Wednesday, June 17, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 17 JUN 2009

Hujah bertulis Norish hari ini
SHAH ALAM 16 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam menetapkan esoksebagai tarikh penghujahan bertulis berhubung tiga isu berkaitan nafkahanak-anak pelakon Norish Karman (gambar) dengan bekas suaminya, DatukHashimuddin Abdul Kadir, 60.

Semakan kes Razak Baginda 8 Julai
SHAH ALAM 16 Jun - Permohonan semakan kehakiman terhadap keputusanpendakwa raya yang tidak mengemukakan rayuan berhubung pembebasan AbdulRazak Abdullah Baginda (gambar) daripada tuduhan bersubahat membunuhAltantuya Shaariibuu akan disebut semula di Mahkamah Tinggi di sinipada 8 Julai ini.

Sindiket jual senjata api seludup tumpas
KUALA LUMPUR 16 Jun - Satu sindiket menjual pelbagai jenis senjata apikepada penjenayah yang diseludup dari negara jiran dengan harga sekitarRM3,500 setiap satu berjaya ditumpaskan dengan penahanan tigaanggotanya dan seorang pembeli.

Ah long parah ditembak
SUNGAI PETANI 16 Jun - Seorang pemberi pinjaman wang atau ah long parahselepas ditembak dari jarak dekat oleh dua lelaki yang tidak dikenalidi luar rumahnya di Taman Ria di sini awal pagi ini.

Maut ditetak berebut buah durian
KUANTAN 16 Jun – Seorang lelaki maut setelah ditetak dengan parang olehjirannya akibat perselisihan faham yang dipercayai berpunca daripadaberebut buah durian di Felda Padang Piol, Sungai Retang, dekat Jerantuthari ini.

Sindiket panggilan palsu anak diculik
BATU PAHAT 16 Jun - Polis daerah ini memburu satu sindiket antarabangsayang dipercayai cuba memperdayakan beberapa ahli perniagaan tempatandengan meminta wang tebusan selepas mendakwa ahli keluarga merekadiculik.

No comments:

Post a Comment