Monday, June 29, 2009

HIBURAN : ISNIN 29 JUN 2009


Jangan risau tentang saya - Maya
MEMULAKAN kerjayanya sebagai hos rancangan kecantikan, Wavelength yangpernah disiarkan di TV3 pada tahun 2000, Maya Karin Roelcke atau MayaKarin mendaki perlahan-lahan untuk membina namanya sehingga ke tahapsekarang.


Lelaki yang penuh misteri
Sudahtiga hari berlalu, namun berita pemergian Raja Pop dunia, MichaelJackson pada usia 50 tahun masih terus diperkatakan.Banyak spekulasiberhubung kematian penghibur yang sangat masyhur dengan gerak tarian'moonwalk' itu yang didebatkan.


Tentangan - Dendam terap nilai 1Malaysia
MUNGKINagak canggung apabila ada drama atau filem tempatan yang berkisarkanlatar serta kehidupan sesebuah komuniti bukan Melayu seperti masyarakatCina ataupun India disampaikan dalam bahasa Melayu sepenuhnya.


Rima terpinggir kerana gemuk
HANYAkerana badannya yang gempal, Rima Rashidi terpaksa terus melupakanbidang nyanyian yang menjadi minatnya setelah menamatkan pengajiantingkatan lima di Sekolah St. Mary, Kuala Lumpur.







Di mana jenazah Raja Pop?
LOS ANGELES - Jenazah Raja Pop, Michael Jackson dipindahkan daripejabat koroner di sini dan dibawa ke sebuah rumah mayat persendirianketika keluarganya melakukan persiapan pengebumian penyanyi itu, laporsebuah akhbar semalam.


Keluarga cari wang disembunyikan Jacko
LOSANGELES - Seorang pengasuh, Grace Rwaramba ( gambar ) mendedahkan, diaterkejut apabila seorang saudara Michael Jackson bertanya lokasi tempatpenyanyi itu menyembunyikan wangnya, lapor sebuah akhbar semalam.


Michael diberi suntikan adrenalin sebelum mati
LOSANGELES - Raja Pop, Michael Jackson menerima suntikan adrenalin padajantungnya dalam usaha terakhir doktor peribadi penyanyi itu, ConradMurray untuk menyela- matkan nyawanya, lapor sebuah akhbar semalam

Transformasi dirai 50 artis - Parti Selebriti Kosmo! – One Drop Perfumes<
TIADA yang lebih membahagiakan kepada akhbar kompak yang semakinpopular, Kosmo! apabila majlis Parti Selebriti Kosmo! - One DropPerfumes 2009 pada Jumaat lalu dimeriahkan dengan kehadiran lebih 50anak seni tempatan.


Cinta semakin membara
KOSMO! bukan saja berbangga kerana acara Parti Selebriti Kosmo! - OneDrop Perfumes berjalan lancar dengan kehadiran lebih 50 artis.Sebaliknya kami berbangga kerana ia menjadi medan untuk pasangan artisbercinta mengukuhkan lagi kasih sayang mereka.


Penyanyi bertengkar di khalayak ramai
LONDON - Bekas anggota kumpulan Blue, Lee Ryan mengundang perhatianapabila dia bertengkar di tempat awam dengan tunangnya, Samantha Millerdengan wang menjadi punca pergaduhan mereka, lapor sebuah akhbarsemalam.


Lady Gaga berentap kostum dengan Lily
LONDON – Penyanyi terkenal, Lily Allen dan Lady Gaga berentap sesamasendiri bagi membuktikan siapakah di antara mereka yang memakai pakaianpaling unik dalam persembahan mereka di Festival Glastonbury, laporsebuah akhbar semalam.






Luahan Emosi Siti
UMPAMAmenyelak helaian catatan kehidupan yang selama ini menjadi teka tekidan penuh rahsia, penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhalizaseperti membuka sedikit ruang apabila berkongsi lakaran pahit manis,senyum dan tangisnya sepanjang 14 tahun bergelar anak seni.

Perginya seorang pelakon popular
TIDAKsempat melafazkan ikrar perkahwinan, maut terlebih dulu menjemputnyalalu memisahkan kasih aktres berambut perang yang cukup popular di era70-an, Farrah Fawcett dengan kekasih hatinya Ryan O'Neal.

Berakhirnya penantian Maya
BERKATsikap tidak pernah putus asa dan keikhlasan Tengku Shahreza TengkuAbdul Aziz, 38, untuk menambat hati Maya atau Meyanaliza Ruslee, 33, iaakhirnya membuahkan hasil.

Nikki sebak lafaz cinta setia kepada Audi
BERLANGSUNGdalam suasana cukup sederhana, dengan dihadiri sanak saudara sertarakan taulan, penyanyi Nikki dan komposer terkenal, Audi Mok, akhirnyamelafazkan ikrar cinta setia dalam majlis perkahwinan yang berlangsungdi sebuah gereja di Petaling Jaya, Sabtu lalu.

Sah vokalis MUH bawa haluan sendiri
TAKmampu diselamatkan lagi! Segala permasalahan dan kontroversi yangmelanda kumpulan Meet Uncle Hussain (MUH) berakhir apabila vokalisnya,Lan meninggalkan kumpulan itu.

Tidak pasti MJ anut Islam
KEHILANGANNYAtentu sekali amat dirasa. Bukan sedikit peminat yang membesar bersamalagu-lagunya. Jika tidak, masakan albumnya seperti Off the Wall (1979),Thriller (1982), Bad (1987), Dangerous (1991) and HIStory (1995)meletakkan penyanyi tersohor ini sebagai penyanyi dan penghiburterlaris jualan albumnya di dunia?

Dengarnya...: Tuah Rozita dan Ayu
ITULAHkalau sudah rezeki memang tak ke mana. Cik Normah merujuk kepadapelakon adik-beradik, Rozita Che Wan dan Ayu Raudah yang kali pertamabergandingan dalam filem.

Dengarnya...: Di sebalik tabir di sebuah stesen TV
SUATUmasa dulu heboh cerita seorang pegawai kanan di sebuah stesen penyiaranmempunyai hubungan cinta dengan selebriti agak terkenal. Panas jugacerita itu sehingga kedua-dua pihak terpaksa tampil untuk memberipenjelasan.

Dengarnya...: Bila giliran Aqasha jadi pengantin?
SUDAHbeberapa kali Cik Normah perhatikan kebaikan dan kesudian Aqashameluangkan masanya untuk menjadi pengapit pengantin untuk beberaparakannya. Beberapa tahun dulu, Aqasha pernah menjadi pengapit ketikapersandingan pengarah Rashid Sibir. Baru-baru ini, Aqasha turut memikultugas yang sama ketika majlis kahwin, Adlin Aman Ramlie pula.

Sean Kingston gegarkan Shout! Awards
MASIHKAHanda ingat kepada lagu Beautiful Girls? Pemilik lagu itu iaitu SeanKingston yang juga popular dengan lagu Take You There dan Me Love akanmenggegarkan pentas Shout! Awards yang akan berlangsung di StadiumPutra, Kuala Lumpur 17 Julai depan.





Puisi Cinta Cat-Shaharuddin
HUJAN renyai di tengah hari menyaksikan cinta pelakon kacukanMelayu-Inggeris, Catriona Norhayati Ross Bahrin Ross atau Catriona, 29,bersama pengarah program hiburan Astro, Shaharuddin Mokhtaruddin, 30,disatukan selepas pertemuan singkat di Studio Balai Berita The NewStraits Times Press (NSTP), Jalan Riong pada Disember, dua tahun lalu.

Sememangnya nombor 1
KALAU sudah namanya penyanyi nombor 'satu' negara, maka dari hujungrambut hingga ke kaki memang semuanya dipastikan terbaik. Itulah yangboleh dikatakan mengenai kehebatan Datuk Siti Nurhaliza Tarudin apabilaberaksi di pentas persembahan.

Gilap penulis skrip
INDUSTRI seni tanah air kini semakin berkembang. Namun, di sebalikpeningkatan positif itu, masih ada ruang yang harus diperbaiki.Justeru, persatuan memainkan peranan penting dalam usaha terusmemartabatkan industri hiburan ke tahap lebih baik.

Mata bundar Maya pikat Reza
HAMPIR setahun perkenalan, barulah Meyanaliza Ruslee atau Maya, 33,menerima huluran salam perkenalan Tengku Shahreza Tengku Abdul Aziz,38, kerana dia tidak mahu dituduh mata duitan dan hanya memandangdarjat Reza yang juga ahli perniagaan serta kerabat Pahang.

Depan Mata: Michael atau Mikael
JUMAAT lalu kita dikejutkan dengan berita kematian Raja Pop, MichaelJackson, dalam usia 50 tahun. Punca kematiannya kerana jantung berhentisecara mengejut (cardiac arrest) selepas pengsan di rumah sewanya diHolmby Hills dan tidak bernafas ketika paramedik sampai.

Soseh Soseh: Rini bantu adik niaga
MALAM Sabtu lalu, SS bersama keluarga sempatlah menghabiskan masaberkunjung ke bazar malam di pekan Kajang berdekatan Restoran SateKajang Haji Samuri. Memang banyak gerai jualan dibuka dan seronok jugaSS sesekali ada masa membeli-belah.

Soseh Soseh: Salwa terima Datuk Seri Pengiran
PETANG Khamis lalu, rakan SS ada menghadiri majlis minum petangPersatuan Karyawan (Karyawan) bersama Menteri Penerangan, Komunikasidan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim di Perbadanan Kemajuan FilemNasional (Finas), Hulu Klang.

Baju Melayu Michael Jackson
KEHILANGAN Raja Pop, Michael Jackson masih diratapi peminat di seluruh dunia.

Sean Kingston jadi penyeri
POPULARITI penyanyi dari Jamaica, Sean Kingston menjadi sebutansehingga kini. Kemunculannya dengan lagu seperti Beautiful Girls, MeLove dan Take You There menjadikan penyanyi dengan nama sebenar KieseanAndeson pantas mencipta nama.

No comments:

Post a Comment