Saturday, July 11, 2009

HIBURAN : SABTU 11 JULAI 2009


Akhirnya U. Haizah tersingkir
TERSINGKIRNYA U. Haizah dari pentas Pilih Kasih hujung minggu lalumenjadikan program berkenaan melengkapkan suku daripada 20 episod bagimenjejaki bakat terpendam yang bakal mewarnai industri filem tempatan.


Nazrey kini tauke minyak
DALAMdiam, bekas penyanyi utama kumpulan nasyid terkenal Raihan, NazreyJohani kini bergiat aktif dalam bidang perniagaan minyak pelincir.


Sentuhan Burton dalam Alice In Wonderland
APABILApengarah kreatif, Tim Burton mengumumkan akan menerbit dan mengarahkanfilem Alice In Wonderland mengikut versinya, ramai yang terujamenantikan hasilnya.







Misteri mayat Jacko akhirnya terungkai
LOS ANGELES - Misteri jenazah Michael Jackson terungkai apabila akhbarNew York Post yang membuat penyiasatan mendedahkan semalam bahawajenazah itu disimpan dalam sebuah bangunan kecil di tanah perkuburanForest Lawn di sini.


Guru serang pelajar
LONDON - Seorang guru sains menyerang pelajarnya sehingga cedera terukdi kepala setelah dia menyanyikan lagu Raja Pop, Michel Jackson yangdianggap mengejek- nya, lapor sebuah akhbar semalam.


Serangan papparazi menjengkelkan
DIA merupakan salah seorang artis paling berpengaruh di dunia dalamsenarai terbaru Forbes Top 100 Most Powerful Celebrities . AshleyTisdale berada di puncak populariti sebagai bintang remaja menerusiwatak gadis kaya yang berlagak, Sharpay Evans dalam trilogi High SchoolMusical.


‘Kami tiada masalah dengan Vernon’
SELEPAS penyanyi Ning Baizura membubarkan Ning & Associates yangketika itu dimiliki secara bersama dengan pengurusnya iaitu VernonKedit-Jolly, nampaknya kini Vernon juga mengambil langkah yang samaapabila meletak jawatan daripada menjadi pengurus artis dalam syarikatArtistes United Records & Management (AUR).


Atas sebab peribadi - Vernon
VERNONyang mengambil sikap berdiam diri atas apa yang berlaku bagaimanapunterpaksa mengalah selepas dipujuk Kosmo! untuk menceritakan hal yangsebenar.


Mahu jadi tukang masak
SUDAHbergelar seorang aktor yang terkenal dan disanjungi ramai sebelum ini,kini Keanu Reeves mula terfikir untuk menukar profesion dengan bergelarseorang tukang masak.









Peminat setia kawan
LAGU Terima Kasih Cinta membawanya terbang ke Malaysia. Dia menciptapopulariti segera apabila berpeluang mempromosikan album sulung,Confession No 1, pada November tahun tahun lalu. Laluannya melebarkanjenama di Malaysia dilihat begitu mudah apabila syarikat tempatan,Metadome Sdn Bhd bersedia memenuhi apa yang diingini jejaka berusia 20tahun ini.

@Sinepleks: Karyawan tubuh bank skrip
SETIAP kali sesebuah filem tempatan ditayangkan, masalah skrip tidakterkecuali daripada diperkatakan. Maklum saja, sebagai tunjang cerita,skrip yang baik sememangnya diperlukan supaya sebuah filem yang baikmampu ditonton, dari awal hingga akhir.

Mesti Tonton: Watak baik dan jahat seimbang
APABILA memperkatakan mengenai naskhah yang pernah dihasilkan Michael Mannsebelum ini, tidak dinafikan lelaki ini memang cukup handalmenghasilkan filem yang ada kaitan dengan dunia jenayah, samseng dankepolisan. Buktinya, Public Enemies, buah tangan terbaru sutradara inimenjadikan dua elemen ini menjadi tunjang utama perjalanan cerita ini.

Sifu M Nasir gegar Stadium Negara
SIFU muzik, M Nasir, bakal menggegarkan Stadium Negara pada 25 Julai initatkala menghiburkan peminatnya dalam Konsert Satu Wajah M Nasir.Menurut penyanyi yang juga komposer terkemuka itu, persembahan yanglebih bersifat spontan itu bakal menyaksikannya menyanyikan pelbagailagu popular sepanjang kariernya.

Kisah Mustika berendam air mata dalam Cerekarama
TIDAK ke mana-mana pada malam ini, TV3 mempunyai alasan untuk anda terusmelekat di kaca TV. Slot Cerekarama pada jam 10 malam inimempersembahkan telefilem berjudul Mustika yang membariskan lakonanhebat daripada Noorkhiriah, Iqram Dinzly, Mubarak Majid, Safura Yaacob,Fadhilah Mansor, Dian P Ramlee dan Wan Sharmila






Malu besar
BESAR harapannya bagi mendengar komen positif pengkritik filem untuklakonannya sebagai Hermione Granger menerusi filem terbaru, HarryPotter And The Half-Blood Prince sewaktu menghadiri tayangan perdanafilem keenam siri itu di London, baru-baru ini.

Komen Ajai aibkan Jay Jay
SELEPAS dikejutkan dengan dua kontroversi sewaktu peringkat separuhakhir Mentor 3 pada Ahad lalu, apakah kemuncak program pencarian bakatbaru melalui bimbingan seorang mentor itu lebih sensasi lagi pada malamkemuncaknya, esok?

Pegang tangan lepas pisah
SELEPAS lebih setahun penyanyi Rossa dan suami, pemain dram kumpulanPadi, Surendro Prasetyo (Yoyo), 34, tinggal berasingan, akhirnya Rossamembuat permohonan cerai pada 22 Jun lalu dan kes perceraian merekadibicarakan di Pengadilan Agama Jakarta Selatan pada 7 Julai lalu.

HM gegar Batu Pahat
PELBAGAI acara menarik menanti pengunjung Karnival Gegaria HarianMetro 2009 di Stadium Batu Pahat, Johor, bermula hari ini (Sabtu) danberakhir esok (Ahad). Program yang julung kali dianjurkan akhbar nomborsatu ini akan dimeriahkan dengan persembahan artis terkenal seperti IfaRaziah, Iqwal Hafiz, Zila AF, Bandi Amuk, Along AF, Zur Eda, kumpulanButterfly dan Kristal.

‘Tiada ular dalam rumah ’
ARTIKEL yang disiarkan dalam ruangan Soseh-Soseh bertajuk, ‘TerkejutDisambut Ular Artis’, dalam Rap 8 Julai lalu turut mendapat reaksipelakon veteran yang cukup dikenali dalam filem Seri Mersing arahanAllahyarham Salleh Ghani, Datin Rosnani Jamil kerana dikatakan adakaitan dengan dirinya.

Teater Intan Yang tercanai macam bawang
TEATER Intan Yang Tercanai yang sedang dipentaskan di Balai BudayaTun Syed Nasir, Dewan Bahasa dan Pustaka, hingga 12 Julai ini adalahkarya terkini Sasterawan Negara, Datuk Noordin Hassan.

Program raya Media Prima
RAMADAN belumpun tiba, namun suasana Aidilfitri sudah dirasai saatmenghadiri ‘Media Prima TV Raya Screenings 2009’ yang berlangsung diSunway Lagoon Resort, Hotel & Spa, baru-baru ini.

M Nasir tidak gusar
LEBIH 30 tahun dalam bidang seni, M Nasir, 52, berjaya menghasilkanlagu yang meninggalkan nostalgia kepada peminat. Rahsia kejayaannyaterletak pada lirik lagunya yang begitu dekat di hati pendengar sertamuzik santai yang menghiburkan.

Zizan temui gadis idaman
SELEPAS dua kali putus cinta, pelakon kacak Zizan Nin, 36, akhirnyamengaku dia kini sudahpun mempunyai teman istimewa yang dikenalinyasejak beberapa bulan lalu.

Siti lebih layak menang: Faizal Tahir
HANYA tinggal seminggu lagi berlangsungnya majlis Anugerah PlanetMuzik (APM) dan tahun ini ia buat kali pertama diadakan di PusatKonvensyen Jakarta, Indonesia.

8 sasar juara
KEJAYAAN Radio Televisyen Malaysia (RTM) menganjurkan Juara Asyik2007 mendapat sambutan begitu menggalakkan di kalangan belia Orang Asli.

Pakar baca gerak bibir
SIRI aksi penyiasatan yang disiarkan sering mendapat permintaan danmempunyai jumlah penonton tersendiri. Justeru sebagai memberi variasidan memastikan pelbagai program menarik disiarkan, ntv7 membawakansecara ekslusif siri Lie To Me setiap Isnin jam 8.30 malam mulai 27Julai ini.

No comments:

Post a Comment