Saturday, June 20, 2009

SUKAN : SABTU 20 JUN 2009

Atlet boleh ke gimnasium swasta
KUALA LUMPUR - Selepas ini tiada lagi alasan atlet Malaysia tidak cergas. ...

Chong Wei berjaya elak jumpa Lin Dan
KUALALUMPUR - Datuk Lee Chong Wei menepati sasaran dengan melangkah keseparuh akhir Kejohanan Badminton Terbuka Indonesia semalam, namunbukan juara Olimpik dan dunia dari China, Lin Dan yang akan menjadilawannya di Stadium Bung Karno, Senayan hari ini. ...

Image

Harimau Muda terus mengaum
KUALA LUMPUR - Rehat selama dua minggu tidak memberi sebarang masalahbuat Harimau Muda untuk kembali mengganas apabila menang besar 4-0 keatas SDM Kepala Batas dalam saingan Liga Perdana di Stadium NasionalBukit Jalil semalam. ...

Malaysia belasah India
KUALALUMPUR - Malaysia memulakan kempen memburu kejuaraan Bola Jaring Asiadengan cemerlang apabila membelasah India 78-15 dalam perlawananpembukaan Kumpulan B di Stadium Juara, Bukit Kiara Semalam....

Hoki: Jerman jumpa Belanda
JOHOR BAHRU - Jerman menempah tiket ke perlawanan akhir untuk bertemuBelanda pada Kejohanan Hoki Piala Dunia Remaja apabila menyingkirkanAustralia 3-2 pada perlawanan separuh akhir dramatik di Stadium HokiTaman Daya di sini semalam. ...

Dressage: Raja Adib buat kejutan
KUALALUMPUR - Penunggang Endurance kebangsaan, Raja Adib Hariz Raja Mahmoodmencipta kejutan apabila memenangi acara Dressage Kelas 10 kejohananekuestrian Siri Piala Perdana 2009 di Putrajaya Equestrian Parksemalam....

Image

Gandingkan jurulatih Malaysia, Thailand
UTUSAN:Apa punca kekalahan teruk Malaysia baru-baru ini sehingga kalah kepadaVietnam dan Indonesia dalam acara beregu dan berpasukan lelaki? ...

Image
Mesir malukan Itali

JOHANNESBURG- Mesir berjaya memalukan juara dunia, Itali 1-0 yang terus tertekanjika tersingkir daripada Piala Konfederasi berikutan prestasiterumbang-ambing mereka. ...

Pasukan gergasi mahu anjur perlumbaan baru F1
SILVERSTONE- Pasukan gergasi Formula Satu (F1) bersiap sedia untuk 'berpisah'daripada perlumbaan F1 semalam selepas gagal mencari jalan penyelesaiandengan badan sukan pemotoran tersebut ekoran masalah kewangan....

Itali kena kalahkan Brazil untuk mara
IRENE,Afrika Selatan - Selepas kalah 0-1 kepada Mesir, Itali kini perlukankemenangan ke atas Brazil esok bagi mengelak tersingkir daripada PialaKonfederasi....

Persiapan infrastruktur Sukan Komanwel amat membimbangkan
NEWDELHI - Kementerian Sukan India semalam menyuarakan kebimbangan terbarumengenai perkembangan persiapan Sukan Komanwel 2010, terutama dengankelewatan beberapa projek pembinaan stadium....

Torres janji setia di Anfield
LONDON- Penyerang Liverpool Fernando Torres memberitahu Manchester United danBarcelona supaya melupakan usaha untuk memujuknya dari Anfield....

Clement halangan pertama Nadal
LONDON- Pemain No.1 dunia Rafael Nadal akan memulakan kempen mempertahankankejuaraan di kejohanan tenis Wimbledon menentang pemain Perancis,Arnaud Clement.







Dilema Sepanyol jumpa Afrika Selatan
BLOEMFONTEIN(Afrika Selatan): Sepanyol akan melangkah ke gelanggang menentangAfrika Selatan dalam Piala Konfederasi, hari ini (awal pagi AhadMalaysia) dengan tumpuan ke arah melakar rekod kemenangan ke-15berturut-turut dan mengerti kelibat Fernando Torres akan menjadi puncautama ke arah matlamat itu.

SIC pantau krisis Formula Satu
KECOHbesar tercetus dalam perlumbaan Formula Satu (F1), semalam yang kiniberpecah dua dengan lapan pasukan, termasuk Ferrari dan McLaren mahumenubuhkan kejuaraan sendiri sebagai saingan utama kepada PersekutuanAutomobil Antarabangsa (FIA).l Berita awal muka 40.

Chong Wei mara iringi Eei Hui-Pey Tty
JUARAbertahan, Mohd Zakry Abdul Latif-Mohd Fairuzizuan Mohd Tazari dipalitkecewa selepas tersingkir daripada saingan badminton Terbuka Indonesiaselepas kecundang kepada pasangan Korea Selatan, Jung Jae Sung-Lee YongDae dalam aksi suku akhir di Jakarta, semalam.

Bermula cemerlang
MALAYSIAmeraih kemenangan mudah menundukkan India 78-15 pada perlawanan pembukatirai, Kejohanan Bola Jaring Asia di Stadium Juara, Kompleks SukanBukit Kiara, semalam.

Atlit negara dibenar guna gim persendirian
ATLITnegara dibenarkan menjalani latihan fizikal di pusat gimnasiumpersendirian bagi mengatasi masalah kepadatan yang berlaku di gimnasiumMajlis Sukan Negara (MSN), kata Menteri Belia dan Sukan Datuk AhmadShabery Cheek.

Jerman mara ke final jumpa Belanda
JARINGANemas Forlian Fuchs minit ke-74 masa tambahan memastikan Jerman layak kepentas final, Ahad ini untuk menentang Belanda pada Kejohanan HokiPiala Dunia Remaja selepas menbenam cabaran Australia 3-2 di StadiumHoki Taman Daya, malam tadi.

Kempen 1 ringgit 1 Malaysia dapat sokongan korporat
KEMPEN1 ringgit 1 Malaysia yang dianjurkan Yayasan Kebajikan Atlit Kebangsaan(Yakeb), kini mula mendapat sokongan sektor korporat iaitu InstitutPerbankan dan Kewangan Islam Malaysia (IBFIM) dan Syarikat PemasaranPemakanan Kart.

'Kami perlu tewaskan Brazil tebus maruah'
JOHANNESBURG:Jurulatih Itali, Marcello Lippi menyalahkan kekalahan mengaibkan kepadaMesir kerana kesilapan dalam tempoh 20 minit permainan dan menyuarakanmisi berikut adalah mengilhamkan kemenangan ke atas juara bertahan,Brazil untuk memburu tiket ke separuh akhir Piala Konfederasi.

Man City sasar empat teratas
LONDON:Manchester City sudah bersetuju dengan perjanjian bernilai £18 juta(RM104 juta) untuk menandatangani Roque Santa Cruz dari Blackburnketika mereka mula membina skuad bagi memecah masuk ke kelompok empatpasukan terbaik Liga Perdana Inggeris.

Mesir tulis semula cerita bola
JOHANNESBURG:Mesir menyifatkan kemenangan mengejut dirakam ke atas juara dunia,Itali dalam kejohanan bola sepak Piala Konfederasi, awal pagi semalamsebagai salah satu yang terbaik dalam sejarahnya tetapi bagi anak buah,Marcello Lippi ia adalah satu malapetaka.

Kelibat Federer, Nadal, Murray mula jadi tumpuan
LONDON:Adakah Roger Federer akan memenangi semula mahkota Wimbledon? Adakahlutut Rafael Nadal akan membenarkannya mempertahankan kejuaraan danmampukah Andy Murray akhirnya menamatkan statistik lama Fred Perry.

Woods sedia sasar kejuaraan ke-15
FARMINGDALE(New York): Juara tiga kali, Tiger Woods mencatat satu atas par selepasenam lubang sebelum pusingan pembukaan Kejohanan Golf Terbuka AmerikaSyarikat ke-109 ditangguhkan akibat hujan berterusan, kelmarin.

Kemelut F1 makin parah
SILVERSTONE:Perlumbaan Formula Satu (F1) terjerumus dalam krisis terbesar dalamtempoh 60 tahun, semalam apabila lapan daripada jumlah 10 pasukan yangbertanding mengumumkan rancangan menubuhkan kejohanan mereka sendiri.

Green, Ainil dahului
GAVINKyle Green dan Ainil Johani Bakar menuju ke pusingan akhir KejohananGolf Cabaran TSM , hari ini dengan kedudukan pendahulu yang baik diKelab Golf Negara Subang.

Elly sedia tebus kesilapan
SELEPASmengharungi perlumbaan di Kuala Terengganu yang mengundang keaiban,Elly Idzlianizar Ilias berharap dia mampu menebus kesilapan itu padasaingan Pusingan 4 siri Kejuaraan Cub Prix Malaysia AAM Petronas diLitar Sukan Bermotor Antarabangsa Melaka (MIMC) di Ayer Keroh bermula,hari ini.

Raja Adib ungguli aksi hari kedua
HARIkedua Siri Piala Perdana 2009 di Putrajaya menyaksikan penunggangnegara Raja Adib Hariz Raja Mahmood melakukan kejutan dalam acaradressage dengan menjuarai Kelas 10 Preliminary B (1.2) di TamanEkuestrian Putrajaya, semalam.

Harimau Muda kukuh cengkaman liga
HARIMAUMuda meneruskan dominasi pada aksi Liga Perdana selepas membenamkanpasukan tercorot, SDM Kepala Batas 4-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil,malam tadi - sekali gus terus mendahului carta liga.

NS yakin jinak Selangor
PENGALAMANmungkin menjadi garis pemisah pada pertembungan di antara NegeriSembilan dengan pendahulu, Selangor dalam persaingan menarik Liga Superdi Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam ini.

No comments:

Post a Comment