Friday, July 3, 2009

HIBURAN : JUMAAT 03 JULAI 2009


Fenomena watak ikonik sinema dunia
SEJAK kali pertama dizahirkan menerusi filem pertama, Raiders of theLost Ark (1981), watak Indiana Jones menjadi fenomena dalam sekelipmata.


KL Fest kembali lagi
UNTUKke sekian kalinya, Kementerian Penerangan, Komunikasi dan KebudayaanMalaysia menerusi Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN),menganjurkan Festival Kuala Lumpur ( KL Fest ) 2009 sepanjang Julai.






Kembalinya sebuah cinta
TIADA apa yang lebih manis buat personaliti televisyen Dang SuriaZainurdin dan penulis lirik terkenal Ahmad Shahadrian Samad atau AdSamad apabila mereka diijabkabulkan sebagai suami isteri pada 27 Junlalu.


Nilai sebuah cinta suci
AKHIRNYA Catriona Ross menggapai impian untuk mengikat ijab kabul dengan lelakipilihannya. Hanya dengan sekali lafaz, pemilik nama sebenar CatrionaNorhayati Ross Bahrin Ross, 29, sah menjadi milik penerbit dan pengarahrancangan hiburan televisyen Astro, Shaharuddin Mokhtaruddin, 30 pada26 Jun lalu.


Jacko dikebumi Selasa depan
LOS ANGELES - Keluarga Michael Jackson membatalkan rancanganmenyemadikan Raja Pop itu di kediamannya di Neverland Ranch ekoranwujud kebimbangan jenazahnya tidak dapat dikebumi di lokasi itu, laporsebuah akhbar semalam.


Pendapatan Jolie, Aniston tertinggi
NEWYORK - Angelina Jolie merupakan aktres yang memperoleh pendapatantertinggi di Hollywood apabila mengumpul AS$27 juta (RM95 juta) tahunlalu sekali gus mengatasi aktres Jennifer Aniston yang menerima AS$25juta (RM87.9 juta) sepanjang tempoh sama, lapor laman web Forbessemalam.





Padah suami popular
TIGAtahun Faizal Tahir menjejakkan kakinya ke dunia nyanyian, tiada gosipyang benar-benar menyentap hatinya. Namun apabila dakwaan rumah tanggayang dibina sejak lima tahun lalu bergolak, pemilik lagu Bencinta itucukup tersentak.

Detik manis Anuar Zain
KONSERTLelaki Ini melakar sejarah tersendiri dalam lembaran kerjaya senipenyanyi bernama Anuar Zain selepas 11 tahun mengatur langkah sebagaiseorang penghibur. Impian yang sekian lama dicita-citakan penyanyikelahiran Merlimau, Melaka ini berakhir cukup manis di pentasberprestij Istana Budaya (IB) 1 dan 2 Julai lalu.

Rai 10 tahun bergelar penyanyi di Hard Rock Cafe
KETIKAwanita dari Bumi Kenyalang ini hadir untuk mencuba nasib dalam duniaseni, dia boleh dikira masih hingusan. Sebaik selesai mendudukipeperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), dia membuat keputusan untukterbang ke bumi Semenanjung bagi mencari ruang bergelar penyanyi.

Jelajah 36 jam tanpa henti
DUNIApenyiaran radio yang kian sengit menuntut stesen radio tempatanmerangka pelbagai strategi supaya dapat memikat pendengar baru dan padamasa sama mempertahankan pendengar sedia ada.

Peluang Black, Chaq ke final cerah
DUAminggu lagi program realiti Mentor bakal melabuhkan tirainya danpenyingkiran protege Adibah Noor, Thye, Ahad lalu seakan memberibayangan awal dua nama yang bakal melangkah ke peringkat akhir 12 Julainanti melihat kedudukan konsisten mereka setiap minggu.

Bukan mudah jadi samseng
MULANYAHafiz Halim tidak dilihat sebagai calon pilihan untuk muncul pemenangwatak samseng dalam program realiti Anak Wayang yang kini rancakditayangkan di Astro Ria dan Prima.

Tunggu sentuhan Rosyam
KALAUdapat diputarkan masa, mahu saja peserta Pilih Kasih ini meneruskanperjuangan di dalam program yang diilhamkan aktor tersohor, Rosyam Nor.Tetapi apakan daya, undian SMS tidak menyebelahi Ray Redzuan, AnaDahlia dan Aris Yamin untuk terus mara.

Dengarnya...: Estranged cuba gegar Taiwan
TAHNIAHCik Normah ucapkan kepada kumpulan Estranged yang diundang membuatpersembahan di Taiwan. Kumpulan yang popular dengan lagu Yang Pernahdan Aurora itu baru saja selesai menjalani penggambaran video muzikbagi single terbaru berjudul Ketika Ini.

Dengarnya...: Maya ke Melbourne ikuti seminar alam sekitar
ISTILAHdan subjek alam sekitar atau yang sewaktu dengannya memang cukupsinonim dengan aktres jelita Maya Karin sehingga pelakon yang cukupterkenal sebagai pontianak dan duyung itu dilantik sebagai Duta AlamSekitar.

Dengarnya...: Tiket VIP konsert Satu Wajah M Nasir laris
SEJUKhati Cik Normah apabila pentas tersohor Istana Budaya yang tersergamindah terus mengetengahkan artis tempatan. Hujung Jun lalu, penyanyikesayangan Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza dan baru-baru ini pulapenyanyi yang digilai wanita, Anuar Zain.

Dynas muncul dalam Kala Hati menerusi Samarinda
SUDAHlama tidak melihat aksi pelakon jelita Dynas di skrin TV dan jika adayang merindui aksinya boleh menonton wajahnya yang berperanan sebagaiteraju utama dalam drama Kala Hati arahan Harris Fadhilah menerusiSamarinda di TV3, setiap Selasa hingga Khamis, jam 10.30 malam sejak 30Jun lalu.





Pengorbanan Wardina
SEBAGAI wanita berkerjaya dan berstatus ibu kepada tiga anak yangmasih kecil, pelakon dan pengacara Malaysia Hari Ini (MHI), WardinaSaffiyah mengakui agenda hidupnya cukup padat.

Kemuncak karier Anuar Zain
BUKAN sekadar bersandarkan paras rupa kacak yang mencairkan hatiwanita, penyanyi popular Anuar Zain juga mempertaruhkan vokal yangcukup mengagumkan bagi membuat peminat 'jatuh cinta' kepadanya.

'Saya belum jatuh cinta lagi'
KEGAGALAN dua perkahwinannya sebelum ini cukup mematangkan penyanyi tersohor, Jamal Abdillah untuk mencari teman hidup baru.

Farhana di hati Michael Jackson
RAJA Pop, Michael Jackson nyata bukan hanya 'berpengaruh' dari segimuziknya semata-mata, tetapi turut pandai mengambil hati kanak-kanak.

Sibuk tapi tak heboh
BIARPUN sepi tanpa publisiti di media, ia tidak bermakna penyanyidan pelakon, Edlin Abdul Rahman, 26, atau Edlin sudah meninggalkandunia seni.

Pengacara dikehendaki
SALURAN Zee (saluran 108) di Astro semakin mencuri perhatianpenonton. Istimewanya di saluran ini, penonton berpeluang menyaksikanpelbagai filem, drama dan klip video terbaik dari Bollywood.

Konsert rai jubli perak TV3
SEJAK beroperasi pada 1 Jun 1984, Sistem Televisyen Malaysia Berhadatau TV3 bukan saja menyiarkan wadah maklumat, malah jadi pencetusinspirasi kepada penontonnya.

Soseh Soseh: Juruhebah 'tak mampu' beli setem
DUA minggu lalu, SS mendapat satu keratan pesanan daripada PosMalaysia Bhd mengatakan ada surat penting yang perlu diambil di PosSerahan Ampang. Mungkin, SS tiada di rumah tatkala posmen menghantarsurat penting itu.

Soseh Soseh: Apabila dua rakan karib gaduh sakan
DULU pelakon yang kini bergelar produser ini baik gila denganseorang penulis skrip. Hubungan mereka berdua saling memerlukan bagaiaur dengan tebing. Andainya penulis skrip itu tak mahu buat skrip, makatak jadilah projek drama produser itu. Begitulah akrabnya mereka.

Didik hati dengan Mathurat
SETIAP manusia yang berada dalam kesenangan mahupun kesusahan, dianjurkan mengingati Allah s.w.t.

Aida senang duit masuk setiap hari
PASANG surut dunia bisnes hiburan bukan perkara pelik, tidak perludihairankan. Tambahan kalau membabitkan situasi ekonomi dunia yangtidak menentu dan sukar dikawal.

'Farrah wanita tabah'
PADA 27 Ogos 2006, Farrah Fawcett yang popular menerusi siriCharlie's Angels, tetap hebat dalam usia 60 tahun ketika muncul dalamsatu majlis khas memperingati produser Aaron Spelling, bersama duarakan Charlie's Angels, Kate Jackson dan Jaclyn Smith.

Program Dr Asri di saluran Oasis
SALURAN gaya hidup keluarga yang memenuhi cita rasa penontonpelbagai peringkat usia, Astro Oasis (saluran 106) terus mendekatigolongan sasaran dengan menyiarkan program ceramah yang mengupas danmembincangkan isu semasa berkaitan agama Islam, Bahtera Perubahan.

Perginya bidadari Hollywood
"KANSER penyakit penuh misteri. Saya tahu setiap manusia akan matitapi saya tidak ingin mati kerana penyakit ini. Saya mahu terus hidup.Saya pernah berkata pada Tuhan, apapun segalanya di tangannya dan sayamengharapkan keajaiban."

No comments:

Post a Comment