dengan penyanyi itu.Mereka melihat bagaimana adik beradik Michael duduk bersebelahan sambilmemakai sehelai sarung tangan putih sebagai tanda ingatan terhadap adikkesayangan mereka itu.

Album baru...
PEMILIKnama asal Fuziah Haroun al-Rashid menguasai pelbagai cabang senimerangkumi nyanyian, tarian dan lakonan. Disunting EMI selepaslakonannya dalam Permintaan Terakhir, kemunculan Uji memukau penggemarmuzik dengan alunan vokalnya yang mengalir lunak dan manja.

Dengarnya... Rupa saja kacak tetapi kaki busuk!
CIKNormah selalu menetapkan pendirian jangan menilai kandungan buku dariluarannya saja atau orang putih cakap, don't judge a book by its cover.Fizikal yang cantik tak semestinya dilengkapi hati budi yang baik danbegitulah sebaliknya.

Dengarnya... Gara-gara 'high maintainance'
CIKNormah selalu kagum dengan orang yang memiliki rupa paras jelita keranamereka ini selalunya menjadi perhatian ramai. Selalunya orang cantikramai yang suka dampingi. Bagaimanapun, kisah yang Cik Normah dengarini pula sebaliknya.

Dengarnya... Gelagat Mie sakitkan telinga
BINGITtelinga rakan media Cik Normah yang diundang ke majlis pelancaran albumsulung Saiful Apek baru-baru ini di sebuah kelab berdekatan denganpremis pusat beli-belah di Pavilion dan semuanya gara-gara salahseorang pengacara yang diberi mandat melakukan tugas itu.

Panel TV: Tiga telefilem menarik Pilihan Jumaat di TV2
MENERUSIsaluran Dunia Ria, TV2, RTM akan menyajikan telefilem terbaik bagimemenuhi cita rasa penonton bermula Subjek Terakhir (10 Julai), JanjiTemu (17 Julai) dan Mahu Tapi Malu (24 Julai). Telefilem menarik inidisiarkan setiap Jumaat jam 3.00 petang menerusi slot Pilihan Jumaat diTV2.






Orang kecil bakat besar
MELIHAT lagak gayanya persis si manis 17, namun hakikatnya Gita Gutawa adalah gadis comel yang baru mencecah usia 15 tahun.

Penganjur lesap, artis terkangkang
KISAH penganjur kaki kapur bukan cerita baru, malah ia satu isu yang sudah basi.

Saida idam konsert solo
KEJAYAAN Konsert Eksklusif Satu Datuk Siti Nurhaliza yangmenggegarkan Istana Budaya (IB) pada 26 hingga 28 Jun lalu turutmenyuntik semangat kepada kakaknya, Siti Nursaida untuk menempa nama dipersada seni tanah air.

Farid pilih berlakon
MULA merasakan tempias kesibukan sebagai pelakon, Mohd Farid Wariatau mesra dengan panggilan Farid terpaksa membuat keputusan pentingdalam hidup.

BORAK LOKASI: Apek main watak berganda dalam 4 Madu
HASRAT Ros untuk melihat menjadi kenyataan. Ketika balutan di matamahu dibuka, dia dikelilingi suami tersayang, Azlan dan tiga madu yanglain. Sebaik mata celik, dia terkejut memandang individu yang berada disampingnya.

BORAK LOKASI: Adzrey pastikan dialog pelakon jelas kedengaran
KETIKA penggambaran filem ini dijalankan, kelihatan pengarah audio, Adzrey Abdul Kamal berada di sebelah Razak.

BORAK LOKASI: Khalid pusing kamera berdasar pengalaman
BIARPUN pertama kali bekerja bersama Razak dan Apek, jurukameraKhalid Zakaria menyatakan dia tidak mempunyai masalah untukmenyesuaikan diri dengan situasi kerja. Katanya, dia menilai carapengarahan Razak profesional dan tidak membuang masa ketikapenggambaran dijalankan.

Drama Lindsay
KEHIDUPAN aktres remaja Hollywood, Lindsay Lohan menjadi popular menerusi pencapaian karier nyanyian dan lakonan.

SOSEH SOSEH: Elly tak sanggup bermadu
ELLY Mazlein hampir menangis apabila membaca ceritanya akanberkahwin dengan seorang lelaki berstatus Datuk. Menambahkan dukanyaapabila dia dikatakan akan menjadi isteri kedua kepada Datuk itu.

'Kejutan bukan dirancang'
SUKAR dijangka! Itulah yang mampu dikatakan ketika diumum Chaqbersama mentornya, Ajai memperoleh peluang kedua melayakkan diri keperingkat akhir Mentor 3 oleh pengacara Ally Iskandar Mohd Mardzi.

No comments:

Post a Comment