Sunday, May 31, 2009

HIBURAN : AHAD 31 MEI 2009

Image
Marsha tak mahu kontroversi
Sejak menjejakkan kaki ke dunia seni, nama Marsha tidak pernah sunyidaripada kontroversi. Gadis kelahiran Tamparuli, Sabah ini sentiasadihambat dengan pelbagai masalah.

Image
Saya tak musuhi Waheeda – Maizawati
Bagaimana dengan keputusan Maizawati? Adakah hendak teruskan hasrat menuntut cerai?

Ramlah berdebar tunggu album ke-11
Sudah24 tahun nama Ramlah Ram terpahat dalam ingatan peminat dan selama itujuga Ramlah masih kekal dalam industri muzik tanah air. Biarpun sudahjauh perjalanannya dalam bidang ini, suara yang dimiliki oleh penyanyiini masih lagi seperti dahulu, tidak berubah.

Apabila semua nak jadi nombor satu
APABILAkaji selidik Nielsen Media Research mengenai rating stesen radiodikeluarkan, beberapa stesen bangga dengan peningkatan jumlahpendengarnya.

Image
Muzikal Pak Pandir di Dewan Filharmonik
DALAMusaha menghidupkan kembali cerita-cerita penglipurlara, Kumpulan SeniPersembahan Petronas (KSPP) akan mementaskan persembahan muzikalmengenai Pak Pandir.

Gitar hantaran kahwin Nana
WAJAHpenyampai radio Era, Nana atau nama penuhnya Nurul Hana Che Mahazan,26,semakin berseri-seri bak cahaya bulan. Semua ini kerana dia sedangmembilang hari untuk menuju gerbang perkahwinan.

Layan peminat macam kerbau
KASIHANbetul bila dengar keluhan seorang peminat dari Pantai Timur yangmengadu dia kecewa apabila artis pujaan layan dia macam sampah.

Aswad AF nikah 5 Jun
SELEPASDekna (pelajar AF5) kahwin tahun lalu, tiba pula giliran Aswad, 29,yang sekarang ni sibuk hantar kad jemputan kahwin dia. Aswad akanbernikah dengan Nor Ilina Mohd. Tahir, 23, pada 5 Jun ini.

Image
Artis ajak melancong dalam negara
Bakkata pepatah hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri.Sejauh mana baiknya tempat orang, tempat sendiri tak boleh dilupa.Demikianlah pepatah Melayu yang tinggi maknanya bagi menggambarkanbetapa indahnya tanah tumpah darah berbanding negara orang.

Sengat Raja Pop
SELEPASmenjuarai Bintang RTM 1979, Jamal Abdillah tidak berpaling lagi danmeneruskan kerjaya sebagai anak seni. Selama 30 tahun mengabdikan diri,pelbagai ranjau dan rintangan yang telah dilalui.

Perkahwinan Catriona Ross penuh tradisi
SEKARANG ini Joyah pasti pelakon berdarah kacukan, Catriona Ross sedang sibuk menguruskan persiapan majlis perkahwinannya.

Misha masuk mahkamah?
TAKada angin, tak ada ribut, tiba-tiba Joyah dikhabarkan dengan beritayang satu ini. Khabarnya sehari dua lagi penyanyi Misha Omar kena masukmahkamah.

Roslan Shah bukan lagi DJ Muzik FM
EH!EH! Tiba-tiba sahaja Joyah dengar Roslan Shah, si pengacara popular tudah tak jadi deejay (DJ) lagi di stesen radio Muzik FM. Kenapa ya? Hah!Jangan pula cepat buat spekulasi liar. Roslan tak merajuk atau kenaberhenti dari stesen radio tersebut. Cuma dia sudah tidak dapat lagibersama Muzik FM yang disayanginya itu.

Cannes menjaja keganasan melampau?
MENYAKSIKANsenarai penerima anugerah Festival Filem Cannes ke-62 yang dianggappaling berprestij, banyak yang dipertandingkan dan diberi kemenanganadalah filem yang penuh provokasi.

Zahirkan Institut Pemikiran P. Ramlee
Beberapa tahun lalu bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawipernah mencadangkan supaya diwujudkan Institut Pemikiran P. Ramlee.Tujuan menubuhkan institut itu adalah untuk menyelongkar karya-karya P.Ramlee daripada sudut pemikiran.

Halle berbau wangi
PEMENANG Anugerah Oscar, Halle Berry kini menceburi bidang perniagaan dengan menjual minyak wangi jenamanya sendiri.

Mahu watak lucu - Charlize
CHARLIZE Theron mahu rehat sebentar daripada melakonkan sebarang watak berat dengan mengalihkan perhatian ke watak komedi.

Karisma mampu jadi pelakon komedi
KARISMA Kapoor dan David Dhawan pernah melakonkan watak komedi bersamadalam filem Jodi No.1, Haseena Maan Jaayegi dan Biwi No.1.

Jackie Chan cipta rekod
PELAKON aksi Jackie Chan akan mengarahkan sebuah filem aksi yang juga merupakan produksinya ke-100 dalam dunia perfileman.

Bayi mahal Inul telah lahir
YUSUF Ivander Damares bayi sulung Inul Darasita dan suaminya AdamSuseno selamat dilahirkan pada 19 Mei lepas. Yusuf dilahirkan secarapembedahan kerana kedudukannya yang songsang.

Image
Nirina Zubir gemuk selepas berkahwin
NIRINAZubir yang melangsungkan perkahwinannya dengan Ernest Cokelat Aprillalu kini bahagia menjalani hidup sebagai seorang isteri. Bagi Nirinaperkahwinan tidaklah membawa banyak perubahan dalam hidupnya melainkantubuhnya lebih gemuk berbanding dulu.

Hafiz memang layak juara
SAYAterpanggil untuk meluahkan pandangan saya mengenai juara AF7, Hafiz.Hafiz sememangnya layak menjadi juara kerana pada pendapat saya diamempunyai suara yang merdu dan hebat. Ditambah pula dengan sifatnyayang sentiasa merendah diri.

Jom Heboh jagalah kesopanan
JOM HEBOH kembali lagi dan kali ini diadakan di Danga Bay, Johor. Cumasaya berharap apa yang berlaku di Jom Heboh TLDM Lumut (25/26 April)tak berulang kembali. Bukannya apa, meluat menyaksikan gelagat dantelatah personaliti dan pelakon dalam acara simbah menyimbah airmineral ketika berkunjung ke khemah MyTV3 (malam 25 April).

Bangga dengan Aznil
Sayaadalah salah seorang peminat fanatik Aznil Haji Nawawi. Saya amatberbangga dengan hasil kerjanya dalam menjayakan pelbagai programrealiti televisyen di negara kita. Tiada yang setanding beliau.

Kagum kesungguhan Azmir Arif
Seorangpendatang baru dalam dunia seni suara, Azmir Arif yang sebelum inihanya saya kenali namanya kerana ramai yang bercerita tentang'kekurangan' dirinya yang sengau namun mampu menyanyi dengan baik.

Azmir mahu terus berjaya
IAbukan penyanyi yang terkenal. Tak seperti penyanyi lain yang berbanggaapabila sering kali muncul di dada-dada akhbar dan majalah. Namun bakatyang ada pada penyanyi ini sungguh besar.

Chandra lebar sayap
NAMAChandra Satria,36 tahun mungkin satu nama yang asing di Malaysia.Pendatang baru dalam iklim muzik tempatan ini sebenarnya sudahmemahatkan nama di dalam industri muzik Indonesia.

Image
Bukan mudah ke Bulgaria - Aizat
(Yang membuat liputan Discovery 2009 XV111 International Music Festival Varna Bulgaria baru-baru ini)

Anak zina wira Hollywood
Seoranglelaki yang bernama Kyle Reese dari masa hadapan kembali ke masa lampaubagi menyelamatkan seorang wanita yang bernama Sarah Connor daripadadibunuh oleh robot pembunuh cyborg. Semasa usaha menyelamat itu, KyleReese telah berzina dengan wanita yang baru dikenalinya itu. Melaluihubungan jenis yang tidak sah itu, Sarah Connor akhirnya mengandung danmelahirkan seorang anak lelaki yang diberi nama John Connor.

Ghazala tidak cemarkan ghazal
KEPELBAGAIAN seni warisan Melayu sememangnya menjadi kebanggaan rakyatsejak dahulu lagi. Namun sudah tidak banyak lagi generasi muda yangmahu mempertahankan adat dan budaya warisan bangsa.

Konspirasi sebalik jubah paderi
Agama selalu diperalatkan oleh mereka berkepentingan untuk dijadikansebagai bilik kebal yang tidak boleh dipersoalkan. Mereka yang percayabahawa dengan menggunakan agama, banyak pihak tidak boleh mempersoalkantentang tentang kewajaran sesuatu perkara.

Wadie ceburi dunia fotografi
TERNYATA kejayaan yang dikecapi oleh muka baru yang menyertai ruanganKacak Bergaya dan seterusnya berjaya ke final Pencarian Kacak Bergaya2009 membuka pintu hati banyak anak muda lain untuk menyertai acaraitu.

Suria FM tawar hadiah RM18,000
PENDENGARstesen radio Suria FM kini berpeluang untuk meraih hadiah RM18,000dengan menyertai kempen Suria FM Senyum & Menang RM18,000. Programitu dikendalikan oleh deejay Tuah dan Zizi bermula 1 Jun hingga 3 Julaidepan.

Hebatkah transformasi AF7?
Jikaditanya siapakah, bintang realiti yang paling popular ketika ini, sudahpasti ramai yang akan memberikan jawapan Akademi Fantasia 7 (AF7).Dengan lambakan







Normala wanita ortodoks
PADA usia 45 tahun, wanita dengan tutur lembut, sopan tingkah dan petahbicara ini masih relevan untuk ditonton penampilannya di kacatelevisyen. Ironinya sudah tujuh tahun meninggalkan lapanganpengacaraan, nama Datin Seri Normala Samsudin masih menjadi sebutan.

Nora cuma 'add' Noh di Facebook
ENTAHdaripada mana datang angin, tiba-tiba nama pelakon cantik Nora Danishdikaitkan dengan vokalis grup Hujan, Noh. Mereka didakwa menjalinhubungan. Kononnya juga mereka berpeleseran di pusat beli-belah.

Pakai kebaya ibu
SEMAKIN laku di layar lebar dan kaca televisyen, pendatang baru, LisaSurihani, 23, hampir tidak punya waktu senggang untuk diri sendiri.

Dieksploitasi hiburan
GENIT tubuh, lirikan mata yang tajam dan seksi seorang ZarinaZainuddin, 39, tidak pernah dilupakan khalayak yang mengenali pelakonini sewaktu era 'panas'nya dahulu.

Sherina diperkosa
MANTANpenyanyi cilik, Sherina Munaf diberitakan menjadi korban pemerkosaanyang dilakukan oleh teman-temannya. Salah seorang lelaki yangmemperkosanya didakwa sebagai Derby Romero, bintang baru dunia muzikIndonesia.

Model Jerman cairkan Salman
AKHIRNYA, Salman Khan membuka mulut dan mengaku bahawa hatinya kini dicuri model dari Jerman, Claudia Ciesla.

Scarlett simbol seks moden
SCARLETTJohansson adalah bintang yang berbeza. Kemunculannya tidak sepertiramai selebriti lain yang berbekalkan seksi dan glamor semata-mata.

Maiza ada muslihat?
MANUSIA memang banyak ragam dan ada udang di sebalik batu. Itulah yangDiva dengar tentang kemunculan tiba-tiba isteri Akhil Hayy, MaizawatiZainal.

Image
Zizi AF7 ganti Farhana
TEMAN Diva duduk berbual dengan 'kepala' Fabulous Cat, Cat Farishmengenai masalah yang melanda kumpulan itu. Kenapa Farhana tiba-tibakeluar, adakah sebab cemburu dengan Wangi?

Image
Lan Pet Pet nak sorok anak
CERIAbetul Lan Pet Pet sejak akhir-akhir ini. Mana tidaknya, dalam diam, Lanrupa-rupanya akan menyambut kelahiran cahaya mata sulungnya denganisteri, Rubytah Che Wan atau Ruby dalam masa terdekat.

Tidak diberitahu
SELEPASmembaca dakwaan Ignez, penganjur daripada syarikat eBlitz CommunicationSdn. Bhd. yang mendakwa pihak Estranged berdegil dan terus memainkanlima lagu pada Konsert Rhythm Of Unity walaupun telah diminta hanyamemainkan dua lagu sahaja, pengurus grup tersebut, MC tampil memberirespons.





Yasmin bukan 18SX
KETIKA ditawarkan beraksi di layar lebar menerusi filem TaubatJalang, hati kecilnya berlagu riang. Sebagai pelakon baru, dia tidakmenyangka diberi peluang memegang watak Maria sebagai teraju utamafilem itu.

Impian Bienda
SEJAK bergelar penyanyi, impiannya hanya satu - mahu merakamkan lagubersama ibu tercinta sekalipun muzik yang dibawa mereka berbeza.

McG sahut cabaran
IBARAT orang mengantuk disorongkan bantal, McG menerima tawaranuntuk mengarahkan Terminator Salvation kerana dia meminati tiga filemTerminator sebelum ini iaitu Terminator, Terminator 2: Judgement Daydan Terminator 3: Rise Of The Machines.

Borak paknil: Pengalaman emas di LA
ASSALAMUALAIKUM! Alhamdulillah, Paknil bersama rombongan pemenangAnugerah Skrin 2008 dan media ke Los Angeles (LA) selamat pulang ketanah air, Rabu lalu.

Misha ganti Scha
SEJAK memulakan siarannya bersama pasangan popular, Mawi dan Ekinmenerusi TV1 pada 7 Januari lalu, program Sehati Sejiwa nyata mendapattempat di hati penonton setiap minggu.

CAK: Nana jemputlah
KETIKA bertemu Nurul Hana Che Mahazan dalam satu sesi fotografi dipejabat CAK Khamis lalu, penyampai radio berdarah manis ini kelihatanbengang apabila seorang teman CAK secara bergurau membangkitkan ceritakononnya dia tidak menjemput wartawan ke majlis perkahwinannya yangbakal berlangsung di Muar, Sabtu ini.

CAK: Ibu tunggal dilamar VIP
BIARPUN sudah beranak pinak, CAK akui yang seorang artis inikelihatan masih bergetah. Bertambah lagi selepas bercerai dengan suamipertamanya dulu. Biarpun gagal sekali lagi dalam membina rumah tangga,wanita ini tetap tabah berdepan ujian Allah.

CAK: Johan, Ozlyn kahwin Jun?
PASANGAN yang baru-baru ini menimbulkan kontroversi kerana berdakapdi depan khalayak, akhirnya bakal ke jinjang pelamin tidak lama lagi.

CAK: Ketentuan Ramlah Ram
TAHUN lalu Ramlah Ram bangkit melalui lagu Ketentuan yangmengangkatnya sebagai Juara Hit’s 1 RTM. Sedap sungguh lagu ciptaanAzlan Abu Hassan itu sehingga memberi bayangan kehadiran semula Ramlahke persada muzik tanah air.

CAK: Aleesya murah rezeki
MINGGU lalu CAK sempat meluangkan masa meraikan majlis aqiqah dancukur jambul anak Erra Fazira, Engku Aleesya Engku Emran. Lebih kurang100 orang yang hadir termasuk rakan artis seperti Umie Aida, ZahidaRafik, Zarina Zainuddin, Noniswara, Wan Khatijah dan Zaibo.

Gayah Gebu: Di sebalik penafian
APA lagi yang hendak Gayah katakan. Sejarah nampaknya berulangkembali apabila penafian demi penafian akhirnya berakhir denganpembongkaran mengejutkan.

Nostalgia Sudirman
HAMPIR 17 tahun dunia hiburan kehilangan anak seni ini. Namun,kepulangan Allahyarham Sudirman Haji Arshad ke rahmatullah tidak pernahsedetik dilupakan.

20 Siti Nurhaliza
RUTIN seharian Datuk Siti Nurhaliza Taruddin makin bertambah dengankerja konsert Satu yang bakal menjelang. Segudang harapan dipertaruhkanuntuk itu selepas 14 tahun menghibur peminat.

Kronologi panas
SEJAK tahun lalu, gosip mengenai penceramah bebas, Akhil Hayy danpenyanyi Norwahidah Abdul Wahab (Waheeda) sering menjadi bualan di dadamedia.

Filem: Lawak seram
JANGAN terkeliru dengan tajuk filem ini. Meskipun menggabungkanjudul dua filem seram Jangan Pandang Belakang dan Congkak, karyasutradara Ahmad Idham kali ini sungguh berbeza.

Filem: Pahlawan jalanan
BERADA di tengah-tengah kekusutan dengan pelbagai masalah memaksa Shawn MacArthur (Channing Tatum) membawa hala tujunya sendiri.

Filem: Fenomena remaja
HANNAH Montana, karektor yang direka oleh Michael Poryes, RichCorrell dan Barry O’Brien, menjadi fenomena industri hiburan di AmerikaSyarikat sejak ia mula ditayangkan pada awal 2006. Sambutan luar biasaoleh golongan remaja serta mendapat pelbagai pengiktirafan berdasarkanpencapaiannya membuatkan penerbitnya, Miles Millar dan Alfred Goughberusaha membawanya ke layar besar.

Jarum Emas: Dolak-dalik makan diri
MELALUI ceramah agama Live At Bachok, ustaz Akhil Hayy mengajuk laguAdam AF2: “Aha... tak tahu!” Ajukan itu intro lagu Tak Tahu nyanyianAdam sebagai sindiran Akhil terhadap pihak media yang sibukmensensasikan di akhbar adegan cium Misha Omar dengan Adam dalam filemMain-Main Cinta.

Apa cerita tv9: Resipi Hari Bapa
INGIN menjamu anak dengan resipi ringkas, menarik tetapi berkhasiat?Ole Ole Chef Zam & Fimie ada jawapannya! Menerusi rancangan ini,pelbagai resipi yang pastinya menjadi kesukaan anak boleh didapatiseperti kek coklat, pancake, lasagna, cup cake, spaghetti, muffin,churof, claypot, pizza, popia keju dan banyak lagi.

Apa cerita tv9: Cabaran lebih hebat
SATU-SATUNYA program realiti hiburan yang membabitkan ahli keluarga,Oo La La, kini semakin hangat diperkatakan. Selepas episod penyingkiransemalam, peserta dilihat lebih bersedia dan berjaga-jaga supayapersembahan mereka tidak tergugat dan kekal hingga ke peringkat akhir.

No comments:

Post a Comment