Monday, June 22, 2009

HIBURAN : ISNIN 22 JUN 2009


Lima anak pembuka pintu rezeki Andy
MENGHABISKAN masa hampir dua jam bersama figura ini bersama empatdaripada lima orang anaknya di sekitar taman yang terletak di KualaLumpur City Centre (KLCC) petang Khamis lalu, membuat saya cukup ralitmendengar kisah rumah tangganya.


Bapa glamor kongsi rahsia
PERKAHWINANNYAbersama Jennifer Thompson pada tahun 1988 telah mengurniakan Ramli MSsepasang cahaya mata, Najee dan Nadiah yang masing-masing berusia 19dan 15 tahun.


Kasih seorang guru pada seni
GENRE lagu-lagu ghazal, langgam dan pop yeh-yeh bukan sesuatu yang asing buat primadona ini.


Akademi Polis sedarkan masyarakat
SEBELUM ini ada terdengar suara-suara sumbang yang mempersoalkan kredibiliti drama tempatan.






Saya masih solo! - Mulan
POPULARITI yang dikecapi penyanyi bernama Raden Terry Tantri Wulansari atau nama pentasnya Mulan Jameela bukan sedikit.


Tomok, Monkeybone berkrisis?
TAHUN 2009 merupakan tahun yang amat bermakna bagi adik-beradik Tomokdan Ismaliza Ismail (Isma). Tomok yang sebelum ini kurang dikenalisemasa bersama kumpulan New Boyz kini popular selepas diangkat sebagaijuara One In A Million musim ketiga ( OIAM 3 ).


Tawaran hebat BIG Cinemas!
MENYEMARAKKAN tayangan perdana filem Transformers: Revenge of theFallen di Malaysia, rangkaian pawagam terbaru, BIG Cinemas Lotus FiveStar (BIG Cinemas) menawarkan sesuatu yang hebat buat pembaca Kosmo! .


Victoria buang implan
BOSANdengan penampilan lamanya, bekas anggota kumpulan Spice Girls, VictoriaBeckham mahu membuang implan payu daranya dan mengecilkan asetnya itudari saiz 34DD ke 34B.





Tuah angka 3
RAMAIyang berpendapat pemenang tempat ketiga Akademi Fantasia musim ketujuh(AF7), Akim atau nama sebenarnya, Afiq Akim Ahmad paling ketaramenunjukkan transformasi seperti yang diingini dan dipukul canangpengetuanya, Datin Seri Tiara Jacquelina.

Sambutan luar biasa
BERSAINGdan berentap hebat dengan Pesta Malam Indonesia 3 (PMI 3) yangberlangsung pada tarikh yang sama Sabtu lalu ternyata tidak menggugatstesen TV3 daripada terus menganjurkan Inspirasi TV3. Menggabungkanmini karnival dan konsert bermula jam 2 petang hingga ke tengah malam,sambutan yang diterima cukup luar biasa apabila lebih 50,000 rakyatMalaysia meluangkan masa memenuhi ruang lingkup Dataran Merdeka yangdipilih menjadi saksi malam penuh bersejarah itu.

Dengarnya...: Nasib malang selebriti bersuami gatal
SUDAHlama Cik Normah terdengar khabar mengenai rumah tangga seorangselebriti jelita yang masih bergetah ini berantakan. Dia sendiri ketikaberbual kosong dengan teman Cik Normah pernah memberi bayanganperkahwinan yang baru beberapa tahun dibina itu dilanda badai.

Gamat RM1 juta muncul di Istana Budaya
MAHUmelihat ruang pentas Panggung Sari yang menjadi kebanggaan premisberprestij, Istana Budaya (IB) bertukar menjadi dasar laut yangdipenuhi hidupan 'bernyawa'. Bayangkan seketika apabila pelbagai spesisikan, obor-obor, sotong, tapak sulaiman dan ketam memenuhi segenapruang di pentas. Mungkin boleh gamat jadinya.

Barangan eksklusif Transfomers
SEMPENAtayangan filem terhebat boxoffice Transformers: Revenge of the Fallenyang akan ditayangkan bermula 24 Jun ini di seluruh dunia, pelbagailangkah promosi diatur untuk memeriahkan filem yang pernah mengutipjualan tiket sebanyak RM2.5 bilion di seluruh dunia pada 2007.

Usahawan pilihan Hunny Madu
TIADAangin, tiada ribut dan tanpa sebarang hebahan, penyampai radio Fly FM,Hunny Madu, 25, mengikat tali pertunangan dengan ahli perniagaanbernama Khairul Azhar Abdul Wahid, 34, tanggal 13 Jun lalu di kediamankeluarganya, Taman Tun Dr Ismail.

Astro yakin tarikan Mat Kacau
DARIPADAhanya watak sampingan dalam program kanak-kanak, Gerak Geri Gasing, MatKacau muncul antara karakter paling dikenali di saluran Astro Ceria.Peranannya untuk mengganggu atau mengacau peserta dalam rancanganpopular kendalian Abang Zoey itu akhirnya meletakkan Mat Kacau sebagaikarakter yang dominan dan diminati.

Dengarnya: Tahniah Radio 24 kerana menongkah arus
ISYYY...!rupa-rupanya sudah dua tahun Radio 24 beroperasi. Cik Normah yakin,tidak ramai yang sedar kewujudan stesen radio yang bertunjangkanprogram berbentuk berita ini. Iyalah, kebanyakan kita lebih bertumpupada stesen radio yang menyiarkan lagu, tidak kiralah lagu lama ataubaru.

Dengarnya...: Bercuti guna duit produksi
KESpekerja sesebuah produksi dibuang bukanlah berita baru dalam industrihiburan dan penyiaran. Pendek kata, kalau orang tu buat perangai, masadepan memang gelap. Begitu juga kalau artis ditangkap khalwat atauterbabit dalam jenayah, susah sikitlah hidupnya selepas kejadian hitamberkenaan.




Faizal bina masa depan
PENAMPILAN pasangan pelakon, Mohd Faizal Mohd Yusup (Faizal), 31,dan isterinya, penyanyi Siti Nordiana Alias (Nana), 25, jauh berbezajika dibandingkan ketika zaman mereka masih remaja dan bercinta.

Ketengah muzik kelab malam
HAMPIR lima tahun tanpa album baru membuatkan Nurshahila AmirHamzah, 19, tidak sabar menunggu kemunculan album ketiganya di bawahlabel Monkey Bone. Album berkonsepkan pop dance dijangka muncul padaJulai ini dengan mengetengahkan muzik baru yang lebih segar dan rancakserta sesuai dimainkan di kelab malam.

Daya saing belum luntur
BIARPUN zaman dikatakan sudah berlalu, hakikatnya popularitipenyanyi Ramlah Ram belum tergugat. Bekas juara Bintang RTM 1985 inimembuktikan dia masih mampu menyanyi dengan baik.

Kehebatan filem Melayu
PATAH tumbuh hilang berganti. Namun, sehingga ke hari ini, tiadasatu filem mampu menandingi kehebatan zaman filem hitam putih. Filem dimana setiap penonton akan terkesan dengan ceritanya, kehebatan lakonandan nilai murni yang ditonjolkan dalam filem seperti Pontianak pada1957, Pendekar Bujang Lapok (1959), Panca Delima (1957) dan SumpahPontianak (1958).

PMI3 hambar, kurang sambutan
HUBUNGAN antara Malaysia dan Indonesia dikatakan tegang akhir-akhirini disebabkan beberapa isu berbangkit menjurus soal kemanusiaansehingga menyentuh sensitiviti rakyat negara seberang itu.

Rezeki Nizam berlakon iklan
MENYEBUT nama pelakon, Nizam Othman, 25, mungkin tidak ramai yangmengenalinya. Penampilan menerusi beberapa iklan komersial dan dramatelevisyen sejak setahun lalu menampakkan potensi besar bakat pemudayang dilahirkan di Kuala Lumpur, namun dibesarkan di Johor Bahru ini.

Depan Mata: Hargai ketika masih hidup
SELAMA dua minggu ruangan ini tidak dapat bersiaran kerana cutimenunaikan umrah. Alhamdulillah, impian menjejakkan kaki ke Tanah SuciMakkah sebagai tetamu Allah, tercapai juga.

Soseh Soseh: Artis mahu tinggal suami
BERTUAH betul artis wanita ini. Walaupun sudah jelas dia membencisuaminya, si suami masih setia di sisi. Khabarnya, sejak berkahwin, sisuami melayannya bagai menatang minyak yang penuh.

Soseh Soseh: Pengarah ganti pelakon berlagak
TIDAK tahulah SS apa hendak jadi dengan dunia hiburan kita yangdibanjiri artis berlagak diva. Artis yang sorang ini pun tidakhabis-habis SS dengar dengan perangai divanya. Daripada zaman remajasehingga sekarang dia masih dengan sikapnya mementingkan diri sendiri.

Semangat baru Colabr8
BUKAN mudah untuk mencapai kejayaan terutama dalam persada muziktempatan yang penuh persaingan dan cabaran. Banyak ranjau dan duriharus diharungi terlebih dulu sebelum impian dapat direalisasikan.

No comments:

Post a Comment