Wednesday, July 8, 2009

JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 08 JULAI 2009

Tindakan SUltan Perak betul
PUTRAJAYA 7 Julai - Tindakan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah adalahbetul semasa melaksanakan kuasa prerogatifnya untuk meredakanpergolakan politik Perak dan mengekalkan maruah negeri itu, kata HakimMahkamah Rayuan, Datuk Zainun Ali.

Rompak: Promoter diperintah bersih tandas, taman awam
KUALALUMPUR 7 Julai - Seorang promoter yang mengaku bersalah merompakmenggunakan pisau, tahun lalu dikehendaki melakukan kerja-kerjapembersihan tandas, taman awam dan tapak pasar malam.

Permohonan Anwar diputuskan hari ini
KUALA LUMPUR 7 Julai – Adakah kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ditunda lagi?

Kes cerai Erema, Seri Bayu ditangguh 13 Okt.
PETALINGJAYA 7 Julai – Perbicaraan kes tuntutan cerai penyanyi, Erema terhadapsuaminya yang juga penulis lirik, Seri Bayu yang sepatutnya bermulahari ini di Mahkamah Rendah Syariah di sini ditangguhkan ke 13 Oktoberini.

Pembelaan tuntutan nafkah anak saudara Sheikh Muszaphar 26 Ogos
PETALINGJAYA 7 Julai - Fail pembelaan atau terus dibicarakan. Itu merupakanpilihan kepada bapa Angkasawan Negara, Datuk Sheikh Mustapha SheikhAbdul Shukor dalam menyelesaikan kes tuntutan nafkah dua orang cucunyayang dikemukakan oleh bekas menantunya.

Suami wanita tertua Terengganu ditahan kes dadah
HULU TERENGGANU 7 Julai - Kisah unik wanita tertua di Terengganu, WookKundur yang berusia 107 tahun selain mempunyai seorang suami yang jauhlebih muda, pernah menggemparkan negara.

Teman wanita Dr. Elie mati terjatuh
KUALA LUMPUR 7 Julai - Teman wanita kepada Dr. Elie Yousef Najem (gambar ), 'hartawan' Lebanon yang pernah mencetuskan kontroversiselepas hasratnya menderma RM1.01 bilion kepada Majlis Kanser Negara(Makna), tiga tahun lalu terbunuh selepas terjatuh dari tingkat 14sebuah kondominium di Jalan Kuchai Lama, baru-baru ini.

Kastam tahan dua lelaki Iran seludup syabu
BUKITKAYU HITAM 7 Julai - Kegiatan penyeludupan dadah jenis syabu ke negaraini oleh warga asing terus berlaku termasuk menjadikan pintu masuksempadan di utara tanah air sebagai laluan.

Pemuda UMNO Kelantan buat aduan
KOTABHARU 7 Julai – Pergerakan Pemuda UMNO Kelantan hari ini membuatlaporan polis terhadap Suara Keadilan berhubung kenyataan yangdikeluarkan akhbar itu yang disifatkan satu penghinaan terhadapinstitusi mahkamah dan institusi perundangan negara.

Usah sertai perhimpunan
KUALAKRAI 7 Julai - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyeruorang ramai supaya tidak menyertai perhimpunan haram anjuran AngkatanMuda Keadilan (AMK) yang akan diadakan di Kompleks Mahkamah Jalan Dutadi ibu negara esok.







Tindakan Sultan Perak demi maruah negeri, rakyat
PUTRAJAYA:Tindakan Sultan Perak Sultan Azlan Shah adalah betul ketikamelaksanakan kuasa budi bicara baginda untuk meredakan pergolakanpolitik Perak dan mengekalkan maruah negeri itu, kata Hakim MahkamahRayuan, Datuk Zainun Ali.

Syafiq dihukum cuci tandas, bersih tapak pasar malam
KUALALUMPUR: Pesalah muda Muhammad Syafiq Abdul Wahab yang sebelum inidihukum 10 sebatan menggunakan rotan halus, tetapi hukuman berkenaandiketepikan Mahkamah Tinggi kelmarin, diarahkan melakukan hukumankhidmat masyarakat termasuk mencuci tandas serta membersih taman awamdan tapak pasar malam.

Cek RM79,200 hilang selepas masuk mesin
KUALALUMPUR: Seorang warga emas resah dan tertekan cek bernilai RM79,200yang dimasukkan ke akaunnya melalui mesin deposit cek di sebuah bank diPetaling Jaya pada 26 Jun lalu belum dimasukkan ke akaun simpanannya,walaupun selepas 10 hari.

Ibu pengsan anak dipenjara 15 tahun
KUALALUMPUR: Ibu kepada seorang bekas askar wataniah meraung dan pengsan diMahkamah Sesyen di sini, semalam, selepas mendengar hukuman ke atasanaknya disabitkan bersalah merogol pelajar di jirat cina, enam tahunlalu.

No comments:

Post a Comment