Saturday, June 20, 2009

HIBURAN : SABTU 20 JUN 2009

Image
Promosi FFM22
LAMAN Santai merupakan program mingguan anjuran Kementerian Penerangan,Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) yang mengetengahkan pelbagai konsephiburan sambil bersantai pada setiap hujung minggu.

Image

Sentuhan dalaman Eric musim baru
ERIC Leong barangkali bukan nama yang asing bagi para penggemar program hiasan dalaman yang cukup popular, Deko Bersama Eric .

Image

Roberts tetap jadi pilihan
AKTRES bertaraf Gred A di Hollywood sememangnya sudah kurang aktifdalam bidang lakonan sebaik sahaja dia mengambil keputusan untukberumah tangga dan membesarkan tiga orang anaknya.

Image

Bullock tidak kisah berbogel
SANDRA Bullock merupakan antara pelakon yang berpegang kuat kepada prinsip untuk tidak berbogel di layar perak.

Jolie, Pitt derma AS$1 juta
LOSANGELES 19 Jun - Pasangan selebriti, Angelina Jolie dan Brad Pittmendermakan sebanyak AS$1 juta (RM3.6 juta) kepada agensi pelarianPertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi membantu rakyat Pakistanyang terpaksa berpindah berikutan pertempuran antara askar kerajaan danmilitan Taliban, kata agensi itu semalam.

Image

Filem pecah panggung 2009
DEBARANsemakin memuncak buat peminat setia filem Transformers apabila filemsekuelnya yang berjudul Transformers: Revenge of the Fallen (TROTF)bakal menjengah pawagam tempatan pada 24 Jun ini.

Image

Mantera temukan Tomok, Lisa
TOMOKdan Lisa Surihani merupakan dua anak seni generasi baru yang digilapbakat mereka daripada dua medium yang berbeza iaitu nyanyian danlakonan dalam persada seni tanah air.

Image

Kisah hidup Eva diselongkar
DILAHIRKANdalam sebuah keluarga miskin di Texas, Amerika Syarikat dan pernahdiejek oleh kakak-kakaknya sebagai wanita berkulit hitam yang hodoh,Eva Longoria Parker melalui kisah hidup yang cukup panjang sebelummencipta nama sebagai antara bintang ternama dunia.

Image

Suramkah Mentor 3?
BERBANDINGawal kemunculan rancangan realiti Mentor yang dimulakan pada tahun2005, kesuraman program pencarian bakat nyanyian terbitan TV3 itusemakin kian dirasai.

Image

Mana Setangginya lunas di IB
APABILAMana Setangginya dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya (IB),Kuala Lumpur (KL), mulai 13 Jun lalu, boleh dikatakan semua pihak yangterbabit menjayakan teater itu sudah menarik nafas lega.




Kasih teragung seorang lelaki
MENGENANG seorang ibu barangkali jauh lebih mudah daripada mengenangbakti dan jasa seorang ayah. Banyak puisi atau gurindam Melayu yangsering bercakap tentang wanita bergelar ibu, tetapi antara sedar atautidak, balada seorang lelaki bergelar ayah mungkin kurang tercanai.

Image
Air mata lelakinya pernah mengalir - Gara-gara Amylia dan Emelda difitnah
SEORANGlelaki, suami, bapa dan datuk bernama Abdul Hamid Md. Ally yangdilahirkan pada 6 Mei 1944 sudah setahun lebih meninggalkan dunia untukkembali mengadap Ilahi.

Tiada beza kasih sayang
Sebagai bapa tiri, kita kena menganggap anak-anak tiri macam anak-anakkita. Kalau tidak, kita akan pecah kepala. Kalau kita juga anggaptanggungjawab membina keluarga sebagai ibadah, maka tidak akan timbulgejala yang bukan-bukan.

Image
Undian APM mula dibuka
Menggabungkan tiga negara Malaysia, Indonesia dan Singapura, APM 2009membawa seribu erti bukan sahaja kepada pemuzik dan penyanyi diseberang tetapi juga penganjurnya






Mulan masih bersendiri
ATURANperjalanan hidup ini kadang-kadang seperti sudah ditulis. Jadi, bagipenyanyi sensasi Indonesia, Mulan Jameela, dia akur setiap apa jugapilihan pasti mengundang persoalan. Mudah bagi penyanyi yang cukupmasyhur dengan single, Makhluk Tuhan Paling Sexy ini, kamus kehidupanmempunyai ceritanya sendiri.

@Sinepleks: Kidnapper penghargaan buat ibu bapa
SEBUAHfilem bercorak thriller mendebarkan, Kidnapper, bakal muncul sebagaifilem pertama dalam genre berkenaan yang dihasilkan secara usaha samaoleh syarikat dari Singapura dan Malaysia.

Mesti Tonton: Segala-galanya demi anak
MUNGKINbukan cara terbaik untuk meraikan Hari Bapa, tetapi menonton filem TheLast on the Left mungkin sedikit sebanyak membantu anak-anak untuklebih menyanjungi orang tua mereka, apabila filem ini turut menonjolkanelemen kasih sayang yang kuat daripada seorang bapa kepada anak, sertaapa yang sanggup dilakukan ibu bapa demi kasih sayang.

Segmen Stylus khas untuk pendengar radio TRAXXfm
SEGMENberbentuk oldies saluran radio TRAXXfm dikembalikan semula sebagaimenghargai pendengar TRAXXfm yang lebih matang dan masih setia denganstesen berbahasa Inggeris ini.

Rentak Malam: Llew Marsh di No Black Tie
SEBUAHpersembahan istimewa diberi nama Sondheim On Broadway akandilangsungkan di No Black Tie, Off Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur pada23 dan 24 Jun ini, bermula jam 9.30 malam.





Ayahku, kawanku
BAPA akan menjadi orang paling bangga apabila anak dibesarkan dengan penuh kasih sayang meraih kejayaan dalam bidang diceburi.

Akhirnya Sudirman dihargai
SELEPAS beberapa artis tanah air dikurniakan gelaran Datuk, kinigiliran Allahyarham Sudirman Haji Arshad pula. Selepas 17 tahunmeninggal dunia, penghibur serba boleh itu dikurniakan Darjah SultanAhmad Shah Pahang (DSAP ) yang membawa gelaran Datuk.

Pohon setanggi, pari-pari dan lelaki songsang
SEPATUTNYA teater Mana Setangginya karya asal Sasterawan Negara, Datuk Noordin Hassan dipentaskan 10 tahun lalu.

Kasih Salmah-Nordin cukup utuh
JIKA Barat megah dengan percintaan hebat Romeo dan Juliet, zamankegemilangan Studio Jalan Ampas, Singapura pula pastinya sensasi denganhubungan kasih aktor kacak, Nordin Ahmad dan Salmah Ibrahim yang bolehdianggap 'percintaan abadi.'

Melodi kini wajah baru
MULAI esok (Ahad), program hiburan sensasi, Melodi akan munculberwajah baru dengan memperkasakan kandungan program merangkumi konsep,montaj, grafik dan set.

Terbaik dari Indonesia
LIMA kumpulan yang disenaraikan penganjur untuk menjayakan festivalmuzik dinamakan Pesta Malam Indonesia 3 (PMI3) adalah nama-nama besardan mempunyai pengaruh besar di persada muzik Indonesia dan jugatempatan.

Tia tak kekok jadi ‘bapa segera’
SELEPAS tiga minggu diijabkabulkan, vokalis utama kumpulan rockterkenal, Jinbara, Shamsul Baktiar Zakaria (Tia), 39, mulai membiasakandiri dengan statusnya sebagai suami dan bapa 'segera'.

Finas warnai Laman Santai
LAMAN Santai yang dianjurkan Kementerian Penerangan, Komunikasi danKebudayaan sering menarik perhatian pengunjung untuk berhibur.

Dilema cinta Junior
JIKA sebelum ini stesen televisyen lainnya berbangga dengan slotkhas menyiarkan drama dari seberang, 8TV yang menumpukan sasaranpenonton kepada golongan muda urban, lebih cenderung kepada dramabersiri Korea dan Taiwan.

No comments:

Post a Comment