Tuesday, July 7, 2009

HIBURAN : SELASA 07 JULAI 2009


Que, Linda bakal timang anak perempuan?
USIA kandungan yang mencecah empat bulan, sedar tak sedar dalam masalima bulan lagi pasangan selebriti terkenal, Que Haidar dan LindaJasmine bakal menimang cahaya mata sulung mereka.


Hujan perbaiki kesilapan lalu
TATKALA nama dan lagunya mula menyerap ke dalam muzik arus perdanasekitar 2006, band indie yang popular menerusi lagu Bila Aku SudahTiada dan Pagi Yang Gelap ini tidak terlepas daripada dilabel denganpelbagai ungkapan negatif.


Konsert retrospektif M. Nasir
PADAsuatu sidang media di Kuala Lumpur tidak lama dulu, M. Nasir pernahberkata: "Setiap penyanyi atau pemuzik yang tulen, mereka tentunyamengimpikan konsert sendiri. Begitu jugalah dengan saya".


Karyawan tuntut royalti lakonan
INDUSTRIrakaman album di negara ini lebih bernasib baik kerana para penggiatnyamendapat bayaran royalti atas penjualan album atau penyiarankarya-karya mereka menerusi televisyen (TV), radio dan juga ditempat-tempat awam.


Filem besar untuk ‘kanak-kanak dewasa’
DUAbuah filem blockbusters yang sedang ditayangkan di pawagamTransformers: Revenge of the Fallen dan Terminator Salvation adalahfilem-filem yang sememangnya dirancang untuk ditayangkan pada musimpanas dan ketika musim cuti sekolah. Matlamat asalnya untuk hiburanseisi keluarga terutama kanak-kanak. Filem-filem sebegini tidakdirancang untuk tayangan sahaja tetapi ia dirancang bersama baranganruncitan lainnya seperti barangan permainan kanak-kanak atau gadgetcenderamata. Oleh itu filem-filem ini dirancang penerbitannya bersamastrategi pemasaran yang lebih meluas.







Hantu Jacko di Neverland?
LOS ANGELES - Peminat-peminat Raja Pop, Michael Jackson kini berdebatsama ada satu bayang seperti lembaga hantu yang muncul ketika satusiaran stesen televisyen CNN disiarkan secara langsung itu merupakanroh penyanyi berkenaan, lapor sebuah akhbar semalam.


Pengurus nafi Raja Pop mati kerana jantung
LOSANGELES - Pengurus Michael Jackson iaitu Dr. Tohme Tohme ( gambar )menyatakan dia menolak dakwaan bahawa penyanyi itu meninggal duniakerana diserang penyakit jantung.

Penyanyi naik pentas dedah kisah ditipu penganjur
KUALA LUMPUR - Kira-kira 500 penonton konsert sempena Karnival SinarUsahawan 2009 di Taiping malam kelmarin akan mengingati program malamitu bukan disebabkan kehebatan persembahan tetapi kerana pendedahanartis mengenai kisah dianiayai penganjur.

Lelong: Rayuan Amelina ditolak
SHAH ALAM - Mahkamah Majistret di sini semalam menolak dengan kospermohonan bekas ratu dangdut, Amelina untuk menghalang prosespelaksanaan lelongan barangan perabot di rumah banglo berkembar duatingkat yang disewanya di Kota Kemuning di sini.

Bimbang diketawakan
PERASAAN gembira bekas juara A kademi Fantasia musim keenam ( AF6 ),Stacy, gembira bukan kepalang saat mendapat tahu dirinya tercalon dalamAnugerah Planet Muzik 2009 (APM2009) buat pertama kali menerusi duakategori iaitu Artis Paling Popular dan Artis Serantau Paling Popular.


Tiket terhangat di pasaran - Konsert 1Wajah M.Nasir raih sambutan memberangsangkan
TINGGAL 19 hari sahaja lagi Stadium Negara bakal digegarkan dengan Konsert 1Wajah M. Nasir yang berlangsung pada 25 Julai depan.







Tuhan tahu!
"DIA(Farawahida) sebenarnya mahu mengalihkan isu sebenar," demikian tegasJulfekar berhubung kontroversi dengan penyanyi asuhannya, Farawahida.

'Tarik diri jalan terbaik'
"MENARIKdiri adalah jalan terbaik untuk selesaikan segala masalah antara kami,"kata Lan, bekas vokalis kumpulan indie popular, Meet Uncle Hussain(MUH) usai menjayakan persembahan terakhir mereka di Hard Rock Cafe,Kuala Lumpur, tengah malam Ahad lalu

Selamatkan artis Malaysia
PELUANGartis Malaysia untuk terus mengungguli kategori Artis Serantau PalingPopular dalam Anugerah Planet Muzik (APM) semakin tipis apabila jumlahundian tidak langsung memihak kepada artis tempatan.

Semakin sibuk cari pengaruh
LAGU'berhantu' kumpulan dari negara seberang, D'Masiv berjudul Cinta IniMembunuhku sudah mula diputarkan di corong radio negara kita sejaktahun lalu. Saban hari ia mula menjadi siulan dan kegemaran penikmatmuzik tempatan.

Simbolik cinta Ungku Anis, Danial Sundaram
DARIkaca mata orang biasa yang barangkali tidak begitu mengerti sebuahnaskhah puitis, karya Intan Yang Tercanai nukilan Sasterawan Negara,Datuk Noordin Hassan, tidak lebih hanya sebuah kisah cinta agung duainsan bernama Ungku Anis dan Danial Sundaram.

Dengarnya... Mila ligat berniaga tetapi tak lupa menyanyi
SUDAHlama Cik Normah tak dengar cerita terbaru mengenai juara AkademiFantasia musim kelima (AF5), Mila. Tapi Cik Normah diberitahu biarpunjarang muncul di kaca TV dan media, anak kelahiran Pulau Mutiara itucukup ligat dengan bidang perniagaan produk kecantikan yangdiceburinya.

Dengarnya... Si janda boleh tahan gediknya!
TERKEJUTjuga Cik Normah apabila diberitahu Lara Kirana Manja, pelakon jelitayang seorang ini sebenarnya boleh tahan gedik dan gatal. Pelakon yangdimaksudkan itu pernah gagal dalam rumah tangga yang dibinanya. Tapidengan kecantikan yang dimilikinya, Cik Normah tak hairan mesti ramailelaki di luar sana yang sedia menjadi pengganti dan pengubat dukahatinya.

Dengarnya... Betul-betul anak wayang
KISAHyang ini tidak ada kena-mengena dengan cerita yang atas biarpun plotceritanya lebih kurang sama iaitu curang dan gedik. Pelakon genit inisudah berkahwin biarpun pada mulanya dia lebih selesa berselindung disebalik hakikat sebenar. Suaminya juga orang industri.

Info TV: Barisan artis popular muncul di Shout! Awards
SUDAHKAHanda bersedia untuk menghitung detik ke anugerah Shout! Awards, sebuahanugerah baru yang sedang hangat diperkatakan dan bakal disiarkansecara eksklusif di 8TV pada 17 Julai ini.






Masalah perempuan
SEJAK berjuang dalam bidang muzik empat tahun lalu, perkembangankumpulan The Fabulous Cats bukan hanya tertumpu pada kemunculan albumbaru semata-mata.

Syor buat konsert di luar bandar
BIARPUN masih ramai artis tempatan khusus generasi muda tidakmenitikberatkan kepentingan berpersatuan, namun Persatuan KaryawanMalaysia (Karyawan) meneruskan usaha dan tanggungjawab mereka dalammenjaga kebajikan artis.

10,000 meriah konsert penghargaan Harian Metro
TANPA sokongan pembaca, pastinya Harian Metro (HM) tidak berada pada kedudukannya sekarang sebagai akhbar nombor satu negara.

Tiada komen
TIDAK dinafikan konsert Lelaki Ini-Anuar Zain berlangsung denganjayanya di Panggung Sari, Istana Budaya (IB) pada 1 dan 2 Julai laluberdasarkan sambutan hangat dan memberangsangkan daripada peminatsetianya.

62 malam filem terbaik
JALAN penceritaan menarik, aksi mantap dan gandingan pelakon hebat menjadi tunjang filem Hollywood.

SOSEH SOSEH: Isteri larangan pegang tangan
PENYANYI lelaki ini memang popular. Kalau sebut namanya, ramai yangkenal, tetapi SS perhatikan akhir-akhir ini namanya kurang menjadisebutan. SS tidak pasti sebab apa kerana tiada produk baru atau peminatsudah bosan dengannya.

SOSEH SOSEH: Harap muka aje hensem...
PEPATAH ada mengatakan, janganlah kita menilai orang dari segiluarannya semata-mata kerana paras rupa yang cantik atau kacak di luaritu belum tentu lagi hati di dalamnya juga cantik sama seperti diluarnya.

Respirasi Muzik: Koleksi 36 lagu Yusni
SELEPAS hampir dua tahun diberi kepercayaan mengendalikan UlasanAlbum, ini adalah ruangan terakhir saya kerana akan bercuti selamasetahun setengah untuk melanjutkan pelajaran di Universiti SainsMalaysia (USM).

Respirasi Muzik: Ashley tampil pembaharuan
Ramai peminat skeptikal apabila bintang High School Musical (HSM),Ashley Tisdale muncul dengan album keduanya, Guilty Pleasure.Kebanyakan mereka berpendapat pelakon dari New Jersey, Amerika ituhanya menjual populariti dan bukan muzik.

Taja berlagu pikat cinta Kimi
KALI pertama bertentang mata, hatinya sudah terpikat. Namun, cintayang dirasa tidak berani diluahkan kerana ketegasan si gadismenghalangnya berbuat demikian.

No comments:

Post a Comment