Monday, July 6, 2009

HIBURAN : ISNIN 06 JULAI 2009


Kemuncak karier lelaki ini
SUDAH lama Anuar Zain menyimpan hasrat untuk beraksi dalam sebuahkonsert berskala besar untuk melunaskan impiannya sebagai seorangpenghibur.Sekurang-kurangnya sebuah konsert yang mampu dikenang olehtuan punya badan serta peminat setianya yang tidak pernah jemumenyokongnya sebaik bergelar penyanyi solo pada tahun 1998.


Aspalela enggan terima gelaran
MERDU suara penyanyi ini membuatkan ramai yang leka setiap kali mendengar lagu nyanyiannya di radio.


Kembara Jamal di empat bandar
SEPERTIyang diketahui umum, 30 tahun yang lalu, penyanyi bersuara 'jantan',Jamal Abdillah atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali pernah munculsebagai juara Bintang RTM '79 .


Kilauan Parti Selebriti Kosmo!
TANGGAL 30 Ogos ini merupakan tahun kelima akhbar kompak, Kosmo! dipasarkan.


Monyet Michael Jackson masih hidup
FLORIDA, Amerika Syarikat - Peminat fanatik Michael Jackson pastinyamasih ingat di mana suatu ketika dulu raja pop tersebut kerap ditemanioleh seekor chimpanzi (daripada keluarga monyet) yang diberi namaBubbles.






Jamal tanpa HIV
TIADA siapa yang tidak pernah kecundang dan gagal dalam hidup dan tiadasiapa juga yang mahu dilahirkan sebagai penagih dadah. Biarpun kelatuntuk ditelan, anak seni yang masih bernafas gagah berjuang dalammenegakkan melodinya, Jamal Abdillah mengakui perkara itu berkali-kali.


'Saya sudah berpunya'
FARAHbukan sengaja mahu menyembunyikan kisah cintanya.SEJAK meninggalkanpentas Akademi Fantasia pada tahun 2004, Farah Diana Anuar atau FarahAF , terus mengorak langkah di persada seni.


Jacko dikebumi tanpa otak
LOS ANGELES - Jenazah penyanyi terkenal, Michael Jackson akandikebumikan pada Selasa ini tanpa otaknya, lapor sebuah akhbar semalam.


Grace didakwa kekasih Jacko
LOSANGELES - Jurugambar peribadi Michael Jackson iaitu Ian Barkleymendedahkan bahawa wanita kelahiran Uganda, Grace Rwaramba ( gambar )merupakan kekasih rahsia penyanyi itu, lapor sebuah akhbar semalam.







Cinta baru Ning
SELAIN cintanya terhadap dunia nyanyian yang diceburi sebaik tamat zamanpersekolahan, penyanyi Ning Baizura kini menemui cinta baru yangsemakin sukar dipisahkan dengannya. Cinta baru itu diperkenalkansuaminya Omar Sharif Christopher Layton Dalton dua tahun lalu sebagaihadiah tahun baru.

'Cara ini dia balas jasa saya?'
KEMELUTyang melanda komposer Julfekar Ahmad Shah, 45, dengan artisnya,Farawahida Razali, 24, kian hebat apabila penyanyi itu akhirnyabersuara setelah keluar dari kepompong persembunyiannya sejak Februarilalu.

Gosip timbul gara-gara salah faham
NAMAdan reputasinya mula tercalar biarpun belum sampai setahun pemilikbernama penuh Yunalis Zarai atau Yuna, 22, ini mengembangkan sayapseninya di pentas arus perdana. Lagu Dan Sebenarnya antara karyanyayang menjadi siulan dan meledak sekali gus memperkenalkan anak tunggalberbakat besar itu.

Tak sabar jumpa peminat
KONTROVERSIterbaru yang tercetus di antara Datuk Sharifah Aini dan komposer S Atantidak sedikitpun menggugat persiapan Biduanita Negara itu terhadappersembahannya pada 17 Julai ini di Dewan Perdana Felda.

'Ada jodoh tak ke mana'
GARA-GARAkeluar makan di Hartamas Square dengan pemain bola sepak kebangsaanMohd Zaquan, Ayu Raudah dikatakan sedang dilamun cinta. Tetapi sicantik manis ini dengan pantas menafikan cinta sudah mula berputik.

Animasi tempatan di bumi Timur Tengah
MENYEDARIprogram untuk kanak-kanak dalam bentuk animasi 3D belum begitu meluasdi pasaran negara Arab Timur Tengah, sebuah syarikat tempatan, HandyPro Sdn Bhd, merebut peluang itu untuk menghasilkan telefilem berjudulArafah, yang bakal ditayangkan di Arab Saudi pada musim haji nanti.

Chef Khaty!
DUNIAmasakan sememangnya begitu dekat di hati Datuk Khadijah Ibrahim atauKhaty. Walaupun profesionnya ialah sebagai seorang penyanyi, namunartis yang sudah 30 tahun menghiburkan peminatnya ini turut menyintaiaktiviti memasak.

Idam pingat emas Hollywood
TANGGAL11 Julai, penyanyi berbakat ini bakal membawa nama negara ke persadaantarabangsa - cita-cita yang sudah sekian lama menjadi impian anakBumi Kenyalang ini. Selama ini impian itu sekadar tersimpan erat dikalbu, namun tarikh keramat 3 Mei lalu mengubah angan-angan menjadisebuah kenyataan yang dia sendiri tidak jangkakan.

Dengarnya... Lisdawati hamil lima bulan
SIAPAkata rumah tangga Lisdawati dengan suaminya Fauzi Nawawi berantakan?Cik Normah sendiri pun kurang percaya dengan khabar angin itu sebabsetahu Cik Normah pasangan ini cukup bahagia.Kadang kala cemburu juga Cik Normah mendengar cerita Lisda yang bahagiadengan suaminya yang penyayang itu.

Dengarnya... Album baru Faizal Tahir muncul selepas Aidilfitri
CIKNormah tumpang senang apabila diberitahu penyanyi popular, Faizal Tahirkini sudah mula berpijak di bumi nyata. Ada kawan sepejabat dan rakanindustri yang mula memberitahu Faizal Tahir sekarang sudah tidak'kekwat' lagi.

Dengarnya... Winnie K masuk studio rakam lagu Mandarin
MAKINlawa pula Cik Normah tengok penyanyi Winnie K sekarang ini. Kulitnyamakin halus mulus dan putih gebu. Apa rahsianya? Boleh berkongsi petuakecantikan dengan Cik Normah? Cik Normah bukan cemburu dengan penyanyiyang pernah menggunakan nama Winnie Kok itu, sebaliknya sekadar mahumenambah pengalaman.

Info TV: The Mentalist kisah psikik selebriti di ntv7
DRAMA22 episod The Mentalist lakonan Simon Baker yang memegang watak PatrickJane Simon Baker bukan nama asing di persada seni. Namanya pernahtercalon menerusi Anugerah Golden Globe dari filem terkenal TheGuardian dan The Devil Wears Prada.






Tak jadi berhenti
GARA-GARA rancangan dikendalikan di Sinar FM berada di tangga keduadengan jumlah pendengar paling ramai, Raja Azura Tengku Ahmad Tajudinatau Kak Engku, 37, dan Salih Yaacob atau Salih, 48 membatalkan hasratuntuk berhenti daripada menjadi penyampai radio.

Radhi enggan menduda
CERITA mengenai kerjaya seninya kurang menjadi tumpuan akhir-akhirini, sebaliknya lebih banyak kepada kes mahkamah membabitkan rumahtangganya dengan Shazlin Shariff, 31.

Bercinta sambil kejar impian
PERTEMUAN di lokasi drama bersiri 13 episod, Sadiq & Co padaOktober 2007 terbitan stesen ntv7, terus membuka ruang buat pelakonTony Eusoff untuk mengenali dengan lebih dekat pelakon dan modelsambilan, Dawn Marie Jeremiah.

Berkat ketabahan D’Masiv
GAGAL sekali bukan bererti gagal selamanya. Peribahasa Melayu kayadengan nilai estetika dan kehalusan bahasanya. Namun begitu, peribahasaini sebenarnya memberi galakan dan cabaran kepada bangsa Melayu untukterus maju dalam melakukan apa saja yang diceburi.

Bulan madu selepas raya
BARU seminggu bergelar isteri kepada Shaharuddin Mokhtaruddin,Catriona Norhayati Ross Bahrin Ross belum dapat melaksanakan sepenuhnyatanggungjawab sebagai seorang isteri kerana buat masa ini merekatinggal bersama keluarga Shaha di Wangsa Maju, Kuala lumpur.

Reen, Ruby pancing perhatian juri
LAKONAN mantap dan bersahaja menjadi kelebihan kepada dua peserta,Fyzreen Damira Ahmad Farid atau Reen dan Ooi Nor Wen atau Ruby untukdipilih sebagai pemenang dalam cabaran watak pembantu peribadi.

Depan Mata: Kurang perisa tanpa penaja
SELEPAS menyaksikan Konsert Eksklusif Satu Datuk Siti Nurhaliza diIstana Budaya (IB) pada 26 Jun lalu, esoknya berada di KL Live, LifeCentre Kuala Lumpur menyaksikan persembahan penyanyi Indonesia, Rossadan Khamis lalu, menyaksikan Konsert Lelaki Ini-Anuar Zain juga di IB.

Kempen kedua muzik legenda
BAGI merancakkan kembali penjualan album dalam kemelut ekonomiglobal, syarikat rakaman Warner Music Malaysia memperkenalkan kempen'EMI Forever Gold Campaign' yang dilancarkan bermula awal Mei lalu danberakhir pada Ogos nanti.

SOSEH SOSEH: Tajuk hebat, pengisian?
APABILA mengadakan sesuatu majlis ataupun forum, biarlah teliti dan terancang agar tidak memalukan diri selaku penganjur.

SOSEH SOSEH: Datuk penaja datang tengok konsert dihalau
KONSERT Lelaki Ini Anuar Zain sempena Festival Muzik Kuala Lumpur(FMKL) anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) yangdiadakan di Istana Budaya, pada 1 dan 2 Julai lalu, berlangsung denganjayanya.

No comments:

Post a Comment