Tuesday, June 30, 2009

HIBURAN : SELASA 30 JUN 2009


Inspirasi lambang transformasi Ayu
NTAH mengapa, kisah peribadinya yang lebih banyak dijaja berbanding kariernya yang baru sahaja hendak bercambah.


Elza teruskan perjuangan Azean
KATA orang, 'ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi'. Itu mungkinperibahasa yang boleh menggambarkan tentang perjuangan Azean Irdawatybersama anaknya, Elza Irdalynna dalam dunia lakonan tanah air.


Tumpahnya air mata Nikki
DIAbagaikan seorang puteri yang melangkah masuk dengan penuh keanggunansewaktu menuju ke altar di dalam Gereja St. Francis Xavier, PetalingJaya sambil diiringi bapanya, Nicholas Palikat .


Gambaran malaikat dalam IYT
SASTERAWANNegara ke-7, Datuk Noordin Hassan tidak pernah berbicara kosong dalamsetiap karya-karya hasil nukilannya dengan menyelitkan pelbagai mesejyang tersurat dan tersirat di sebaliknya.


Manusia lawan robot digital
APABILAMichael Bay mahu mengarahkan filem Transformer (2007) hanya StevenSpielberg yakin akan impiannya. Tetapi Michael Bay membalas keyakinanitu dengan menjadikan Transformer sebuah filem mega yang hebat. Imejdigital yang menjadi tulang belakang penonjolan imej raksasaTransformer menjadi ikon dalam imejan digital.







Keputusan bedah siasat Jacko bocor

LOS ANGELES - Keputusan bedah siasat yang dibocorkan kepada mediamenunjukkan Raja Pop, Michael Jackson amat kurus dan kepalanya hampirbotak, lapor sebuah akhbar semalam.


Bapa Jacko syaki perbuatan khianat

LOSANGELES - Bapa Michael Jackson, Joe mendakwa kematian anaknya itumempunyai kaitan dengan perbuatan khianat, lapor sebuah akhbar semalam.


Kakak, ibu cari wang Michael Jackson

LOSANGELES - Dua hari selepas Michael Jackson meninggal dunia, kakakpenyanyi tersebut, La Toya dan ibunya, Katherine mencari wang yangdisembunyikan oleh Raja Pop itu.

Diana terkejut bertemu Syamsul
PERTEMUAN buat pertama kalinya antara pelakon Diana Danielle danSyamsul Datuk Yusof selepas Diana menamatkan Program Latihan KhidmatNegara (PLKN) pada majlis Parti Selebriti Kosmo! - One Drop Perfumes2009 Jumaat lalu merungkai segala isi hati pasangan yang pernah bersatuini.


Artis suntik tenaga, glamor
PARTISelebriti Kosmo! - One Drop Perfumes 2009 yang berlangsung pada malamJumaat lalu di Hotel Sheraton Imperial, Kuala Lumpur meriah bukansahaja dengan kehadiran lebih 50 artis tetapi juga dengan barisanpenyanyi yang menyumbangkan suara mereka.


Kendra idamkan bulan madu bogel
LOS ANGELES - Personaliti televisyen Amerika Syarikat (AS), KendraWilkinson ( gambar ) bercita-cita untuk berjalan dalam keadaan bogelketika berbulan madu bersama suaminya, Hank Baskett di sebuah pulau,lapor sebuah akhbar semalam.







Giliran ke IB
PADA1 dan 2 Julai iaitu esok dan lusa, sejarah bakal tercipta buat figuraterkenal ini. Setelah sekian lama menunggu, akhirnya ruang yangdinantikan terbentang di depan mata.

GSC tidak pilih kasih
PENGEKALANsesebuah filem di pawagam besar bukan ditentukan oleh pihak pempamer,sebaliknya oleh sambutan yang diberikan orang ramai terhadap judul yangditayangkan. itulah penjelasan diberikan Pengurus Besar Golden ScreenCinemas (GSC), Irving Chee.

Anita, Ismail Haron kembali bergabung
LAMAmereka tidak muncul bersama sejak masing-masing membawa diri keperantauan. Anita Sarawak terbang jauh ke Amerika Syarikat pada tahun1985 mengembangkan sayap nyanyiannya di sana, manakala pasangan duetnyaketika itu, Ismail Haron pula memilih berhijrah ke Australia pada 1977

ntv7 sasarkan penonton Cina
SALURANtelevisyen ntv7 kekal sebagai pendahulu bagi penonton masyarakat Cinadi negara ini, dengan menguasai 23 peratus daripada jumlah tontonankaum berkenaan.

Nama Sham pada gitar Statocaster
SIAPAyang tidak kenal raja gitar dunia, Jimi Hendrix yang menjadi idolasetiap pemain gitar di dunia. Kecekapannya bermain gitar memang tidakada tolok bandingan sehingga sering menghadirkan rasa kagum kebanyakanpemuzik generasi selepasnya.

Ernie juara BRTM2009
NURERNIE Shahirah Zakri atau Ernie adalah peserta paling muda dalampertandingan akhir Bintang RTM 2009 (BRTM2009) dan atas faktor itu diaseperti kurang diberikan perhatian kerana tumpuan adalah terhadapJo-Anna Sue Henly Rampas (Anna) dari Sabah.

Hujan lebat restui majlis pernikahan
TANGGAL26 Jun lalu, menjadi memori terindah buat pelakon berdarahMelayu-Inggeris, Catriona Norhayati Ross Bahrin Ross, 29, atau lebihmesra dengan panggilan Cat, apabila selamat diijabkabulkan denganpasangannya, penerbit dan pengarah program TV yang bertugas di Astro,Shaharuddin Mokhtaruddin, 30.

Dengarnya...: Putus hari ini, esok sudah ada pengganti
TERKEJUTbetul Cik Normah dapat cerita mengenai seorang pakar kesihatan yangbergelar selebriti apabila memainkan perasaan seorang artis baru yangboleh tahan cantiknya.

Dengarnya...: Orang lain buat hal, Yuna terima akibatnya
KECOHjuga minggu lalu apabila beberapa ruangan gosip mula membicarakanmengenai sikap penyanyi Yuna yang khabarnya sukar untuk diundang kesesi fotografi.

Dengarnya...: Selebriti suka goda suami orang
HINGGAsaat ini, Cik Normah masih keliru dengan sikap seorang selebriti yangmulutnya boleh tahan laser. Dia sudah berkahwin, tetapi ada sumberterdekat memberitahu Cik Normah, pada masa selebriti itu meminatilelaki lain pula. Cik Normah tak boleh dedahkan identiti lelaki itu.Sebab kalau disebut apa jawatan atau kerjanya, senang-senang dapatditeka.

Senario musim baru bermula malam ini di TV3
SITKOMkomedi Senario yang diterajui oleh Wahid Mohd, Alee Jaafar dan MazlanPet Pet masih bertahan biarpun sudah mencapai 14 tahun sejak iadiperkenalkan pada 1995.





Kasih lama akhirnya bersatu
Raut halus daun nipah Buat bakul simpan kekabuWalau bertahun jiwa terpisah Kerana cinta kami bersatu

'Nabil tak ancam saya'
ANTARA Saiful Apek dan Ahmad Nabil Ahmad, mereka berkongsi persamaaniaitu pelawak. Biarpun Nabil meraih populariti dalam masa singkatmenerusi program realiti, Raja Lawak musim kedua hingga dinobatkanBintang Paling Popular, Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian(ABPBH) 2008, Apek pula pernah menyatakan dia menunggu masa selamasembilan tahun untuk capai ke tahap Nabil yang mempunyai ramai peminat.

Konsert air mata Rossa
SEORANG teman di Hotlink bertanya, siapa agaknya artis Indonesiapaling sesuai mereka bawa ke Malaysia untuk menjayakan konsert minisempena penghargaan syarikat telekomunikasi berkenaan kepada pelangganmereka.

'Terkejut 'boyfriend' meninggal'
JIKA orang lain memuja Michael Jackson, 50, dari kejauhan, DatinNora Shamsudin, 49, serta keluarga pula dapat berbual mesra danbergambar dengan raja pop dunia itu ketika Michael datang mengadakandua konsertnya di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur pada 27 dan 29 Oktober1996.

Ernie juara termuda
SIAPA sangka, pada usia remaja 17 tahun Nur Ernie Shahirah Zakri(Ernie) berbangga dengan gelaran juara pertandingan Bintang RTM padatahun ini. Bagi peminat yang mengikuti perkembangan pertandingan ini,ia menjadi sejarah pertandingan terawal mencungkil bakat peserta dalambidang nyanyian.

RespirasiMuzik: Irama hip hop adunan R&B
Album: 1212Artis : Colabr8 dan Dedeq

RespirasiMuzik: Vokal unik, lirik sinis
Album: One Of The BoysArtis: Katy Perry

Soseh Soseh: Giliran Damian, Nadia pula
TAHUN ini memang ramai artis tempatan memilih untuk menamatkan zamanbujang mereka terutama sepanjang Jun. Antaranya Catriona Ross, MayaMatahari, Nikki Palikat dan Dang Suria Zainordin.

Soseh Soseh: Sistem bunyi hancur!
APA yang menarik penonton menghadiri sesuatu konsert terbuka bukansaja pada 'line up' artis sebaliknya lokasi dan penganjurannya. Senangcakap, biarpun konsert berkenaan diadakan secara percuma, harapanpeminat yang hadir untuk menyaksikan persembahan artis kesayanganmereka cukup tinggi.

Masalah orang kaya
SELEPAS menerbitkan filem Kayangan pada 2007 yang dibintangi NurFazura dan aktor kacak Indonesia, Teuku Zacky Azwar, Raden Pictures SdnBhd menyepi seketika. Tiada produk baru daripada mereka.

No comments:

Post a Comment