Wednesday, July 8, 2009

HIBURAN : RABU 08 JULAI 2009


Derita cinta dua kekasih
BARU-BARU ini, Hits berkesempatan menyaksikan proses penggambaran dramabersiri Puteri Aurora Beradu arahan Fairuz Loy di sebuah banglo mewahdi Bukit Rahman Putra, Kuang, Selangor.


Khadijah Ibrahim menyanyi di dapur?
SEPANJANGhampir 30 tahun bergelar penyanyi, para peminat tentunya hanyamendengar Khadijah Ibrahim menyanyi di persembahan-persembahan pentas,menerusi saluran-saluran televisyen (TV) ataupun radio.

Artis gebu ke London dengan kekasih?
Lama sungguh Papa tidak bersua muka mahupun mendengar khabar terbaru mengenai aktres gebu yang sangat berbakat besar ini.

Diana ada kekasih baru?
SELEPASputus kasih dengan pelakon dan pengarah muda, Syamsul (anak kepadapengarah jutawan, Datuk Yusof Haslam), aktres jelita, Diana Daniellejarang sekali bercerita mengenai hal-hal yang melibatkan peribadinya.

Cinta baru seorang pengarah
LOKASI cerita ini berkisar di Bangsar, Kuala Lumpur. Atau paling tepat ia berlaku di sebuah salon di sekitar kawasan Bangsar.


Malek kongsi kesedihan Fathini
Apabila Malek Noor bertemu 'peminatnya'...;

Mentaliti penonton dan stesen TV kita
TELEVISYEN (TV) merupakan medium yang paling berpengaruh dalam masyarakat kita pada hari ini.






Michael Jackson selamat dikebumikan
LOS ANGELES - Keluarga Raja Pop, Michael Jackson memberikanpenghormatan terakhir kepada jenazah penyanyi itu di tanah perkuburanForest Lawn, Hollywood Hills semalam.

Belum ada pengganti Lan
SEMBILAN tahun bersama kumpulan Meet Uncle Hussain (MUH), akhirnyavokalisnya Lan atau nama sebenarnya Norazlan Roslee secara rasminyameninggalkan MUH pada malam Ahad lalu.


Hampir maut di konsert Jacko
ROCKERtersohor, Slash mendedahkan dia hampir maut akibat serangan sakitjantung ketika membuat persembahan pentas bersama Michael Jackson diNew York pada tahun 2001.







Ada apa pada suara?
NABILAHuda, 24, dan Liyana Jasmay, 21, bukan tidak berbakat dalam bidanglakonan. Malahan mereka antara nama yang terus menyemarakkan skrin kacaTV dan layar perak. Masing-masing mempunyai kekuatan dan auratersendiri untuk terus utuh dalam arena seni.

Jawablah! Bukan mudah nak singkirkan mereka
SEJAKbersiaran hingga kini, program realiti terbitan Suhan Movies &Trading milik pelakon Rosyam Nor tidak henti-henti dilanda kontroversi.Bermula dengan perasaan tak puas hati calon dari negeri Malaysia Timurapabila sesi uji bakat di negeri itu dibatalkan, diikuti denganpemilihan peserta yang dianggap tidak adil hinggalah kepada kononnyaRosyam bersikap pilih bulu ketika memilih peserta yang disingkirkan.

Fragmen: Menilai kualiti perantara program bual bicara
DALAMsenarai List of Talk Show Host yang disenaraikan dalam wikipedia.com,dua nama daripada puluhan pengacara TV dari Malaysia disenaraikan iaituAznil Nawawi menerusi program Macam Macam Aznil yang disiarkan di AstroRia.

Tiada agenda tersembunyi
MENGULANGIkembali keputusan yang pernah dibuat oleh pasukan produksi Mentor 2sewaktu peringkat separuh akhir tiga tahun lalu, musim ketiga programrealiti ini sekali lagi menyaksikan tiga peserta berentap di peringkatakhir untuk membawa gelaran juara Mentor 3 sekali gus membawa pulanghadiah wang tunai sebanyak RM100,000 dan kereta Kia Spectra 5 tajaanOriva.

Tiket Merchants of Bollywood laris
SATUdemi satu, persembahan hebat dan mendapat sambutan hangat mula mengisiruang premis berprestij Panggung Sari, Istana Budaya (IB) yangtersergam indah di Jalan Tun Razak itu. Hujung Jun lalu saja, pencintamuzik tempatan terutama peminat setia suara Datuk Siti Nurhaliza tidakmelepaskan peluang menonton Konsert Eksklusif Satu.

Bagai mimpi berduet dengan Malique
LONTARANsuara duetnya bersama bekas anggota kumpulan Too Phat, Malique menerusilagu Kau Yang Punya membuatkan telinga yang mendengarnya tertanya-tanyasiapakah pemilik vokal lantang ini.

NCA 2009 cabar generasi muda
BARANGKALImasih ada yang kabur dengan peranannya namun penganjuran AnugerahUsahawan Kandungan Generasi Baru (NextGen Contentprenuer Awards - NCA)2009 yang memasuki tahun kedua berusaha untuk mengubah persepsi supayaindustri kandungan dilihat sebagai cabang profesion serius danprofesional.

Dengarnya... Tak puas hati Chaq masuk final Mentor
TELEFONdi pejabat Cik Normah tak henti-henti berdering-dering dua tiga harilalu. Semuanya gara-gara konsert separuh akhir pertandingan Mentormusim ketiga. Keadaan itu memaksa teman sepejabat Cik Normah yangsedang sibuk menaip artikel melayan panggilan.

Dengarnya... Penyanyi popular mula 'hanyut'
MEMANGselalunya manusia cepat saja berubah dan lupa diri apabila berada diatas. Ia seperti lumrah yang menjadi kebiasaan sesetengah manusia.Mujur juga Cik Normah yang sentiasa dipuji dan dihentam ini tidak mudahmelatah dan bersikap 'kekwat'. Cik Normah masih berpijak di bumi yangnyata.

Dengarnya... Giliran Vernon angkat kaki?
INIlagi berita yang agak mengejutkan Cik Normah yang diberitahu DonnaMarcella. Ceritanya belum ada kesahihan lagi, tapi menurut Donna yangsemakin jelita, pengurus artis popular, Vernon Kedit Jolly khabarnyaakan meninggalkan syarikat Artistes United Records and Management(AUR).

Panel TV: Kisah klasik Si Tanggang di Astro Prima
SELEPASpelancaran kempen Suatu Ketika yang diadakan baru-baru ini, Astromeneruskan perjuangannya dalam memartabatkan kisah sejarah dan legendaMalaysia dalam dua perspektif yang berbeza iaitu fakta dan interpretasikreatif melalui sebuah lagi hikayat legenda Malaysia, Si Tanggang padabulan ini








Minah bola
MESKIPUN mula membina nama dalam bidang lakonan dari kecil, namun nama Rusdiana Rusdi belum sekukuh pelakon lain.

'Saya jahat sangat ke?'
SELEPAS puas 'bersembunyi' sejak Februari lalu, pendedahan dibuat penyanyi Farawahida Razali, 24, cukup menggemparkan.

Ahmad Nawab dengan saksofon magisnya
SENTUHANNYA pernah melahirkan nama besar seperti Datuk SharifahAini, Datuk DJ Dave, Datuk Khatijah Ibrahim, Uji Rashid, Latif Ibrahim,Ramlah Ram, Salamiah Hassan, Nassier Wahab, Jamal Abdillah dan Shidee.

Izham luah rasa kecewa
MEMBELEK senarai nama finalis bertanding, dapat disimpulkan Shout!Awards adalah medan khusus untuk mengiktiraf karya penggiat seni indiesama ada dalam bidang muzik mahupun penerbitan televisyen.

Azza tunggu lamaran
BERUSIA 27 tahun, pelakon Azariah Suaymi atau Azza masih lagibersendiri. Apakah dia begitu memilih atau bintang Akademi Fantasiamusim pertama (AF1) itu masih mencari? Ternyata hanya Azza mempunyaijawapan terhadap kriteria pasangan dicintainya.

Kemenangan Ruby lengkap pencarian
KEJAYAAN Ooi Nor Wen, 22, atau Ruby memegang watak pembantu peribadidalam program Anak Wayang bukan saja mencatat kenangan manis buat gadisasal Kangar, Perlis itu, malah melengkapkan pencarian lima pesertaterbaik program pencarian bakat lakonan terbitan Astro berkenaan.

SOSEH SOSEH: Terkejut disambut ular artis
BARU-BARU ini rakan SS ditugaskan menjejaki pelakon wanita veteranuntuk mendapatkan sumber berita dari sudut pandangannya berkaitan satuartikel. Oleh kerana menginginkan gambarnya tatkala di usia muda, SSterpaksa pergi ke rumahnya di luar Kuala Lumpur.

SOSEH SOSEH: Air mata rai Fenda
PENGIKUT setia program bual bicara popular Malaysia Hari Ini (MHI)TV3, pasti merasai kehilangan perantara berbakat MHI, Nuraffenda MohdIbrahim atau lebih mesra disapa Fenda yang sudahpun mengundurkan diridari stesen TV3 bermula 25 Jun lalu.

Heroes julang nama Hayden
BAGI peminat drama bersiri popular Heroes, kehadiran aktres jelitaHayden Panettiere pasti menarik perhatian. Dalam drama yang disiarkansejak 2006, Hayden melakonkan watak Claire Bennet yang mempunyaikebolehan luar biasa sembuh daripada sebarang kecederaan.

Empat filem Indiana Jones
PEMINAT yang merindui aksi hebat gaya Dr Indiana Jones (HarrisonFord) kini berpeluang menikmati tawaran khas yang menanti mereka padabulan ini di MAX (Astro saluran 412) menerusi Indiana Jones Quadrilogyyang akan menampilkan empat filem Indiana Jones termasuk yang terbaru,Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull.

No comments:

Post a Comment