Friday, July 3, 2009

SUKAN : JUMAAT 03 JULAI 2009


Semangat atlet kita membara
KUALALUMPUR - Tinggal kira- kira sebulan sahaja lagi Sukan Para ASEAN V(KL'09) akan berlangsung di negara ini, namun semangat berkobar-kobaryang ditunjukkan oleh atlet paralimpik negara seolah-olah temasya ituakan berlangsung esok....


Honda letak pelumba berpengalaman
SEPANG- Pasukan Honda Malaysia Racing (HMRT) mempertaruhkan tiga pelumbaberpengalaman dalam memburu juara Kelas A perlumbaan 12 jam MerdekaMillennium Endurance (MME) 2009 bulan depan....

Pemain pro Korea tarikan golf MLAO 2009
KUALA LUMPUR - Kejohanan Golf Terbuka Wanita Amatur Malaysia (MLAO) diThe Mines Resort & Golf Club pada 4 hingga 6 Ogos ini bakaldiserikan dengan kehadiran pemain golf profesional Korea Selatan, Se RiPak. ...

Media Malaysia berentap di Bangkok
SEPANG - Sembilan pemain Kelab Sepak Takraw Media Malaysia (KERIS)bakal bertarung dalam perlawanan persahabatan dengan media Thailandsempena Kejohanan Dunia Sepak Takraw Piala Raja Thai Ke-24 di Bangkok,Isnin ini. ...


Serena, Venus berentap
LONDON– Pemain pilihan kedua, Serena Williams bangkit daripada ketinggalan4-5 di penghujung permainan sebelum berjaya menewaskan pilihan keempat,Elena Dementieva 6-7, 7-5, 8-6 di separuh akhir tenis wanita Wimbledon,semalam....

Murray, Federer diramal ke babak akhir
WIMBLEDON,England - Banyak ramalan bahawa perlawanan akhir kejohanan tenisWimbledon kali ini akan menyaksikan pertembungan antara Roger Federerdan Andy Murray. ...


Man. City 'lelong' bintang lama
LONDON- Bekas tonggak Piala Dunia Jerman, Dietmar Hamann serta bekas duabekas pemain antarabangsa England, Darius Vassell dan Danny Millsantara empat pemain utama yang dilepaskan oleh Manchester City untukmemberi laluan buat kelab Liga Perdana England itu berbelanja besarmembawa lebih ramai bintang baru, musim depan. ...

Karim Benzema pula ke Bernabeu
LYON,Perancis - Lyon bersetuju menjual penyerang Perancis Karim Benzemakepada Real Madrid, kelmarin dengan perjanjian yang bernilai sehingga41 juta euro (RM203.5 juta)....

Pendapatan bintang sukan AS susut
LOS ANGELES - Purata pendapatan atlet terkaya di Amerika Syarikatmengalami kejatuhan buat kali pertama dalam tempoh enam tahun, menurutmajalah sukan Sports Illustrated. ...

Piala Raja Thai: Malaysia bermula cemerlang
BANGKOK - Malaysia memulakan kempen dengan menewaskan Jepun 3-0 dalamKejohanan Dunia Sepak Takraw Piala Raja Thai Ke-24, semalam






Chong Wei, beregu 'bermusuh'
DALAMdiam-diam, ada 'permusuhan' yang kini menjelma di antara pemainperseorangan utama negara, Lee Chong Wei dan kombinasi beregu nomborsatu, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong.

Pestabola batal, skuad B-23 jadi mangsa
RUANGpersiapan skuad bawah 23 tahun kebangsaan untuk menghadapi temasyaSukan Sea di Laos, Disember ini, makin mengecil selepas Persatuan BolaSepak Malaysia (FAM) kini mahu membatalkan penganjuran PestabolaMerdeka, bulan depan.

Nicol lakar sejarah
NICOLDavid melakar namanya dalam buku rekod skuasy wanita dunia apabilamenjadi pemain ketiga dalam sejarah untuk melengkapkan tempoh tigatahun sebagai pemain nombor satu dunia pada Julai ini dalam rankingyang dikeluarkan Persatuan Skuasy Wanita Antarabangsa (Wispa).

United pakai jersi terbaru temui skuad kebangsaan
JUARALiga Perdana Inggeris, Manchester United akan memakai jersi terbarumereka untuk musim depan pada pertemuan persahabatan menentang skuadkebangsaan pada 18 Julai nanti.

Johor tagih 3 mata bertemu Tentera
KEMENANGANamat ditagih oleh Johor seandainya ingin terus mengejar kelompokteratas liga yang dikuasai Harimau Muda dan T-Team Terengganu apabilaberdepan Tentera dalam saingan Liga Perdana di Stadium Tan Sri HassanYunus, Larkin, malam ini.

'Masalah kes tertunggak akan diatasi segera'
PUNCAsebenar 'pengurusan hambar' yang mengakibatkan masalah kes tertunggakdi Pejabat Pesuruhjaya Sukan dijangka diperoleh dalam jangka masaterdekat ini.

Atlit Malaysia bakal latih di Bath, Britain
MALAYSIAakan menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan University ofBath di Britain, Oktober ini bagi membolehkan atlit negara ke SukanOlimpik di London pada 2012 menjalani latihan di situ.

H1N1 tak jejas triathlon PD
PENGANJURANTriathlon Antarabangsa Port Dickson (PDIT) 2009 dari 10 hingga 12 Julaiini tidak terjejas walaupun virus Influenza A (H1N1) sudah 'memakanmangsa' yang mengakibatkan beberapa kejohanan antarabangsa danpenyertaan atlit negara dibatalkan.

Skuad takraw mudah tewaskan Jepun
MALAYSIAmemulakan kempen kejohanan sepak takraw Piala Raja Thai denganmenewaskan Jepun 3-0 manakala juara bertahan, Thailand turut menangmudah 3-0 ke atas Korea Selatan, di Bangkok semalam.

Shakirin gegar Kuantan
KEHADIRANpemain nombor satu negara, Shakirin Ibrahim dijangka menghangatkanKejohanan Ping Pong Melayu Berpasukan Pahang dan Jemputan 2009 diKompleks Belia dan Sukan, Kuantan, esok dan Ahad ini.

Gimnas berirama latih luar negara
HANYAgimnas berirama dan artistik lelaki menyertai latihan luar negarasebagai persiapan Sukan Asia dan Komanwel tahun depan, ketika skuadartistik wanita lebih selesa di Bukit Jalil.

Airil dukung cabaran di Masters Negeri
JUARATerbuka Pakistan, Airil Rizman Zahari, Danny Chia yang menduduki tanggake-11 pada Terbuka Malaysia tahun ini serta pemenang Mercedes-BenzMasters Malaysia 2008, Ben Leong akan mengetuai cabaran pemain tempatanpada Kejohanan Golf Masters Negeri bermula 9 hingga 12 Julai ini.

Benzema sah ke Real
LYON: Ryon bersetuju menjual penyerang Perancis, Karim Benzema kepada RealMadrid, kelmarin, dalam perjanjian dianggarkan mampu mencecah sehinggaAS$67 juta (RM234.5 juta).

Haluan berbeza Federer, Murray
LONDON:Roger Federer terpaksa mengetepikan elemen persahabatan buat seketikamanakala Andy Murray tidak mahukan dirinya terlalu dibuai-buai semangatkebangsaan tinggi dan kegilaan media dalam usaha menjelmakan finalWimbledon impian, hari ini.

Nizaruddin idam Kasut Emas
KEJAYAANmelakukan hatrik ketika membantu Perlis menang 4-0 ke atas NegeriSembilan di Paroi, Selasa lalu, membangkitkan semangat penyerang utama,Mohd Nizaruddin Yusoff untuk merealisasikan impian muncul pemenangKasut Emas Liga Super musim ini.

No comments:

Post a Comment