Thursday, July 2, 2009

AGAMA : KHAMIS 02 JULAI 2009

Ayah sumber inspirasi
JAM menunjukkan jam empat pagi. Aku masih menyiapkan tugasan kuliahku.Aku berehat sekejap, lalu ku terbaca risalah hari bapa yang diposkan kerumah semalam. Pelbagai iklan, promosi dan aktiviti yang diadakansempena hari bapa.

Cohen damai walau dikritik
SEHINGGArencana ini ditulis, sukar untuk kita perkatakan mengenai apa kesudahanurusan jenazah Raja Pop Dunia, Michael Jackson yang meninggal duniabaru-baru ini.





Penuhi selera penonton cabaran utama TV Islam
MEMETIKkata-kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mejar Jeneral (B)Datuk Jamil Khir Baharom, ketika sidang media mengenai penubuhan TVIslam pada Konvensyen Pendakwah Negara 2009 pada 11 Jun lalu.

Pendakwah dituntut bersikap lemah lembut, sentiasa sabar
ABUBurdah berkata: "Rasulullah mengutus ayahku, Abu Musa dan Muaz keYaman. Nabi berkata: Mudahkanlah dan janganlah kamu menyukarkan,gembirakanlah dan jangan kamu menyusahkan dan bersedia sekatalah kamu."(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Ibu bapa beriman lebih mudah bentuk akhlak anak
DUNIAtanpa sempadan menuntut komitmen yang luar biasa terhadap kehidupan.Jika dulu, tugas ibu cukup dengan mengawasi anak di depan mata, tahu dimana tidurnya, bagaimana makannya, elokkah pakaiannya dan siapatemannya.

Hak Muslim: Tanggungjawab bekas suami beri nafkah, jaga kebajikan zuriat
SAYAibu kepada empat anak. Dua hasil perkahwinan pertama dan dua lagidaripada perkahwinan kedua. Suami pertama saya bekas penagih sementa-rasuami kedua seorang pegawai berkedudukan tinggi

No comments:

Post a Comment