Friday, July 17, 2009

RENCANA : JUMAAT 17 JULAI 2009

Menambah baik koperasi
BERMULA 10 Jun lalu, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal EhwalPengguna (KPDNHEP) bertukar nama dan dikenali dengan KementerianPerdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).


Hala tuju MIC atau Samy Vellu
S.SAMY VELLU menggunakan kuasanya sekali lagi. Apa yang sering berlakupada setiap kali pemilihan parti terus berulang. Menamakan ‘KabinetPresiden’ menjelang pemilihan parti sudah menjadi lumrah.

Apa punca orang Islam turut lakukan rasuah?
DARIPADA pemimpin tertinggi sehinggalah kepada yang serendah-rendahnya,kalau bercakap mengenai rasuah akan bersuara lantang dan keras mengutuk'perasuah'.

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT
AWANGberkongsi kegusaran Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Laimengenai kes-kes penularan tempatan wabak selesema babi (H1N1). Adaasas untuk kita berasa bimbang kerana kesemua 10 kes terbabit yangdikesan adalah kes penularan tempatan.


Misi pelawa pelabur majukan Perak
JIKAdibandingkan dengan negeri-negeri lain, Perak mungkin dilihat sebagainegeri yang kurang stabil dari sudut kedudukan politik semasanya.

UMNO Kedah jangan main-main lagi
DATUK Seri Najib Tun Razak sudah melepasi 100 hari sebagai PerdanaMenteri tetapi beliau tidak memerlukan tempoh selama itu untukmenyelami hati rakyat negeri Kedah yang memerlukan perubahan masadepan.

Menyubur demokrasi di negara Komanwel
SEBAGAIbekas jajahan Britain, negara-negara Komanwel pada umumnya dilihatsudah memiliki asas yang baik untuk mempunyai pemerintahan demokrasiyang terurus dan memuaskan.

Rakyat mulai sedar dakyah pembangkang hanya retorik
KEPUTUSANPilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) N41 Manek Urai sudah pundiketahui. Pas berjaya mengekalkan wakilnya di DUN itu dengan hanyamendapat majoriti 65 undi sahaja. Calon Pas, Mohd. Fauzi Abdullahberjaya mendapat 5,348 undi mengatasi calon Barisan Nasional (BN), TuanAziz Tuan Mat yang memperolehi 5,283 undi, manakala undi rosakdicatatkan sebanyak 115 undi.

Pasca Pilihan Raya Kecil Manek Urai
SEJURUSselepas keputusan Pilihan Raya Kecil Manek Urai, Kelantan diketahuiramai, kalangan penulis menyampaikan pandangan menerusi blog merekatermasuk di kalangan propembangkang.









Perjuangan demokrasi Zelaya
RAMPASAN kuasa oleh tentera di Honduras pada 28 Jun lalu mengakibatkanpolis dan tentera bertempur dengan ribuan penunjuk perasaan berkumpuldi luar istana kebangsaan Honduras. Pertempuran berdarah atas namademokrasi itu menyebabkan sekurang-kurangnya 45 orang terbunuh.

No comments:

Post a Comment