Friday, May 29, 2009

HIBURAN : JUMAAT 29 MEI 2009

Image
Cinta Kamal, Liyana
DUA pelakon muda yang sedang rancak memahat nama di persada seni tempatan ini barangkali tidak perlu diperkenalkan lagi.

Gandingan Aishah, Azlan
NAMA Azlan Abu Hassan sememangnya cukup sinonim dengan penghasilanlagu-lagu yang berkualiti dan menjadi popular dalam sekelip mata.

"Melayu yang merosakkan bangsanya sendiri..."
KARYA-karyaSeniman Negara, Datuk Noordin Hassan sama ada dalam bentuk drama atauteater yang dihasilkannya bukan sekadar untuk menjadi bahan hiburansemata-mata.






Image
Misha makin besar kepala?
BAGAI menjadi satu kesalahan besar apabila menjadi seorang Misha Omar.Ada-ada sahaja pihak yang berperasaan hasad-dengki dan busuk hatimempertikaikan kembara seni yang dirintisnya sejak tujuh tahun lalu.

Image
Asri tak pentingkan diri
ANUGERAHdemi anugerah serta pencapaian yang diraih menjadikan kumpulan nasyidRabbani terus kukuh sebagai kumpulan nasyid paling popular ketika ini.

Image
Bukan klon Pussycat Dolls
MEREKAdicanangkan sebagai kumpulan yang mampu mengatasi populariti dankemasyhuran Pussycat Dolls, yang terkenal dengan kebolehan menyanyisambil menari dengan baik.





Transformasi berbeza
ADAbeberapa persamaan paling jelas mengaitkan dua beradik ini. Selainmeminati bidang nyanyian, mereka mula menyanyi sejak berusia belasantahun. Si adik, Shah Indrawan Ismail atau Tomok, 24, menyertaipertandingan realiti One In A Million musim ketiga (OIAM 3) di 8TV danrezeki berpihak kepada vokalis kumpulan New Boyz itu apabila ditabalkansebagai juara pertama mewakili golongan artis.

Protege Rosyam Nor
PENCARIANyang memakan masa berbulan-bulan kini sudah sampai ke penghujungnya.Jumaat lalu bertempat di Restoran Seri Melayu, Jalan Conlay, PengarahUrusan Suhan Movies & Trading Sdn Bhd, Rosyam Nor buat pertamakalinya mendedahkan wajah 20 anak didiknya yang akan diasuh dandibimbing untuk menjadi seorang pelakon yang bagus sekali gus menjadipelapis kepada pelakon handalan sedia ada.

Peluang miliki Stacy
PERNAHbermimpi atau bayangkan selebriti popular singgah ke rumah anda?Peluang keemasan yang tidak dijangka ini mungkin menjadi kenyataan. Takperlu melengkapkan slogan atau memberi kata laluan yang merumitkan. Apayang perlu dilakukan, muat turun lagu sebanyak mungkin dan anda mampumembuatkan mimpi indah itu menjadi realiti.

Masih kekal sikap humor
SUASANAdi Restoran Spices, Hotel Concorde, petang Selasa lalu cukup ceria.Dengan kehadiran agak ramai wakil media, terutama daripada stesentelevisyen tempatan, sidang akhbar mengumumkan persembahan Dinner Show@ An Evening with Datuk Sharifah Aini berlangsung dalam keadaan meriah.

Hanya senyum, menang RM18,000
ANDAhanya perlu senyum dan kemudian berpeluang memenangi hadiah wang tunaisehingga RM18,000. Caranya cukup mudah iaitu hanya rakamkan gambar duapenyampai radio Suria FM, Tuah dan Zizi secara eksklusif dan wang tunailumayan bakal menjadi milik anda.

Jazz bukan untuk elit saja
MUZIKjazz kebiasaannya dikaitkan dengan golongan elit tetapi kini masyarakatdari semua golongan sudah mula menerimanya sebagai satu genre muzikyang semakin mendapat tempat di Malaysia.

Tiada masalah tukar tajuk
PENERBITfilem, David Teo mengakui beliau tiada masalah untuk menukar judulRemp-it Nan Sempit kepada perkataan lain sesuai dengan istilah baruiaitu samseng jalanan yang dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia(PDRM) baru-baru ini.

Sikap gila-gila pikat pendengar
SIKAPgila-gila dan selamba dua penyampai radio ini ketika mengendalikan slotpagi, Hot FM Am Krew berjaya memikat hati pendengar. Faizal Ismail danFara Fauzana tidak memerlukan masa yang lama untuk memancing pendengarmelekat di corong radio setiap pagi.

Dengarnya...: Waheeda bengang dengan Akhil Hayy
MINGGUini Cik Normah nak undi kisah cinta tiga segi Waheeda, Akhil Hayy danMaizawati sebagai kisah panas nombor satu dalam carta. Sebagai wanita,Cik Normah sebenarnya simpati kepada kedua-dua wanita ini keranamasing-masing sibuk nak menegakkan kebenaran masing-masing.

Dengarnya...: Akhirnya Azwaliza pun bertunang
JIKAtahun lalu, banyak artis yang memilih untuk menamatkan zaman bujang,tahun ini pun apa kurangnya. Banyak betul kad yang menyusul di meja CikNormah hingga tak tahu majlis mana satu yang nak dihadiri.

Dengarnya...: Balasan tinggalkan suami buru lelaki lain
CIKNormah hanya termanggu-manggu sebaik mendengar cerita Sakura Sepi yangtragis dan menusuk jiwa itu. Tak faham sungguh Cik Normah dengan sikapwanita yang sanggup meninggalkan suami semata-mata untuk bersama denganlelaki lain.

Si cantik manis bercinta dengan mawas di TV3
KECANTIKANluaran atau dalaman, yang mana satukah menjadi pilihan anda? Itulahpersoalan yang terukir melalui siri Zati & Si Mawas yang sekarangsedang disiarkan melalui slot Lagenda.






Terbuka terima kritikan
MEMULAKAN kerjaya lakonan seawal usia sembilan tahun, Liyana Jasmay(Liyana), 21, kini antara pelakon muda semakin diminati dan disegani.

Farah beralih arah
MENYANDANG status janda pada usia muda adalah perkara palingdigeruni wanita. Namun, jika itu sudah suratan yang tertulis dalamdiari hidup, mana mungkin kita dapat menolaknya.

Hollywood: Buat filem bajet rendah
PENAMPILAN aktor Gary Sinise begitu sinonim dengan drama bersiripopular, CSI New York. Watak sebagai Detektif Mac Tylor yang mengetuaipasukan penyiasatan CSI, menggambarkan dia bijak mencari penyelesaiankes yang dikendalikan.

Hargai penggiat seni
SEMPENA sambutan Hari Seniman Kebangsaan yang jatuh pada hari ini,Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) mengaturpelbagai acara menarik sepanjang Jun bertujuan meraikan penggiat seni.

Seniman Agung cukup istimewa
HARI ini, genap 36 tahun pemergian Seniman Agung, Tan Sri P Ramleeke rahmatullah. Sumbangan dan khazanah seni yang ditinggalkan beliautiada tolok bandingnya.

Dedah lagu irama Malaysia
KEJAYAAN album terbaru Datuk Siti Nurhaliza, Lentera Timur memenangiAlbum Etnik Terbaik di Anugerah Industri Muzik ke-16 (AIM16) 2 Mei lalumembuatkan permintaan terhadap album diterbitkan Siti NurhalizaProduction (M) Sdn Bhd (SNP) itu meningkat.

Bakal cipta fenomena baru
BUKAN sekadar sidang media biasa, sebaliknya perlaksanaan majlismemperkenalkan 25 peserta Anak Wayang memberi gambaran rancanganrealiti baru itu akan menjadi satu lagi produk Astro yang bakalmencipta fenomena sebagaimana Akademi Fantasia.

Soseh Soseh: Saranan baik disambut sepi
KISAH simpanan hari tua di kalangan penggiat seni bukan perkarabaru. Sudah lama perkara ini dipukul canangkan di kalangan mereka bagimewujudkan kesedaran betapa pentingnya caruman Kumpulan Wang SimpananPekerja (KWSP).

Soseh Soseh: Artis dakwa Datuk fitnah
SEORANG artis wanita popular tanah air mengadu kepada rakan SS, adalelaki berpangkat Datuk yang cuba memburukkan nama baiknya, sejakkebelakangan ini.

Al-Jabbar lawan artis
SYARIKAT Al-Jabbar Group Sdn Bhd (Al-Jabbar) cukup dikenali menerusipenghasilan produk dan barangan berasaskan kesihatan. Al-Jabbar jugaaktif mengadakan pelbagai program dan aktiviti rekreasi.

Upin & Ipin: Angkasa
SELEPAS kejayaan luar biasa filem Geng: Pengembaraan Bermula dengankutipan sebanyak RM6.314 juta dan mini siri Upin & Ipin, syarikatanimasi tempatan, Les' Copaque Production Sdn Bhd tampil dengan projekfilem terbarunya, Upin & Ipin: Angkasa yang bakal direalisasikanpada 2011.

No comments:

Post a Comment