Friday, July 10, 2009

HIBURAN : JUMAAT 10 JULAI 2009


Ulang tahun ke-10 Dayang
BERBEKALKAN bakat seni yang ada, Dayang Nurfaizah berjaya mengukuhkannamanya sebagai antara penyanyi wanita terbaik negara ini. Memilikivokal yang berbeza daripada penyanyi wanita yang sedia ada membuktikankehadiran anak jati Bumi Kenyalang ini diterima dengan baik.


"Jacko kami akan merinduimu"
UPACARAmemperingati pemergian penghibur tersohor dunia, Micheal Jackson yangdiadakan di Staples Centre, Los Angeles pada 8 Julai lalu berlangsungdalam suasana yang cukup tenang dan lancar.








Jacko masih belum dikebumi
LOS ANGELES - Raja Pop, Michael Jackson belum dikebumikan manakalalokasi kuburnya masih menjadi misteri, lapor sebuah akhbar semalam.


Bagus sangat ke vokal saya?
KEBANYAKAN hasil karya kumpulan indie terkenal Hujan sering sahaja menjadi tumpuan dan siulan orang ramai.


Bercinta atau tidak?
PENYANYI popular Taiwan, Vivian Hsu diketahui sebelum ini menjalinkan hubungan cinta dengan selebriti Hong Kong, Stephen Fung.


Denda rosakkan helikopter
ANDY LAU kalah dalam perbicaraan di Mahkamah Tinggi Taiwan dengansebuah syarikat penerbangan Taiwan. Artis kacak itu diarahkan untukmembayar sebanyak 6.69 juta Taiwan Dollars (RM763,800) kepada syarikattersebut.


Isyarat penuh simbolik
Setiapinsan adalah sebutir intan, itu kata ungkapan Sasterawan Negara, DatukNoordin Hassan yang dibawa pulang usai menyaksikan pementasan teaterbertajuk Intan Yang Tercanai di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP).


Emma Watson merah padam
LOS ANGELES - Muka heroin filem Harry Potter, Emma Watson merah padamselepas dia diminta mengulas mengenai kejadian gaun yang dipakainyaterselak ketika dia berjalan sehingga mendedahkan seluar dalamnya,lapor sebuah akhbar semalam.








Cinta Rossa?
MEMANGlucu! Itulah reaksi pertama penyanyi lelaki nombor satu tanah air,Asmawi Ani, 28, apabila tidak semena-mena namanya dikaitkan menjadipunca keruntuhan rumah tangga penyanyi dari seberang Rossa denganpemain dram kumpulan Padi, Yoyo, oleh akhbar Indonesia, SumateraEkspres bertarikh 5 Julai.

Zulin 'buah hati' Rosyam Nor?
AKTORpopular, Rosyam Nor terus menjadi mangsa cacian dan platform untukdipersalahkan apabila beliau sekali lagi menyingkirkan seorang pesertadari program realiti cetusan ideanya sendiri, Pilih Kasih pada malamSabtu lalu.

Misi buru emas di Hollywood bermula
ESOKbermulalah perjuangan 22 peserta dari Malaysia, membawa misi untukmengharumkan nama negara di Pertandingan Seni Persembahan Dunia 2009yang bakal berlangsung di Hollywood, Los Angeles, Amerika Syarikat.

Strategi bina nama di Jakarta
HASRATpelakon Diana Danielle untuk melebarkan impian bergelar penyanyinampaknya sudah menampakkan perkembangan positif. Sekalipun masih adapihak yang bagaikan meragui keupayaan gadis berusia 17 tahun itu untukmengalunkan lagu, ia tidak sesekali menjadi batu penghalang buat anakkesayangan Norsiah Ramli itu untuk memegang mikrofon.

Konsert 25 Julai pengubat duka peminat
TANGGAL25 Julai ini bakal memberi tafsiran dan definisi tersendiri dalam trekseni M Nasir atau nama penuhnya, Mohamad Nasir Mohamed. Tarikh itu,beliau akan menghiburkan pencinta muzik yang cukup menghargai karyaseni kreatifnya. Nostalgia bakal diimbau sekali lagi kerana StadiumNegara, Kuala Lumpur bakal menjadi saksi buat kali kedua kepadapenyanyi yang sering digelar sifu itu.

Radio 24 mahu pikat pendengar seluruh negara
TANGGAL3 September ini genaplah dua tahun usia Radio 24 menjalankan operasimereka. Bertunjangkan sekitar 90 peratus kepada skala program berbentukberita dan selebihnya hiburan, mungkin ada yang masih belum sedarmengenai kewujudannya.

3 grup nasyid gergasi bergabung
BAGIpenggemar muzik hiburan berbentuk ketuhanan, mereka berpeluang memenuhikehendak jiwa sambil mengukuhkan keimanan di Konsert Antara Dunia 2009(KAD `09) yang akan dipersembahkan di Stadium Malawati, Shah Alam,mulai jam 7 malam hingga 11 malam, pada 1 Ogos ini.

Dengarnya... Kalau sudah cinta, kahwin saja...
KALAUbetul bercinta, tak payahlah sibuk nak berdolak- dalik lagi. Dulu orangsimpati kepada seorang artis ini gara-gara suaminya yang sangguptinggalkan dia dan anak-anak semata-mata untuk bersama dengan wanitalain. Tapi sejak artis wanita itu dikaitkan dengan seorang lelaki,simpati orang ramai padanya semakin pudar.

Dengarnya... Giliran Yatt berbadan dua
BELUMreda keseronokan Cik Normah mendengar khabar gembira penyampai radioHot FM, Sharifah Aleya dapat anak kembar perempuan, Aza Ameena &Asha Ameena baru-baru ini, Cik Normah dikejutkan lagi dengan ceritagembira mengenai pelakon, pengacara dan model, Yatt yang kini sedangberbadan dua.

Dengarnya... Meluat penyampai radio kuat berangan
KISAHseorang pengacara dan penyampai radio yang perasan popular dan bagusini memang sudah lama diketahui rakan seperjuangan Cik Normah. Sewaktudia mula-mula menceburkan diri dalam bidang pengacaraan, banyak kalijuga dia bagi 'hint' kepada teman Cik Normah supaya menemubualnya.

Panel TV: Cabaran ibu bintang Hollywood di 8TV
PERNAHanda membayangkan bagaimana kehidupan menjadi seorang ibu tunggal danpada masa yang sama menjadi pengurus artis kepada bintang Hollywoodterkenal? Tontonilah Dina Lohan, ibu tunggal kepada dua bintang popularHollywood, Ali dan Lindsay Lohan dalam musim pertama rancangan realitiLiving Lohan yang mula ditayangkan sejak 25 Jun lalu pada jam 11 malamhanya di 8TV.






Tak kekok bertudung
MUNGKIN ramai yang tidak tahu pelakon dan pengacara Cheryl Samad sudah mula memakai tudung sejak zaman kanak-kanak lagi.

Vernon letak jawatan pengurus
JIKA sebelum ini penyanyi Ning Baizura membuat keputusanmeninggalkan Artiste United Records (AUR) yang diusahakan bersamaVernon Kedit Jolly, kini bekas pengurus Ning itu juga angkat kakimeninggalkan AUR.

Misteri dari mula hingga akhir
DIPUJA dan diangkat sebagai Raja Pop Dunia, namun segalapengiktirafan dan sanjungan itu tidak bermakna lagi buat MichaelJackson, 51, yang sudah pergi meninggalkan jutaan peminatnya pada 25Jun lalu.

'Saya belum mahu berkahwin...'
TIADA angin, tiada ribut, penyanyi bersuara lunak, Samihah@AisahOmar, 27, atau Misha Omar dikatakan sudah membuat tempahan bajupengantin, mekap dan juga lokasi persandingan lengkap dengan kateringuntuk hari bahagianya yang bakal berlangsung pada Februari 2010.

Penjenamaan semula Nurul
PADA awal kemunculan penyanyi Nurul Huda Abdul Wahab dalam bidangseni suara pertengahan 90-an, imejnya cukup sinonim dengan penampilanbersama bekas suami, Ajai. Walaupun sudah berpisah dengan Ajai lebihdua tahun lalu, peminat masih mengingati Nurul dengan penampilan asal.

Elliza ingin berduet dengan Faizal Tahir
MELIHAT keletahnya sebagai Dania dalam drama bersiri Kisah Kaisara,mungkin ramai tidak mengetahui atau terlupa pembabitan awal gadis genitini bermula dari satu program realiti berkonsep nyanyian.

Saiful Apek harap untung nada dering
BAKAT seni yang dimiliki Saiful Apek tidak tertumpu pada lakonan semata-mata. Sebelum berlakon, Apek terlebih dulu menceburi bidang nyanyian. Dia pernah terbabit sebagai peserta program TV3, Sinaran Pasport Kegemilangan pada 1994.

SOSEH SOSEH: Siapa VIP pilihan Fasha?
WALAUPUN cerita mengenai perkembangan kerjaya Fasha Sandha agakjarang keluar di akhbar utama, cerita sensasi mengenai dirinya tetapmenjadi perhatian terutama hari bahagianya dan siapa gerangan lelakiyang menjadi pilihannya.

SOSEH SOSEH: Jodoh Sham dah sampai
KALAU perkahwinan Fasha Sandha masih menjadi teka-teki, tapi SSingin berkongsi cerita mengenai pemuzik popular yang bakal mengakhirizaman solonya Sabtu ini dengan gadis pilihan hatinya.

Konsert manifestasi 5 alam
KONSERT Antara Dua Dunia 2009 (Kad '09) yang akan berlangsung diStadium Malawati, Shah Alam pada 1 Ogos ini begitu istimewa kerana buatjulung kalinya menggabungkan tiga gergasi dalam industri nasyid tanahair iaitu Rabbani, Raihan dan Hijjaz berkongsi pentas dalam satupersembahan.

Sembang Kopi semakin rancak
OBJEKTIF program Sembang Kopi yang membawa konsep 1Malaysia yangdiasaskan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak cukup jelas iaitumenggalakkan interaktif antara kakitangan RTM dan orang luar sertamemberikan maklumat yang tepat mengenai dasar kerajaan kepadamasyarakat.

Belalang versi Astro
SALURAN Astro Ceria (saluran 611) yang cukup sinonim denganpenerbitan program disasarkan khusus buat kanak-kanak menyiarkan dramabersiri terbaru berjudul Belalang: Epik Anakanda Nujum Diraja. Dramamenarik ini diilhamkan Adlin Aman Ramlie dan diarahkan Opie Zami.

No comments:

Post a Comment