Saturday, May 30, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SABTU 30 MEI 2009

Kontraktor bebas tuduhan edar dadah
KUALA LUMPUR 29 Mei - Seorang kontraktor sempat menunjukkan ibu jaritanda bagus kepada ahli keluarganya sebaik sahaja Mahkamah Tinggi disini hari ini melepas dan membebaskannya daripada pertuduhan mengedardadah dua tahun lalu.

Khianat: Pengawal keselamatan dipenjara lima bulan
KUALALUMPUR 29 Mei - Seorang pengawal keselamatan dihukum penjara lima bulanoleh Mahkamah Majistret di sini hari ini selepas mengaku bersalah atastuduhan melakukan khianat dengan memecahkan barang-barang di dalamrumah abangnya, April lalu.

Sindiket kad kredit RM1j tumpas
BUKIT MERTAJAM 29 Mei - Polis berjaya melumpuhkan satu sindiketpemalsuan kad kredit yang meraih pendapatan lumayan mencecah RM1 jutaselepas menahan empat lelaki dalam operasi khas yang dijalankan selamaseminggu sejak 22 Mei lalu.

Image
Ah long cuba bakar rumah
JOHORBAHRU 29 Mei – Tindakan sekumpulan penduduk memusnahkan iklan danposter ah long di kawasan perumahan di Taman Bukit Mewah di sinimenimbulkan kemarahan golongan ceti haram terbabit.

Guna laman web cari mangsa
KUALALUMPUR 29 Mei - Pinjaman haram yang dikendalikan golongan ah long kinidikatakan semakin berani apabila mereka menggunakan beberapa laman webyang diwujudkan khas untuk mencari mangsa.

Buang bayi: Pelajar ditahan
KUANTAN29 Mei - Seorang pelajar perempuan sebuah sekolah menengah agamaditahan selepas mengaku membuang bayi lelaki yang mayatnya ditemui dipekarangan sebuah rumah di Balok Makmur di sini semalam.









Sumpah depan isteri tak pinjam along
KAJANG:Seorang mangsa yang dirantai dan dikurung along bersama dua yang laindalam dua 'lokap' di tingkat bawah sebuah rumah kedai empat tingkat diTaman Perindustrian Bukit Serdang, dekat sini bersumpah di depan isteritidak akan meminjam wang along kerana serik pengalaman ngeridilaluinya.

Ramai lagi suspek diburu
KUALALUMPUR: Polis yakin menahan lebih ramai along yang terbabit dalam kesmerantai dan mengurung tiga lelaki di dua 'lokap' tingkat bawah rumahkedai di Jalan PBS 14/2, Taman Perindustrian Bukit Serdang, dekat sini,dalam jangka masa terdekat.

Polis tumpas sindiket klon kad kredit
BUKITMERTAJAM: Polis menumpaskan sindiket mengklon dan menjual kad kreditserta kad minyak palsu dengan tertangkapnya empat lelaki dalam operasiseminggu.

Pelajar buang bayi serah diri
KUANTAN:Seorang pelajar Tingkatan Empat sekolah menengah agama di sini, ditahankerana disyaki terbabit dalam kes membuang bayi di halaman sebuah rumahsewa di Taman Balok Makmur, kelmarin.


Hukuman denda ditukar penjara
KUALALUMPUR: Seorang nenek tidak bernasib baik apabila Mahkamah Tinggi disini semalam, menambahkan hukuman terhadapnya kepada penjara dua tahunkerana secara sukarela menggugurkan kandungan seorang warga Indonesiasehingga menyebabkan kematiannya dan janin berusia lima bulan pada2007.

Nota ingat solat, Allah kait Mohan Singh dengan Islam
SHAHALAM: Seorang pengarah seni, Mohan Singh, yang ditemui mati akibatsakit jantung di rumahnya, Isnin lalu, ada menulis nota supayamengingatkannya untuk solat dan mengingati Allah, Mahkamah TinggiSyariah di sini, semalam diberitahu.

Mahkamah sayu pemuda cium ibu mohon ampun
KUALALUMPUR: Mahkamah Sesyen di sini semalam, sayu seketika apabila seorangpemuda berusia 22 tahun menangis memohon keampunan sambil mencium pipiibunya selepas dijatuhkan hukuman penjara 18 bulan kerana kesalahanmerompak pistol milik seorang anggota polis.

Isteri Akhil tunggu 2 Jun
KUALALUMPUR: �Cukuplah setakat ini kenyataan daripada saya. Apapun yang diakatakan (Akhil), saya tidak mahu mengulasnya dan biarlah perbicaraanpada 2 Jun nanti menentukan segala-galanya,� kata isteri penceramahbebas dan penyanyi, Akhil Hayy, Maizawati Zainal.

No comments:

Post a Comment