Wednesday, July 1, 2009

POLITIK : RABU 01 JULAI 2009

UMNO gagal jadi model perpaduan - Hadi
KUALA LUMPUR 30 Jun - Selepas cadangan mewujudkan kerajaan perpaduanditolak oleh pakatan pembangkang, Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awangkini menyalahkan UMNO pula dengan mendakwa parti itu gagal menjadimodel perpaduan di kalangan orang Melayu dan rakyat negara ini.

Tindakan terhadap Johari terlalu keras
BUTTERWORTH 30 Jun - Beberapa Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai(MPSP) menganggap pelucutan jawatan wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR),Johari Kassim daripada menganggotai majlis itu sebagai tindakan yangterlalu keras.


Guang Eng didakwa cuba larikan diri
PULAUPINANG 30 Jun - Penduduk Kampung Buah Pala, Bukit Gelugor di sini hariini kecewa dengan tindakan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang disifatkancuba melarikan diri dan enggan bertemu mereka bagi menyelesaikan isuyang membelenggu kampung itu.






Tuan Aziz mampu jadi YB terbaik di Manek Urai
KOTA BHARU: Selepas 48 jam diumumkan sebagai calon Barisan Nasional(BN), Tuan Aziz Tuan Mat, menerima sambutan baik daripada masyarakatdan mampu menjadi jurubicara terbaik kepada penduduk Manek Urai, jikadiberi peluang menjadi wakil rakyat pada pilihan raya kecil 14 Julaiini.

Bapa azam berkempen pastikan calon BN menang
KUALAKRAI: Tuan Mat Tuan Sulong, 69, berazam turun berkempen untukmemastikan kemenangan calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan rayakecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, yang diwakili anaknya,Tuan Aziz.


KM enggan layan rayuan isu roboh penempatan
GEORGETOWN: Penduduk Kampung Buah Pala di Bukit Gelugor di sini,semalam, kecewa dan marah dengan keengganan Ketua Menteri, Lim GuanEng, bertemu untuk menyerahkan memorandum berhubung nasib merekaselepas perkampungan itu yang akan dimajukan.

Pas bantah tindakan DAP pecat Ketua Whip PKR
BUTTERWORTH:Satu lagi parti dalam Pakatan Rakyat (PR), Pas tidak setuju dengantindakan kerajaan negeri pimpinan DAP memecat Ketua Whip Parti KeadilanRakyat (PKR), Johari Kassim sebagai ahli Majlis Perbandaran SeberangPrai (MPSP)

'Tolak kerajaan perpaduan kikis kuasa Melayu'
IPOH:Tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menolakkerajaan perpaduan dan mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razakuntuk berdebat hanya akan menyebabkan kuasa orang Melayu di negara initerus terhakis.

Kit Siang ditegur dedah hukuman 4 ahli Pemuda
KUALA LUMPUR: Timbalan Speaker, Datuk Ronald Kiandee, menegur tindakanPenasihat DAP, Lim Kit Siang, mendedahkan hukuman yang dikenakanterhadap empat pemimpin Pemuda Umno dari Selangor yang menghalangPengerusi DAP, Karpal Singh memasuki Parlimen, Februari lalu.

No comments:

Post a Comment