Wednesday, July 1, 2009

HIBURAN : RABU 01 JULAI 2009


Larut dalam emosi Siti
SELAMA tiga malam berturut-turut bermula 26 Jun lalu, Panggung Sari diIstana Budaya (IB) bergema dengan alunan indah Datuk Siti NurhalizaTarudin.Di pentas itu, Siti memecah tradisi konsep persembahannyaselama ini.


Matlamat Siti tercapai
TIADAapa yang menggembirakan Datuk Siti Nurhaliza melainkan melihat responspositif penonton sepanjang tiga malam beraksi di Panggung Sari, IstanaBudaya (IB) sempena Konsert Eksklusif Satu .


Cabaran juara termuda BRTM 2009
JUARApertandingan Bintang RTM 2009 (BRTM 2009) , Nur Ernie Shahirah Zakriatau Ernie mencatat sejarah tersendiri dalam pertandingan anjuran RadioTelevisyen Malaysia (RTM) sejak pertandingan itu diperkenalkan padatahun 1974.

Rayuan RTM kepada TV swasta
SUKARuntuk menafikan bahawa Bintang RTM merupakan suatu pertandinganberprestij dalam melahirkan ramai penyanyi pelapis yang berwibawa danmampu bertahan lama dalam persada seni suara tanah air sejak 35 tahunlalu.


Amal jariah Ibrahim
PELBAGAIcara boleh dilakukan oleh para karyawan seni di negara ini termasuklahpenyanyi bagi menyalurkan amal jariah menerusi pengalaman-pengalamanyang telah mereka lalui sepanjang bergelar anak seni.

Fokus, identiti di FMKL 2009
FESTIVALyang bermaksud perayaan atau pesta secara amnya mampu untukmenggambarkan tentang kemeriahan sesuatu acara yang biasanya diadakansecara besar-besaran.

Pentas terbaik muka baru
RANCANGANrealiti terbaru terbitan Astro, Anak Wayang sudah pun memasuki minggukelima dan ia kini semakin hari semakin mendapat tempat di kalanganpeminat seni hiburan tanah air.






Linda, Saleh selesa bersama
KEHADIRAN pengacara dan penyampai popular, Linda Onn pada majlis PartiSelebriti Kosmo! - One Drop Perfumes 2009 di Hotel Sheraton Imperial,Kuala Lumpur minggu lalu bersama seorang lelaki kacak dan tinggi lampaimenimbulkan tanda tanya banyak pihak.


Rahsia cinta songsang
KRIS ALLEN dan Adam Lambert bakal menghabiskan masa bersama dalamtempoh tiga bulan akan datang ini. Juara dan naib juara American Idolmusim kelapan itu bakal membuat persembahan konsert jelajah AmericanIdol di seluruh Amerika Syarikat.


Pesta aman damai
SEPANJANGtiga kali penganjuran Pesta Malam Indonesia (PMI), buat pertama kalinyaPMI 3 yang membawa lima kumpulan terkenal Indonesia berlangsung dengansuasana aman dan tenteram.


Farawahida cabar saya – Julfekar
KUALA LUMPUR – Perbalahan antara komposer Julfekar Ahmad Shah, 45, dan penyanyi Farawahida, 24, nampaknya semakin menjadi-jadi.


Gambar Jacko 48 jam sebelum meninggal dunia
LOS ANGELES - Beberapa gambar Raja Pop, Michael Jackson yang beraksi dipentas kurang 48 jam sebelum kematiannya disiarkan oleh media semalam.

Raja Pop belanja RM175,200 sebulan
LOS ANGELES - Raja Pop, Michael Jackson berbelanja sehingga AS$49,290(RM173,254) sebulan untuk membeli ubat-ubatan, lapor sebuah akhbarsemalam.


Lady Gaga aktif beramal

MANCHESTER - Penyanyi pop yang turut popular sebagai ikon fesyen, LadyGaga aktif melakukan aktiviti kebajikan sejak dari zaman kanak-kanak,lapor sebuah akhbar semalam.






Sukar hidup tanpa Fauzi
BEBERAPAkali manik-manik jernih dilihat mengalir di pipi mulus pelakon iniketika menghadiri majlis pratonton telefilem Buih Buih Cinta arahanpengarah sedang meningkat naik Osman Ali. Tindak-tanduk LisdawatiNazarauddin itu menjadi persoalan.

'Biarlah saya mengalah'
NIATawalnya hanyalah sekadar untuk menjelaskan punca kelewatan albumnyaberada di pasaran namun apa yang berlaku adalah sebaliknya. Disebabkankeberaniannya menceritakan kisah di sebalik kelewatan itu, tanpa disangka ada hati yang terluka sehingga membawa kepada ‘perang mulut’membabitkan dua figura terkenal tanah air iaitu Datuk Sharifah Aini dankomposer S Atan.

Tak perlu tanya Julfekar
"APAsebab harus saya bertanya kepadanya untuk menerima mana-mana tawaranpersembahan? Apa yang pasti kontrak saya bersama syarikat pengurusannyasudah pun tamat Februari lalu," kata penyanyi Farawahida yang didakwamelakukan persembahan pada malam akhir pertandingan Bintang RTM 2009(BRTM 2009) tanpa pengetahuan syarikat yang menguruskannya MillenniumArt milik komposer Julfekar.

Luah cinta melalui lirik
SELALUNYAjika seseorang jejaka ingin menawan hati gadis idaman, kiriman bungaatau surat cinta pasti menyusul kemudiannya. Namun berlainan sekalikesnya tatkala komposer terkenal yang juga anggota kumpulan muzik MeetUncle Hussain, Taja, ingin meluahkan rasa hati kepada pengurus mereka,Kimi.

Fragmen: Drama dan filem hantu: Antara fantasi dengan realiti
SEWAKTUzaman budak-budak pada umur sekitar tujuh tahun, orang tua menghantarkita belajar membaca muqadam dan al-Quran dengan seorang guru mengajidi kampung yang dipanggil Haji Ibrahim (Allahyarham). Bersama kitaialah adik perempuan, Fizah dan dua rakan yang juga adik beradik iaituShukri dan Maswan, jiran di depan rumah.

RTM cari penyampai baru
SUDAHsampai masanya rombakan baru dilakukan dalam struktur penyiaran diRadio Televisyen Malaysia (RTM) bagi mengganti penyampai lama kepadapenyampai yang lebih bergaya. Usaha ini bakal direalisasikan tidak lamalagi apabila RTM giat mencari bakat baru menerusi sebuah programrealiti Penyampai Ikon yang akan diperkenalkan tidak lama lagi.

Bukan sekadar pertandingan teater
TEATERjuga sebenarnya boleh dianggap sebagai satu lagi saluran untukmembentuk jiwa dengan seni. Namun tanpa diberi nafas baru, seni teaterakan berada dalam keadaan tepu dan seterusnya lenyap ditelan waktu.

62 filem mega Hollywood di Star Movies
SAJIAN62 filem blockbuster Hollywood bakal menemui penonton Star Movies disaluran 413 Astro bermula 1 Julai hingga 31 Ogos ini sempena kempen FanFest 09.

Yuna muncal dalam Xpresi Kembara
PROGRAMtravelog, Xpresi Kembara kali ini memilih penyanyi Yuna yang semakinmeledak dengan lagu Dan Sebenarnya. Tiga episod bersama Yuna sudahdirakamkan sekitar Perak baru-baru ini buat tatapan penonton setiaprogram ini.

Dengarnya...: Konsert Akon ditunda
NAMPAKNYAimpian teman Cik Normah, Juju Chantique untuk bergaya dengan pareo esoksempena konsert Akon Freedom Beach Party 2009 tidak akan menjadikenyataan apabila penyanyi berasal dari Senegal itu membatalkankonsertnya yang dijadualkan berlangsung di Surf Beach @ Sunway Lagoon.

Dengarnya...: Kris, Rossa puji konsert Siti
PADAmalam konsert terakhir Satu Datuk Siti Nurhaliza, Cik Normah dan suamisempat jugalah meluangkan masa untuk menontonnya. Walaupun Cik Normahsibuk, namun demi Siti, Cik Normah memang takkan lepaskan peluang.Maklumlah penyanyi nombor satu negara.

Dengarnya...: Pening sikap 'terlebih' bapa artis
HENDAKdibilang artis Malaysia yang mampu mencipta nama di luar negara, memangsenang! Pendek kata, tak payah bilang sampai habis jari tanganlah.Tetapi, Cik Normah tetap berbangga dengan sesetengah artis kita yangberjaya meraih perhatian masyarakat antarabangsa termasuklah DatukMichelle Yeoh.

Indiana Jones kuasai Astro Max sepanjang Julai
SEPANJANGbulan ini bermula 4 Julai, Astro Max saluran 412 akan menyiarkan empatfilem Indiana Jones tayangan perdana Indiana Jones And The Kingdom ofThe Crystal Skull.





Hani kecewa tapi...
KISAH cinta pelakon dan pengacara jelita, Yasmin Hani IsmailRichardson, 30, dengan kekasih hati, seorang ahli perniagaan yang hanyadikenali sebagai Don Nazar atau Don bukan rahsia lagi.

'Saya tak pernah mengharap'
UMPAMA bulan jatuh ke riba. Itulah yang boleh dikatakan mengenaipingat Seri Pengiran Diraja Sulu (SPDS) yang diterima penyanyi era80-an, Salwa Abdul Rahman sempena ulang tahun keputeraan Sultan Suludan Borneo Utara, Sultan Rodinood Kiram II.

INTERAKSI: Bilik tidur Jacko tidak bertingkap
KEMATIAN Raja Pop, Michael Jackson pagi Jumaat lalu memberi pengaruhbesar kepada dunia hiburan antarabangsa. Hakikatnya, peminatnya diseluruh dunia berkongsi kesedihan itu dan penghormatan mereka masihditeruskan.

Bakat Hafiz makin terserlah
PERASAAN rendah diri, kurang yakin serta kalut dalam semua segimungkin dilihat sebagai kekurangan dan kelemahan Hafiz Halim atauHafiz, 21.

Sebak dalam gembira
BERGELAR suri dalam usia muda bukan satu halangan buat penyanyiNikki Palikat, 24, untuk menggalas tanggungjawab besar sebagai isterisebaik saja disatukan dengan komposer Audi Mok, 36, pada Sabtu lalu.

Soseh Soseh: Bertunang di restoran
PESAN orang tua, kalau hati sudah berkenan jangan tunggu lama-lama. Bimbang nanti melepas, kecewa hati meranalah diri.

Soseh Soseh: Diganggu bekas kekasih
PASANGAN pelakon ini pernah mencuri perhatian peminat. Biarpunpelakon wanita ini sekadar mengaku berkawan, pasangannya pula beranimeluahkan perasaan cinta yang terjalin antara mereka. Dalam berahsia,akhirnya cinta mereka terputus jua di tengah jalan.

Kisah Kaisara padat emosi
SELEPAS mencatat rating tertinggi pada musim pertama dan kedua,drama bersiri Kisah Kaisara meneruskan kesinambungan buat musim ketigaatas permintaan ramai.

No comments:

Post a Comment