Saturday, July 4, 2009

HIBURAN : SABTU 04 JULAI 2009


Laman web dakwa solat jenazah juga bakal diadakan
LOS ANGELES - Raja Pop, Michael Jackson yang meninggal dunia pada 25Jun lalu dilaporkan akan dikebumikan mengikut ajaran islam, laporsebuah laman web semalam.






Pertuduhan tanpa fakta - Pegawai JAIS beri keterangan yang menghangatkan kes Norman-memey
KUALA LUMPUR - Perbicaraan kes khalwat aktor Norman Hakim bersamapelakon remaja Memey Suhaiza bertambah hangat apabila pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akhirnya mengaku pertuduhankhalwat yang dikenakan terhadap pasangan itu salah dan bukanberdasarkan fakta.


Jamal, Fatimatuzahra sah bercerai
SHAHALAM - Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam mengesahkan lafaz cerairaja pop Jamal Abdillah terhadap isterinya Fatimatuzahra Samad, 26,yang dilafazkan pada pukul 10 pagi 15 Mei 2007.


Perabot, barangan elektrik Amelina dilelong
SHAHALAM - Barangan perabot dan peralatan elektrik milik bekas ratu dangdutterkenal, Amelina dan suaminya, Reduan Mahamood akan dilelong lusaekoran kegagalan pasangan itu membayar sewa bulanan banglo berkembardua tingkat yang tertunggak selama dua bulan berjumlah RM5,400







Emosi dan luahan hati Rossa
MULA meneroka pasaran Malaysia lewat tahun 1999 menerusi lagu Tegar,populariti Rossa di negara ini tidak perlu dipertikaikan lagi.


Usaha angkat muzik indie ke Eiffel Tower
PARApeminat muzik independent (indie) dapat menyaksikan sambutan hangatgenre muzik itu apabila Menara Kuala Lumpur (KL) menganjurkan KL TowerIndie Fest yang pertamanya di menara itu pada tahun lalu.

Shakira mahu ramai anak
BOGOTA 3 Julai - Bintang popular Colombia, Shakira merancang untukmemiliki ramai anak selepas album terbarunya berada di pasaran Oktoberini.





Enggan jadi klon
DIA dibandingkan dengan Angelina Jolie, dilabelkan sebagai klon kepadaaktres seksi itu, malah dikata bakal menggantikan Angelina untukmelakonkan watak utama francais filem Tomb Raider iaitu Lara Croft .


Konsert skala besar M. Nasir
NAMPAKNYAtahun 2009 merupakan tahun gemilang buat penyanyi dan komposer terkenalM.Nasir atau nama sebenarnya Mohamad Nasir Mohamad, anak kelahiranSingapura.


Raihaanun kembali semula
PELAKONRaihaanun yang telah berkahwin muda dengan pengarah Teddy Suryaatmadjakini dalam proses membuat kemunculan semula menerusi filemHeartbreak.Com.


Rihanna belajar melukis tatu
NEW YORK - Penyanyi yang terkenal dengan lagu Umbrella, Rihannamempelajari seni bertatu di sebuah kedai di sini, lapor sebuah akhbarsemalam






Ashley Tisdale serba boleh
DIAmencipta populariti atas kekuatan bakat yang dimiliki. Bermula denganperanan utama dalam produksi televisyen terbitan Disney, The Suit Lifeof Zack & Cody pada tahun 2005, kini Ashley Michelle Tisdale, 23,dianggap sudah berjaya mengukir laluan seni yang selesa.

@Sinepleks: Kisah mangsa santau difilemkan
DENGANkepercayaan filem seram akan terus mendapat tempat di hati penggemarfilem di negara ini, MIG Production Sdn Bhd menerbitkan filem terbarudalam genre berkenaan, Santau.

Pesta dram antarabangsa di Kota Kinabalu
KOTAKINABALU bakal menyambut kedatangan tahun baru 2010 dengan caranyasendiri apabila sebuah persembahan menggegarkan diberi nama Stompin'Sabah akan dibawakan oleh Contagious Concepts (M) Sdn Bhd ke JesseltonPoint, dari jam 7 malam hingga 2 pagi, 31 Disember ini.

Rentak Malam: Malam terakhir persembahan Jackson
PENYANYIAmerika Syarikat, Richard Jackson, bakal menghiburkan peminatnya diKuala Lumpur apabila dia muncul di pentas utama Alexis, Jalan Ampang,sepanjang penghujung Jun dan awal Julai ini. Malam ini ialahpersembahannya yang terakhir daripada empat siri kemunculan di bar danrestoran terkemuka berkenaan.

Info TV: Terus Ceria sempena ulang tahun ke-11 ntv7
SAKSIKANrancangan menarik sepanjang bulan ini sempena ulang tahun ke-11kelahiran ntv7 yang menampilkan himpunan pelbagai program istimewaseperti bual bicara dan konsert secara langsung.







Lenka pencinta alam
SEBUT saja Lenka Kripac, mungkin ramai yang tidak mengenali si empunya nama ini. Namun, dialah bintang Australia yang kini ligat mencipta nama di persada seni antarabangsa.

Hadiah hari jadi Dayang
PENUTUPAN Planet Hollywood sememangnya meninggalkan kesan cukupmendalam buat penyanyi bersuara lantang, Dayang Nurfaizah Awang Dowty(Dayang), 28.Di pentas itulah Dayang membesar, menitip pengalaman, membaikikelemahan dan mewarnai persembahan sehingga menjadi penghibur yangdihormati .

Raihanim isteri terbaik: Faizal
SEJAK menyertai program realiti One In A Million (OIAM) tiga tahunlalu, Ahmad Faizal Mohammad Tahir (Faizal Tahir), 31, tidak pernahlekang dengan kontroversi. Cerita panas itu bukan saja membabitkankerjaya seninya malah kisah rumah tangganya terheret sekali.

Karpet rabak gara-gara tarian MJ
DILABEL sebagai ikon muzik dan fesyen, Michael Jackson sememangnyaindividu layak menerima penghormatan tinggi selepas kematiannya. Inikerana, rata-rata peminatnya mengakui mereka tertarik dengan Jacksonkerana fesyen dan gaya persembahan di pentas.

"Saya ingat nak jadi mat despatch'
BINTANG Paling Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008(ABPBH2008), Ahmad Nabil Ahmad, 26, semakin dapat membiasakan dirinyasebagai insan paling popular di persada hiburan tanah air.

Minat saja tak memadai
SIAPA tidak mahu terkenal seperti Datin Normala Samsudin, Ezzah AzizFawzy, Nurul Shuhada, Datin Norjuma dan banyak lagi nama yang meningkatnaik sejurus membabitkan diri dalam bidang pengacaraan.

Afgan buang sifat malu
SESI fotografi yang panjang mulai jam 11 pagi hingga 4.30 petang,dengan beberapa akhbar utama, baru-baru ini membuatkan Afgan Syah Reza,20, kelesuan. Sejak pagi, penyanyi popular dengan lagu Terima KasihCinta dan Entah ini belum sempat menjamah nasi.

16 rebut gelaran
PROGRAM realiti mencari supermodel seperti America's Next Top Modelyang dihoskan supermodel terkenal Tyra Banks berjaya mengumpul pengikuttersendiri dan menjadi antara program popular di Hollywood.

4 telefilem baru ntv7
PERGOLAKAN keluarga dan kisah percintaan sering menjadi isu yangdiketengahkan dalam telefilem tempatan. Disamping elemen lucu danmenghiburkan menambah rencah menerusi telefilem yang disiarkan.

Hafiz alami kejutan
GELARAN juara Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) membawa mimpiMohd Hafiz Mohd Suip (Hafiz) menjadi realiti. Namun bukan mudahsebenarnya untuk anak muda dari Kuching, Sarawak ini melakar kejayaandalam dunia seni.

No comments:

Post a Comment