Thursday, July 2, 2009

HIBURAN : KHAMIS 02 JULAI 2009


Jiwa setia ikon rock
RASA seperti baru semalam anak kelahiran Klang, Selangor ini menjalanikehidupan sebagai seorang anak seni dan menghiburkan khalayak menerusilagu-lagunya yang cukup malar segar itu.


Keikhlasan Shahreza pikat Maya
PERKENALANenam tahun lalu di antara Meyanaliza Ruslee, 33, atau Maya denganTengku Shahreza Tengku Abdul Aziz, 38, ketika menghadiri undangannyanyian di kediaman jejaka itu menjadi titik tolak bermulanyabenih-benih cinta di antara mereka.


Julfekar mahu saman Farawahida RM431,000?
JULFEKARmerupakan komposer yang bertanggungjawab mendidik dan memperkenalkanpenyanyi Farawahida dalam persada seni suara tanah air enam tahun lalu.


Farrah Fawcett dikenang kerana Charlie's Angels
TANGGAL25 Jun lalu, dunia lakonan televisyen (TV) di Hollywood, AmerikaSyarikat (AS) khususnya dan dunia amnya diselubungi kesedihan apabilaberita kematian aktres Farrah Fawcett diumumkan secara luas menerusimedia-media massa.






Siapa lebih gila?
Sepanjang hayatnya, Michael Jackson bukan setakat mahu menjadi penyanyiterkenal atau popular. Sebaliknya impian sebenarnya adalah mahusetanding dengan populariti kumpulan The Beatles. Dia juga mahudiiktiraf sebagai Raja Muzik dan mengalahkan artis sepanjang zaman,Elvis Presley.

Vokal Siti terhebat! - Konsert Eksklusif Satu di Istana Budaya
HUJUNG minggu lepas, penyanyi nombor satu negara, Siti Nurhaliza denganpenuh pesona muncul membuat persembahan di pentas Istana Budayamenerusi Konsert Eksklusif Satu.


Sempat maafkan bekas suami
FARRAH FAWCETT yang meninggal dunia Khamis lepas sempat bermaafan-maafan dengan bekas suaminya, aktor Lee Majors.


Timberlake sedih Jacko meninggal
JUSTIN TIMBERLAKE bakal terbabit dengan konsert penghargaan buat Micheal Jackson yang meninggal dunia pada Khamis lepas.


Bengkel muzik Ibrahim Bachek
NAMANYA bukan asing dalam industri muzik tempatan. Orang lamalahkatakan. Lama menyepi mungkin kerana lebih banyak berehat dan mentafsirsegala perkembangan dunia muzik tanah air hanya dari rumah tidakbermakna lelaki bergelar Datuk Ibrahim Bachek tidak mahu intim dengangenerasi baru muzik Malaysia.


Jo-Anna, Adam nafi bercinta!
KISAH percintaan antara naib juara Bintang RTM dan penyanyi popularAdam sudah lama bertebaran, tetapi kesahihannya tidak pernah terjawab.


Sarah kembali bersama bapa
TERSENYUMgembira Marilyn mendengar perkhabaran terbaru tentang penyanyi genit,Sarah Raissuddin yang khabarnya sudah kembali diuruskan oleh bapanya,Raisuddin Hamzah.


Farawahida nafi langgar kontrak
KUALA LUMPUR - Penyanyi, Farawahida Razali bagai sudah berpatah arangdengan bekas pengurusnya, Julfekar Ahmad Shah apabila mendakwa beliaumenjadi mangsa tuduhan tidak berasas sehingga menjejaskan reputasinya.


Kisah Michael Jackson semakin rumit
LOS ANGELES - Dilabel pelik semasa hidup, kisah peribadi MichaelJackson semakin bercelaru selepas kematiannya apabila timbul persoalantentang siapa bapa kandung kepada tiga anaknya selain laporan berhubungrancangan upacara besar-besaran bagi memperingati Raja Pop itukelmarin.

Kematian Jacko jejas ekonomi
LONDON- Kematian mengejut Raja Pop Michael Jackson bukan sahaja diratapijutaan peminatnya tetapi turut menjejaskan aktiviti ekonomi di beberapakawasan di sini.






Ledakan artis muda
KEBANJIRANartis baru dan kemasukan muzik luar terutama dari negara seberangmungkin antara fenomena yang terpaksa diharungi pengkarya sertapenggiat muzik tempatan. Sedar atau tidak, jika artis kita sendiritidak terus kuat berjuang, penamatnya mungkin boleh disifatkan sepertiwabak yang mampu membunuh industri seni tanah air.

Epilog: Bolehkah Karyawan diterima sertai Gafim?
PADA2005, kerajaan menerusi kementerian yang menjaga hal ehwal berkaitankebudayaan dan industri hiburan meminta persatuan membabitkan artis danpenggiat seni di negara ini supaya bersatu dalam satu badan gabunganyang lebih besar. Sejak itu, beberapa persatuan yang tidak bernaungdalam mana-mana badan induk mula menyertai Gabungan Persatuan Karyawanfilem Malaysia (Gafim) dan Majlis Muzik Malaysia (MMM).

Kuala Lumpur mula berpesta
SEBANYAK70 aktiviti kesenian dan kebudayaan bakal dipersembahkan kepadapelancong tempatan dan asing sepanjang berlangsungnya Festival KualaLumpur 2009 (FKL09) yang bermula semalam sehingga 31 Julai ini.

Julfekar tuntut ganti rugi
KEMELUTantara Farawahida dan pengurusannya, Millenium Art Sdn Bhd (MASB) masihbelum menemui titik penyelesaian namun pengurusnya, Julfekar Ahmadbersedia merungkai segala kekalutan itu seandainya penyanyi berkenaanbersedia membayar ganti rugi yang dialaminya.

Penghargaan cara Rafflesia
ANTARAribuan yang melayari gelora industri hiburan, mereka antara insan senibertuah yang menjadi pilihan peminat untuk diletakkan pada kelastersendiri.

Album baru...
DIADUNdengan pelbagai genre, Sacredly Agnezious menjadi pernyataan penyanyikelahiran 1 Julai 1986 akan siapa dirinya yang sebenar.

Tentangan - Dendam papar kisah masyarakat Cina
PADAketika banyak pihak bersuara menghebahkan rancangan mereka untukmenyokong pelaksanaan kempen 1Malaysia, sebuah syarikat penerbitandrama tempatan, Systemvation Sdn Bhd sudah pun memulakan langkahapabila mereka menghasilkan Tentangan - Dendam, yang disiarkan TV2setiap Jumaat, mulai 26 Jun lalu.

Maka berderailah air matanya...
DUAkali air mata penyanyi wanita paling popular Indonesia, Rossa, mengalirsewaktu artis cantik itu menjayakan Konsert Mini Cerita Cinta Rossa diKL Live @ Life Centre.

Dengarnya... Lisa Surihani 'direhatkan' seketika
TERKEJUTjuga kawan sepejabat Cik Normah melihat susuk tubuh pelakon yangsemakin menjadi-jadi rezekinya kebelakangan ini. Pelakon yangdimaksudkan Cik Normah itu ialah Lisa Surihani. Lisa antara yang sudimemeriahkan majlis penghargaan anjuran Rafflesia The Pearl Centre bagimeraikan pemenang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 30 Junlalu.

Dengarnya... Waktu siaran Kisah Pilih Kasih berubah
TAKsia-sia Cik Normah mengomel dan membebel mengenai waktu siaran KisahPilih Kasih di dalam ruangan ini. Akhirnya Cik Normah dapat tahu,siaran ulangan sebelah malam yang asalnya disiarkan jam 1 pagidipercepatkan ke jam 11.30 malam sejak 29 Jun lalu.

Info TV: Kisah 'queen control' dalam Kontrak Cinta
KALIterakhir Raden Pictures Sdn Bhd mengeluarkan produk ialah menerusifilem Kayangan dua tahun lalu. Selepas menerbitkan filem lakonan NurFazura dan aktor kacak Indonesia, Teuku Zacky Azwar, syarikat itu agakmenyepi seketika





Fitnah semata-mata
SKANDAL Mulan Jameela dan pemuzik Ahmad Dhani sudah lama diperkatakan, namun hal itu sering dinafikan kedua-dua mereka.

Lukisan berharga wartawan
KEMATIAN Michael Jackson, 50, Jumaat lalu mengejutkan jutaan peminatdi seluruh dunia termasuk rakyat Malaysia yang begitu mengagumi bakatluar biasa penyanyi itu.

Zain kerja keras demi Rania
KEHADIRAN Arianna Rania (Rania) yang kini mencecah usia dua bulan,bukan sekadar pengikat kasih sayang antara Zain Ruffedge dan isterinya,Khazmira Anuar, malah melengkapkan lagi kehidupan rumah tangga mereka.

Tubuh persatuan
PERANAN persatuan dalam membantu dan membela nasib ahli sewajarnyadiberi perhatian. Biarpun banyak persatuan beroperasi mewakilipengarah, kru produksi, penulis skrip, namun perkara yang bersangkutpaut dengan hak intelek industri perfileman negara masih di tahaprendah.

BORAK LOKASI: Santau utama elemen seram, jijik
SAMBUTAN terhadap filem seram kebelakangan ini cukup menggalakkansama ada ia terbitan produksi tempatan atau antarabangsa, kebanyakannyamencatat jumlah kutipan cukup memberangsangkan.

BORAK LOKASI: Ahmad Rusli terap konsep menakutkan
DALAM menghasilkan karya bermutu pelbagai aspek dan sudut penggambaran perlu dititik beratkan. Begitu juga bagi filem Santau arahan Azhari Muhammad Zain yang menerapkan konsep menakutkan.

BORAK LOKASI: Ella seronok solek jembalang
MINAT pada mulanya kepada aspek solekan. Begitupun melaluipendedahan rakan dan rujukan di Internet menjadi pendorong kuat kepadaElla Sandea, 31, untuk menceburi satu lagi bidang kreatif iaitu teknikkhas.

BORAK LOKASI: Indra guna kamera RedCam
DI KALANGAN kru filem tempatan nama jurukamera, Indra Che Muda tidak perlu diperkenalkan lagi. Selaku teraju di belakang tadbir sentuhan dan pengalaman Indra dalam menghasilkan sudut terbaik cukup disenangi.

Perjuangan Thye terhenti
MEMASUKI peringkat separuh akhir persaingan program realiti Mentormusim ketiga semakin sengit dan mendebarkan. Bagaimanapun, nasib tidakmenyebelahi peserta dari Kota Belud, Sabah, Tahiruddin Sain, 22, atauThye yang terpaksa melupakan hasrat untuk melangkah lebih jauh dalampertandingan itu.

Ameng menyanyi solo
BAGAIKAN musim, penyanyi zaman 90-an dan 80-an membuat kemunculansemula. Walaupun senario muzik ketika itu lebih kepada genre rock danpop, sebaliknya penerimaan peminat khusus generasi baru turut positif.

SOSEH SOSEH: Apabila artis macam cacing kepanasan
BERMACAM-MACAM ragam SS lihat apabila artis baru muncul depan mediamahupun khalayak. Sebagai orang lama dalam bidang hiburan, SS dapatbaca gerak-geri artis baru. Mungkin faktor mereka kurang pengalamandalam aspek penampilan diri, kebanyakan artis baru jadi kalut terutamabila berdepan media.

SOSEH SOSEH: Terdesak cari publisiti
KEMUNCULAN artis baru yang diibaratkan seperti 'cendawan tumbuhselepas hujan' ini satu petanda baik dalam industri hiburan tanah air.Namun, di sebalik itu tidak semua artis ini berjaya kerana adasebahagiannya terus malap dan perlukan publisiti.

Xpresi Kembara Yuna
KEMUNCULAN penyanyi yang popular dengan lagu Dan Sebenarnya, YunalisZarai, 23 atau Yuna memberi dimensi baru dalam dunia seni tanah air.

Konsert terakhir MUH di Hard Rock
FESTIVAL Muzik Kuala Lumpur yang berlangsung selama enam haribermula semalam (1 Julai) dengan Konsert Lelaki Ini Anuar Zain diIstana Budaya, menjadi tumpuan pencinta seni kerana menampilkanpersembahan daripada pelbagai genre muzik.

No comments:

Post a Comment