Sunday, July 12, 2009

POLITIK : AHAD 12 JULAI 2009


Nasharuddin akhirnya muncul di Manek Urai
KUALA KRAI 11 Julai - Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isaakhirnya muncul di Manek Urai hari ini bagi membantu kempen pilihanraya kecil dengan meyakinkan penyokong Pas bahawa pergeseran kepimpinanparti itu sudah berakhir.

Kemiskinan tegar di Manek Urai hapus setahun lagi
KUALAKRAI 11 Julai - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akanberusaha memastikan kadar kemiskinan tegar di Manek Urai dapatdihapuskan sepenuhnya menjelang 2010.

Anwar buat janji selesaikan isu Kampung Buah Pala - DAP
PULAUPINANG 11 Julai - Bukan DAP tetapi Penasihat Parti Keadilan Rakyat(PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membuat janji untuk menyelesaikankemelut tanah di Kampung Buah Pala.

TPM buat pengumuman penting hari ini
KUALAKRAI 11 Julai – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassindijangka membuat satu pengumuman penting berkaitan kebajikan rakyat dikawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai petang esok.

Polis nafi tutup bilik gerakan PKR
KOTABHARU 11 Julai – Polis hari ini menafikan dakwaan bahawa pihaknya telahmengarahkan bilik gerakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Peria danKampung Ragu dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai ditutupsemalam.

UMNO tidak ikut rentak Pas
KUALAKRAI 11 Julai - UMNO tidak akan mengikut rentak Pas yang suka menaburfitnah terhadap lawannya ketika kempen Pilihan Raya Kecil DewanUndangan Negeri (DUN) Manek Urai berlangsung.

BN ikrar penuhi janji Manek Urai 'anak emas' kerajaan
KUALAKRAI 11 Julai - Tawaran menjadi 'anak emas' Kerajaan Pusat sekiranyacalon Barisan Nasional (BN) menang pada Pilihan Raya Kecil DewanUndangan Negeri (DUN) Manek Urai telah dijadikan bahan kempen Pas.








Manek Urai: Kubu kuat Pas terima dana RM24j
KUALAKRAI: Kerajaan Pusat menyalurkan peruntukan pembangunan berjumlah RM24juta untuk Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Pasir yang juga kubukuat Pas dalam Parlimen Pasir Mas, selepas Barisan Nasional (BN) menangpilihan raya kecil kawasan DUN itu pada 2005

Anak Nik Aziz yakin Pas, Umno boleh bersatu
KUALALUMPUR: Jika Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tegas danlantang menolak kerajaan perpaduan antara Pas dan Umno, anaknya, NikMohamad Abduh sebaliknya mempunyai pendapat berbeza apabila yakinkedua-dua parti itu boleh bersatu.

Manek Urai: Analisis: Kampung Budi tak bersengketa
DALAMpolitik segalanya mungkin. Ada yang dulunya lawan, tidak lama kemudianmenjadi kawan. Begitulah sebaliknya. Akibat perbezaan fahaman politik,ada jiran menjadi lawan, saudara mara putus hubungan, rumah tangga jaditak keruan.

No comments:

Post a Comment