Tuesday, July 7, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : SELASA 07 JULAI 2009


Permohonan halang lelong perabot Amelina ditolak
SHAH ALAM 6 Julai - Permohonan bekas ratu dangdut, Amelina untukmenghalang proses pelaksanaan lelong terhadap barangan perabot miliknyadi rumah banglo berkembar dua tingkat yang disewa di Kota Kemuningditolak oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Hukuman sebat promoter dibatalkan
KUALALUMPUR 6 Julai - Mahkamah Tinggi di sini hari ini membatalkan hukumansebat 10 kali menggunakan rotan halus ke atas seorang promoter berusia20 tahun ekoran wujud masalah teknikal mengenai bagaimana dan siapayang wajar melaksanakan hukuman tersebut.

Tindakan kamu lebih keji daripada binatang - Hakim
KUANTAN6 Julai - ''Tindakan kamu lebih keji daripada binatang yang tidakdianugerahkan akal fikiran. Tetapi ia (binatang) tidak memuaskan nafsudengan anak sendiri.''

Setiausaha firma guaman dihukum penjara
KUALALUMPUR 6 Julai - Seorang setiausaha sebuah firma guaman dihukum penjarasetahun dan sekali sebatan oleh Mahkamah Majistret di sini hari inisetelah mengaku bersalah melakukan pecah amanah wang RM5,398 milikmajikannya.

Bapa tiri cabul anak dipenjara dua tahun
KUALALUMPUR 6 Julai - Seorang buruh kontrak telah dihukum penjara dua tahunoleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas kesalahan mencabul anakperempuan tirinya.

Pemandu didakwa rogol anak
SHAHALAM 6 Julai - Seorang pemandu peribadi mengaku tidak bersalah diMahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan merogol anak sulungnyayang berusia 15 tahun sembilan bulan sehingga menyebabkan mangsa hamil.

Ibu pengsan selepas rayu Dilla pulang
TAPAH 6 Julai - Seorang ibu yang terlalu tertekan dan rindukan anaktunggalnya yang hilang sejak enam hari lalu, pengsan di hadapansekumpulan wartawan di rumahnya di Taman Bunga Raya di sini hari ini.


Dakwa jadi mangsa penipuan
KUALALUMPUR 6 Julai - Kira-kira 50 individu yang mendakwa menjadi mangsapenipuan sebuah syarikat menawarkan pekerjaan untuk memasukkan datadalam Internet, hari ini berkumpul di luar bangunan pejabat itu untukmenuntut semula wang mereka.

Cubaan seludup ketamin RM450,000 tumpas
SEREMBAN6 Julai - Cubaan menyeludup dadah jenis sintetik, ketamin, berjayaditumpaskan Kastam Diraja Malaysia (KDRM) apabila dua lelaki ditahan diKompleks Kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA),Jumaat lalu.

Eksekutif dihantui klip video bogel disebar bekas teman lelaki
KUALALUMPUR 6 Julai - Pada 2004, Kiki (bukan nama sebenar) melanjutkanpelajaran dalam jurusan sains di sebuah kolej swasta di Australia.

Pemandu bersalah disenarai hitam
PUTRAJAYA6 Julai - Pemandu kenderaan awam akan disenarai hitam jika didapatimelakukan kesalahan yang menimbulkan rasa tidak puas hati penggunaperkhidmatan itu.






Eksekutif wanita trauma video lucah tersebar
KUALALUMPUR: Seorang eksekutif wanita trauma dan hidup dalam tekanan sejakseminggu lalu selepas video aksi lucahnya dan gambar yang dirakam bekasteman lelakinya ketika mereka belajar di Australia tersebar dikalanganrakannya.

Mahkamah arah Mohan dikebumi cara Islam
SHAHALAM: Mahkamah Tinggi Sivil di sini semalam mengesahkan Mohan Singhyang meninggal dunia pada 25 Mei lalu dan jenazahnya menjadi pertikaianantara keluarga dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais), sudah memelukIslam dan membenarkan dikebumikan cara Islam.

No comments:

Post a Comment