Friday, May 29, 2009

SUKAN : JUMAAT 29 MEI 2009

Shahidan sokong Dr. Ibrahim
KANGAR- Bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim semalammenyatakan sokongan terbukanya kepada Datuk Seri Dr. Ibrahim Saad untukmerebut kerusi Timbalan Presiden Majlis Olimpik Malaysia (MOM)....

Image
Delegasi luar negara jalani saringan ketat H1N1
JOHORBAHRU - Kesemua pegawai, jurulatih dan pemain luar negara yangmenyertai Kejohanan Hoki Remaja Dunia 2009 di Stadium Hoki Taman Dayadi sini perlu menjalani pemeriksaan ketat penyaringan wabak influenza A(H1N1)...

Sasaran Sukan SEA Laos lebih fleksibel
KUALALUMPUR - Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mahu bersikap sedikitfleksibel berhubung sasaran Malaysia di kejohanan Sukan SEA Laos denganhanya meletakkan perolehan separuh daripada kutipan keseluruhan pingatemas di Korat, Thailand tahun lalu....

Image
Visca el Barça!
ROME- Barcelona berjaya menjinakkan penyandang juara, Manchester Unitedmenerusi gerakan serangan yang hebat untuk merampas kejuaraan LigaJuara-Juara Eropah dengan kemenangan 2-0 di Stadium Olimpik Rome,semalam. ...

Guardiola masih merendah diri
ROME- Pep Guardiola menyifatkan kejuaraan treble Barcelona musim inisebagai pencapaian terhebat, namun dia tetap enggan menggelarpasukannya sebagai yang terbaik, biarpun mereka berjaya merampaskejuaraan Liga Juara-Juara Eropah dengan menundukkan Manchester United2-0, semalam....

Ji-sung gembira dalam duka
ROME- Pemain Manchester United dari Korea Selatan, Park Ji-sung ( gambar )menjadi pemain bola sepak Asia pertama memiliki peluang beraksi diperlawanan akhir Liga Juara-Juara, semalam....

Rooney akui Iniesta terbaik dunia
ROME- Walaupun kecewa atas kekalahan 0-2 Manchester United, Wayne Rooneytetap memuji bintang tengah Barcelona, Andres Iniesta yang dianggappemain terbaik dunia.





Tandukan luar biasa Messi gegar MU
ROME:Lionel Messi mencipta sesuatu yang istimewa iaitu tandukan yang jarangdilakukan untuk membantu Barcelona menewaskan Manchester United 2-0 danmenjulang trofi Liga Juara-Juara Eropah, awal pagi semalam - sekali gusmengukuhkan status kelab itu selaku barisan terbaik di planet.

FAM batal gantung stadium Kota Bharu
JAWATANKUASADisiplin Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memutuskan untukmembatalkan penggantungan Stadium Sultan Mohamad IV selepasmesyuaratnya, semalam.

Hup Wei kian temui rentak
JAGUHlompat tinggi negara, Lee Hup Wei semakin mendekati prestasi terbaiknyaapabila secara konsisten mencatatkan 2.24 meter pada saingan olahragaGrand Prix (GP) Asia - hanya 0.03 meter daripada menyamai catatanperibadi terbaiknya dan 0.04 meter untuk melayakkan diri KejohananDunia di Berlin.

MB puas hati persiapan Hoki Piala Dunia Remaja
JOHORsudah bersedia menjadi tuan rumah terbaik Kejohanan Hoki Piala DuniaRemaja 2009 yang menyingkap tirai pada 7 sehingga 21 Jun ini.

Nizaruddin, Fauzie jadi sandaran Singa Utara
KAPTENpasukan, Mohd Fauzie Nan dan penjaring terbanyak, Mohd NizaruddinYusoff menjadi sandaran Perlis untuk memburu kemenangan apabilamenentang Kedah pada saingan Liga Super di Stadium Darulaman, esok.

Chong Wei mudah ratah Beng Hong
PILIHANutama, Lee Chong Wei jelas bukan lawan Kuan Beng Hong apabila mudahmara ke final badminton Proton Terbuka Pahang, selepas menang 21-8,21-8 di Stadium Sukan Pahang (Sukpa), Kuantan, malam tadi.

Tiga regu ke separuh akhir
TIGAregu lelaki negara, menempah tempat ke separuh akhir Kejohanan SepakTakraw Dunia yang berlangsung di Stadium Negeri, Terengganu, semalam.

Cara negara jauh tertinggal
CORAKdan pendekatan yang diguna pakai oleh persatuan sukan, atlit dan agensipelaksana di negara ini masih belum benar-benar mampu membangkitkanpaduan tenaga bagi melahirkan atlit bertaraf dunia.

'Gol pertama pembunuh'
ROME:Pengurus Manchester United, Alex Ferguson beranggapan gol pertama'pembunuh' ciptaan Barcelona dan kemampuan barisan itu mengawalpermainan selepas mendahului adalah faktor penting kejayaan 2-0 padafinal Liga Juara-juara Eropah, awal pagi semalam.

Kenangan manis buat Henry, lara bagi Edwin
ROME:Penyerang Barcelona, Thierry Henry berkata kemenangan 2-0 pasukannya keatas Manchester United akan kekal lama dalam ingatan, ketika penjagagol yang tersungkur, Edwin van der Sar tidak punya jawapan terhadappersoalan mengapa pasukannya gagal menjelmakan persembahan terbaikmereka.

Iniesta terbaik dunia: Rooney
ROME:Wayne Rooney tidak membiarkan kekecewaan kalah 0-2 pada final LigaJuara-juara Eropah menghalangnya daripada menghamburkan pujian kepadatonggak Barcelona, Andres Iniesta selaku pemain terbaik dunia.

Ronaldo belum pasti kekal
ROME:Masa depan Cristiano Ronaldo di Manchester United kembali jadipersoalan selepas dia berkata tidak tahu sama ada akan beraksi untukjuara Inggeris itu pada musim depan.

Hiddink bimbang ancaman Cahill
COBHAM(England): Pengurus Chelsea, Guus Hiddink bimbang bintang Australia,Tim Cahill mampu menjejaskan final Piala FA yang jadi detikperpisahannya di Wembley nanti.

Federer, Venus nyaris putih mata
PARIS:Roger Federer dan Venus Williams berjaya 'menyelamatkan diri', malamtadi ketika nyaris kecundang sebelum bangkit merakamkan kemenanganmasing-masing dalam pusingan kedua kejohanan tenis Terbuka Perancis.

Nadal baiki rekod Borg
PARIS:Rentetan kemenangan Rafael Nadal di kancah tenis Terbuka Perancismencecah satu rekod berbekal 30 kemenangan berturut-turut di gelanggangtanah liat itu, kelmarin.

980 sertai Sukan Para Asean
SERAMAI980 atlit kurang upaya dari 10 negara Asean dan Timor Leste mengesahkanpenyertaan pada temasya Sukan Para Asean Kelima yang akan berlangsungdi Lembah Klang dari 15 hingga 19 Ogos ini.

Pusingan 4 di Melaka
PUSINGAN4 Kejuaraan Cub Prix Malaysia AAM Petronas yang sepatutnya diadakan diKota Bharu dari 20 hingga 21 Jun ini, diubah ke Litar Sukan BermotorAntarabangsa Melaka (MIMC), Air Keroh, Melaka, berikutan tiada lokasisesuai di situ.

No comments:

Post a Comment