Sunday, June 21, 2009

HIBURAN : AHAD 21 JUN 2009


Ayu Raudah tak pancing jerung
WAJAHNYA yang semakin mempesona, lirikan mata yang manja, tidakmustahil ramai yang terpaut. Tubuhnya semakin langsing danberkeyakinan. Namun, Ayu Raudhah Che Wan, 25 lebih senang bersikapsederhana dalam soal peribadi dan kerjayanya.


Watie (Elite) sudah serik
Apasebenarnya yang berlaku di antara Watie dengan kawan Watieitu?Entahlah, saya tak ada apa-apa masalah dengan dia. Bila bacatuduhan dia mengatakan saya tak pulangkan pakaian dan aksesori dia tu,saya memang terkejut.

Senandung cinta Air Supply
Bayangkan, mereka sudah membuat 35,000 persembahan pada sepanjang 35tahun dalam dunia nyanyian. Ya, ia satu jumlah yang besar danpercayalah, angka itu akan terus bertambah kerana sehingga kini merekaterus diminati.

Pari-pari melayang di HSKU
Jumaatlalu sekali lagi Siti ke Istana Budaya. Kalau Jumaat minggu lalu Sitimenonton Malam Puisi Utusan di Laman Beringin di perkarangan IstanaBudaya, kali ini dalam Panggung Sari. Siti hadir majlis Hadiah SasteraKumpulan Utusan (HSKU) ke 24.


Datuk Sudirman Haji Arshad
Akhirnya.Ya, akhirnya Allahyarham Sudirman Haji Arshad dianugerahkan gelaranDatuk. Anak kelahiran Temerloh, Pahang itu menerima Darjah Sultan AhmadShah Pahang (DSAP) yang membawa gelaran Datuk daripada Sultan Pahang,Sultan Ahmad Shah pada Khamis lepas sempena Hari Keputeraan SultanPahang ke-78 pada 24 Oktober lalu.

Umie Aida bertunang jutawan duda?
Akhirnyadalam diam, rupa-rupanya pelakon popular Umie Aida,36, sudahbertunang.Tahniah kepada Umie kerana akhirnya memilih untuk menuju kealam berumahtangga juga.

Apa dah jadi dengan Yassin?
Minggu lepas Niezam ada tulis pasal penyanyi Yassin (Brothers) yang dimasukkan ke hospital gara-gara menghadapi tekanan emosi.

Pelakon ‘ranting kayu’ berlagak diva
Pelakon filem wanita seorang ni memang kepala angin dan kepalabatu.Ramai artis dan krew mula menyampah dengan dia yang berlagak divasetiap kali datang ke lokasi penggambaran.

Sarjan naik angin
Kring Kring (KK): Hai Niezam. Saya Sarjan Din ni. Nak cakap dengan encik sekejap boleh tak?

Langkah Ungu tanpa henti
INIbukan kali pertama mereka datang ke sini. Kumpulan Ungu sudahpunpopular dengan lagu-lagu melankolik seperti Demi Waktu yang cukuppopular sebelum ini.


Saya sering sendirian - Lisdawati
KETIADAAN Fauzi Nawawi selepas tamat pratonton filem pendek Buih-BuihCinta Jumaat lalu menimbulkan tanda tanya. Ini kerana yang ada hanyaisterinya, Lisdawati Nazarudin walaupun sepatutnya Fauzi turutbersama-sama. Pada mulanya Fauzi kelihatan pada majlis berkenaan,bagaimanapun, selepas selesai sesi mengambil gambar, dia hilang.

Pakcik meninggal ke Yuna?
KETIKA ini memang nama Yuna cukup hot! Lagu Dan Sebenarnyameletup-letup di radio dan sejak akhir-akhir ini sudah banyak kali jugawajahnya muncul di kaca televisyen.

Ari Wibowo dapat anak kedua
BARU-Baruini Haliza Misbun mengirimkan mesej kepada Joyah memberitahu bahawatemannya, aktor kacak dari seberang, Ari Wibowo mendapat anak kedua.

Pengurus artis yang onar
KISAHseorang pengurus yang lebih sudu dari kuah mungkin bukan satu ceritabaru.Dah lama Joyah dengar kawan-kawan merungut fasal pengurus artisyang seorang ini.


Terbang sang Pesawat
Setiapinsan ada impian dan matlamat. Masing-masing cuba mengembangkan bakatyang ada demi memastikan kelangsungan di celah-celah kemuraman industripada masa ini.

Di Istana Budaya, puisi bergema
Selepas 11 kali dianjurkan, Malam Puisi Utusan ke 12 di Laman Beringin,Istana Budaya baru-baru ini memperlihatkan sulam yang berseni antarapenyair tersohor, artis popular dan selebriti ternama sangat harmoni.Tanpa mengikis teras Malam Puisi Utusan berpaksi kepada puisi, hadirnyaartis dan selebriti adalah menyebarluaskan acara deklamasi puisi.

Julia Roberts di India bulan depan
FILEM Slumdog Millionaire berjaya membuka mata industri perfilemandunia untuk mengalihkan pandangan mereka kepada negara-negara yangsedang membangun termasuk India.

Jessica Alba vandalis?
DALAMusia yang meningkat 28 tahun, Jessica Alba berdepan masalah denganharta benda awam. Bukannya perosak atau pemusnah tetapi kesalahannyamenampal poster jerung putih di Oklahoma City.

Brad Pitt berhabis untuk lukisan
DISEBABKANterlalu sukakan lukisan, Brad Pitt sanggup berhabisan sehingga RM3.4juta untuk membeli sebuah lukisan berjudul Etappe. Ia merupakan hasilkarya artis daripada Jerman, Neo Rauch, kata seorang sumber.

Ibu marah karena berbikini
DIAtidak boleh hidup atau berenggang tanpa ibunya, pelakon heroinkegemaran ramai satu ketika dahulu, Babita. Kareena Kapoor jugasentiasa mengutamakan kehendak Babita dalam segala urusan terutamadalam pemilihan watak dan pakaian dalam filem.

Gay menarik kata Abhishek
PEMENANGanugerah pelakon komik dalam filem Dostana pada Akademi Filem IndiaAntarabangsa (IIFA), Abhishek Bachchan berkata, kehidupan gay ituadalah satu perkara yang menarik.

Impian Gu Hye-seon
SELEPASberkecimpung dalam dunia penulisan dan penerbitan filem, aktres Korea,Gu Hye-seon kini mengalihkan minatnya dalam lukisan dan mengubah lagu.

Rumah Ahmad Dhani bakal disita
Rumah mewah kepunyaan Ahmad Dhani akan disita oleh Pemerintah Kota, Jakarta kerana dianggap menyalahi tata kota.


Cici Paramida terluka kerana suami
Cici Paramida dan suaminya Ahmad Suhaebi baru saja bernikah pada 12 Mac 2009 lalu. Kini rumah tangga mereka telah dilanda badai.


Langkah pertama Farith Taib
TIDAK semua artis bernasib baik. Kemunculan kali pertama tidaksemestinya terus mendapat sambutan. Malah ada yang terpaksa bertapaksedikit demi sedikit untuk terus menempatkan diri dalam bidang seni.

Kamal nak jadi jahat
Salam Kamal, saya minat pada lakonan Kamal dalam drama Bio-Nik sertaZati & Si Mawas. Tahniah atas lakonan yang berkesan. Semoga andasukses selalu

Surat buat Akim
SAYA merupakan salah seorang peminat fanatik Akim AF7. Minat saya inibukanlah terletak hanya pada rupa parasnya sahaja malah bakat dansifat-sifatnya. Sewaktu saya dan rakan-rakan berkunjung ke salah sebuahpusat beli-belah yang terkemuka di Kuala Lumpur, kami telah terserempakdengan Akim.

Noordin tak hilang setangginya
TEATER Mana Setangginya sepatutnya dipentaskan sepuluh tahun lalu.Naskhah karya Sasterawan Negara Datuk Noordin Hassan ini awalnya mahudipentaskan oleh Istana Budaya. Tetapi malangnya ditolak oleh 'pihakatasan' Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan kerana dianggap tiadanilai komersial.


Aksi dan suspens menyesakkan nafas
SEKIRANYA orang jahat menyakitkan orang kesayangan, sejauh manatindakan untuk membalas perbuatan itu? Itu adalah tema bagi filem genretriller suspens yang dibawa oleh United International Pictures ini.Malah filem ini pasti mengecutkan perut penonton kerana hampirkeseluruhannya disajikan dengan adegan kejam dan menyakitkan hati.

Erick mahu cipta nama di Malaysia
Sejak lapan tahun lalu Erick Lin mengikut abang dan kakaknya yangbekerja di Taiwan. Beliau juga memilih universiti di sana untukmenyambung pengajian.

Berkaraoke untuk jadi artis rakaman
Jika ada yang menyimpan hasrat untuk menjadi penyanyi rakaman, inilahpeluangnya! Peluang keemasan ini bukan mudah untuk diperoleh keranapada era kegawatan ekonomi sekarang ini tidak banyak syarikat rakamanmenawarkan peluang tersebut.


Mulan temani Ahmad Dhani ke KL?
HADIRdengan imej baru - berambut merah terang - kemunculan Mulan Jameela diKuala Lumpur tentunya menjadi satu tanda tanya.Sementelah, dia hadirbersama rombongan kumpulan yang beraksi pada Pesta Malam Indonesia 3(PMI3) walaupun dia tidak menghibur.






Kamal lelaki tidak normal
Melihat senyuman pelakon baru ini, Kamal Adli, 22, saya terbayangkansenyuman penyanyi antarabangsa, Madonna. Seperkara yang menyamakankedua-duanya adalah jarak gigi mereka. Mungkin itulah yang membuatkanmereka kelihatan manis dan punya identiti sendiri, malah mungkin jugafaktor rezeki.


Parti Selebriti Kosmo! acara eksklusif
BUAT pertama kali, akhbar kompak Kosmo! yang semakin popular bakalmeraikan pembaca setianya dan pengguna wangian One Drop Perfumes dalamsatu acara eksklusif bersama lebih 50 artis popular.


Hunny mimpi lirik
HUNNY MADU atau nama sebenarnya, Hani Farhana Mohd Hatim, 25, sedangmembina nama dalam pelbagai cabang hiburan. Bermula dengan menyertaiprogram Blast Off dan menjadi penyanyi untuk kumpulan Admonition, diakemudian bertukar profesion sebagai deejay radio.


Edison Chen ‘buaya darat’?
Bintang panas Internet mempromosi butik di Bangsar


Suara dari perut Wazata Zain
KALAU anak-anak kecil kini asyik menonton rancangan kartun sepertiSpongebob Squarepants, rakan sebaya mereka pada era 1980-an pastiternanti-nanti siri Cumi & Ciki .


Hye-gyo dicakar panda
KINIbukan sahaja anak yatim yang akan diberi keutamaan, malah haiwan dantumbuhan juga tidak kurang pentingnya. Buktinya, bintang Korea Selatan,Song Hye-gyo, menjadi duta panda di Asia.


Zon privasi Camilla
BUKAN nama yang meledak dengan gosip murahan, Camilla Belle Routh atauCamilla Belle mempunyai landasan sendiri dalam dunia hiburan.


Haleeda, Shah sudah nikah?
PAGI Rabu lalu, awal pagi telefon bimbit Diva dikejutkan dengan sistem pesanan ringkas (SMS) daripada seorang teman lama.

Restoran AC Mizal tak ada ong
DIVA tahu banyak artis kita yang suka buka bisnes. Kalau tak buka kedai baju atau salon, ramai yang membuka restoran.


Alasan Yuna
DIVA faham, jadi artis memang sibuk. Apatah lagi kalau terpaksamenjalankan dua pekerjaan dalam satu masa seperti menjadi pelajaruniversiti dan penyanyi macam artis baru, Yuna.

Ajai, Liza sah nikah sebelum puasa
MINGGU lalu, teman Diva ada bertanya kepada komposer, Ajai betulkah diaakan bernikah dengan kekasihnya, Norliza Elias atau Liza sebelumRamadan ini. Dan ya, kedua-duanya mengiyakan sahaja.

Makin banyak dongeng dalam drama Malaysia
HAI. Saya nak komen ringkas saja tentang drama Melayu kita yang sudah banyak menjadi seperti drama Indonesia.


Bukan Andy tapi Hans?
MEMANG selepas putus cinta dengan Kefli, Marsha laku macam pisanggoreng panas. Yelah, siapa yang tak nak berpacaran dengan gadissecantik dia. Baru-baru ini, Marsha sempat digosipkan menjalin hubungandengan pemain drum Estranged, Andy.

Punca dramatis tak jadi naik lif
TEMAN Diva, Fasha Clara memang banyak cerita. Kalau sudah berjumpa dia, macam-macam gosip yang nak dikongsi.

Tak layan akhbar
DIVA bukanlah kecil hati sebaliknya rasa lucu dengan perangai dua orang artis yang sangat baru dalam industri muzik.

Pelakon cantik lesbian
ALAHAI, terkedu Diva dengar cerita tentang pelakon baru yang tengahmeletup. Lakonannya memang boleh tahan. Wajahnya pun manis, sedap matamemandang.

Padah terlalu banyak realiti TV
HAIDiva, saya tertarik dengan artikel 'Keluhan Yazer' dalam Kosmo! Ahadminggu lalu. Inilah akibatnya bila dah banyak sangat artis ciptaanprogram realiti.







Cinta hati Nurul
POPULARITI dan tempias publisiti, baik positif atau kontroversi,tidak hanya menjurus kepada artis semata-mata. Personaliti TV jugaantara yang dilabelkan sebagai selebriti, terutama bila mata masyarakatmemberi perhatian sehingga bahang glamor turut dirasai.

Jehan mahu kahwin
PERNAH dia bersuara tidak percaya dengan institusi perkahwinan dankerana itu dia tidak bersedia mendirikan rumah tangga. Luahan ikhlasitu pernah menjadi perdebatan antara penulis dengan aktor kacak ini.

Semanis Janji Iesya
BERBEKALKAN minat serta niat membela nasib keluarga, anak sulungtiga beradik ini nekad mencipta nama sebagai penyanyi. Seawal usiasembilan tahun, Iesya atau nama sebenarnya, Nor Iesyatirradiah SannyToh, kerap menyertai pelbagai pertandingan anjuran stesen TV dan radio,namun peluang bergelar anak seni belum terbuka.

Borak Paknil: Kenangan abadi
ASSALAMUALAIKUM. Paknil ingin mengambil kesempatan mengucapkanselamat Hari Bapa kepada semua bapa, papa, daddy, walid, abah, ayah danbaba yang menjadi pembaca setia Metro Ahad, khususnya ruangan Paknil.

GSC bawakan filem animasi Ice Age 3
MASIH ingat lagi pada Manny, Sid dan Diego? Mereka kembali dalamsatu lagi pengembaraan lucu dan menyeronokkan dalam Ice Age 3: Dawn ofthe Dinosaurs.

CAK: Nak kahwin sama jenis?
KETIKA menikmati juadah minum petang bersama rakan baru-baru ini,rakan CAK membuka satu cerita panas yang membuatkan CAK tersedak.

CAK: Kelab peminat tunjuk belang
IKUTKAN hati, CAK malas campur soal kelab peminat yang memangmenjadi tradisi setiap kali berlangsungnya rancangan realiti TV.Maklumlah, tanpa peminat, sudah tentu peserta pujaan mereka tidak akanke mana, tidak kira semasa atau selepas program berakhir.

CAK: Masih terbang di dunia khayalan
ARTIS ini pernah diberi jolokan ‘bimbo’ gara-gara sikap bodohsombongnya dan suka berangan. CAK ingatkan bila umur meningkat,pemikirannya juga akan jadi lebih molek dan matang.

CAK: Filem epik tinggal sejarah
BARU sangat rasanya pelancaran filem epik Pahlawan Mat Kilaudisempurnakan di Ibu Pejabat Finas, Ulu Klang. Belumpun projekberjalan, sudah dengar khabar kurang enak yang wajar diberi perhatian.

CAK: Bil telefon melambung mengundi sendiri
HENDAK tergelak ada, kasihan pun ada apabila CAK dengar ceritadaripada sumber yang rapat dengan syarikat telekomunikasi mengenaiseorang peserta realiti TV yang terkejut ‘beruk’ melihat bil telefonnyaselepas tamat program yang disertai.

CAK: Artis hanya telan air liur
MEMANDANGKAN penjualan album semakin meruncing akibat kemelesetanekonomi, penggiat seni muzik boleh menarik nafas lega dengan adanyakerjasama dengan syarikat telekomunikasi yang menyediakan khidmat nadadering dan muat turun menerusi telefon bimbit.

Gayah Gebu: Kelentong tutup kebenaran
SUKA menipu, hipokrit dan perasan bagus. Agaknya begitulah sikap segelintir artis wanita kita yang memang ‘sengal.’

Tidak salah pilih
KETIKA senarai nama peserta Mentor musim ketiga dipaparkan beberapaminggu lalu, ramai terkejut dan tidak menyangka Mas Idayu memilihHanifah Md Hanafiah, 22, sebagai protege.

Kasih baru Didie
HANYA ketabahan menjadi penawar duka pelakon dan pengacara DidieAlias atau nama sebenarnya Fadzilah Mohd @ Ali, 37, apabila mahligaiyang dibina bersama aktor, Ridzuan Hashim berkecai.

Baik buruk filem seram
FILEM Nang Nak yang diterbitkan pada 2001 boleh dianggap sebagaipenyelamat dan pemangkin kepada industri perfileman Thailand yangdilihat hampir mati apabila secara drastik berjaya menarik penontonmemenuhi segenap ruang panggung, sekali gus mengangkat fenomena filemseram.

Ning kini berdikari
HAMPIR lapan bulan mengurus kerjaya sendiri, banyak perkaradipelajari Ning Baizura. Penyanyi tersohor ini bukan lagi si manja yangmenanti diurus, sebaliknya dia semakin bijak menyusun karier danberurusan dengan orang sekeliling.

Sinar Reza
TERSINGKIR dari gelanggang Akademi Fantasia musim ketiga (AF3) padaminggu kelima sedikitpun tidak mematahkan semangat dan kesungguhan anakmuda, Syaiful Reza Mohamed atau Reza Mohamed untuk terus mengukir namadi persada seni tanah air.

Ayu jadi duta produkBUKAN tempias populariti kakaknya atau kontroversi menjadi sandaranAyu Raudhah atau nama sebenarnya Raudhah Abu Bakar lebih dikenali,sebaliknya lakonan berkesan menerusi watak Fara dalam drama bersiriyang mendapat sambutan luar biasa, Manjalara banyak membantu.

Program raya
BELUM pun tiba Ramadan dan Syawal, stesen televisyen berlumba-lumbamengatur pelbagai rancangan menarik untuk tatapan penonton setianya.

FILEM: Pencinta balet
TIADA lagi kisah jalanan! Jika Hollywood hadir dengan filem mengenaitarian hip hop dan urban menerusi filem Step Up dan Make It Happen,namun Dance, Subaru! arahan sutradara Lee Chi-ngai kali ini lebihmenarik dan segar.

FILEM: PERADUAN
BAGI peminat filem Transformers, BIG Cinemas Lotus Five Star (BCLFS)kali ini menyediakan peluang kepada anda untuk memenangi sebuah replikaOptimus Prime setinggi lebih dua meter bernilai RM45,000 sebagai hadiahutama, menarik bukan?

FILEM: Seram tapi kurang realiti
THE Last House On The Left adalah filem yang dirakam semulaberdasarkan sebuah cerita bertajuk sama yang pernah menemui penontonpada 1972.

Jarum Emas: Salih ikon poligami
KATANYA ahli nujum negeri Masai, “Ada sabuah masa-elah (masalah),satu... banyak-banyak, dua... sikit-sikit, tiga... jarang-jarang,empat... kadang-kadang.” Kalaulah tidak kerana soalan itu ‘dibocorkan’oleh Belalang, mahu berpinar kepala otak ahli nujum negeri BeringinRedang menjawabnya.

Jarum Emas: Sudir tepati 1Malaysia
BUKAN sekali dua, berlambak artikel ditulis betapa kita terlepaspandang terhadap sumbangan Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad.Gelaran penghibur nombor satu Asia belum dapat digugat oleh penyanyikita, sekalipun Datuk Siti Nurhaliza yang juga pernah beraksi di RoyalAlbert Hall di London, tetapi situasinya berbeza. Siti ke sana untukkonsert, Sudirman pula bertarung.

Hajat terkabul
SEWAKTU bertemu penyanyi bersuara lunak dari Indonesia ini,terpancar rona bahagia pada wajah bersihnya, lebih-lebih lagi hajatnyamengadakan konsert mini di sini bakal termakbul.

Misi baru O-Two
MESKIPUN industri muzik tempatan kian meriah dengan kemunculanbanyak band baru, kebangkitan band sedia ada juga diharap dapatmemantapkan lagi perjuangan muzik Malaysia.






Jangan Pandang Belakang Congkak raih RM5.3 juta dalam tempoh 12 hari
MINGGU lalu dalam ruangan ini menyentuh mengenai sambutan cukup hebat diberikan filem Jangan Pandang Belakang Congkak tetapi jumlah kutipan tidak diperoleh dan belum dapat diumumkan oleh produsernya, David Teo. Tetapi kali ini, David setelah didesak beberapa kali untuk memberitahu sejauh mana ...

Fizo, Quaira mudah serasi
DUAbintang remaja, Fizo Omar dan Tunku Tiara atau Quiara masih mentah dipentas hiburan, namun hari demi hari mereka semakin rancak menempa namadan populariti sehinggalah mendapat perhatian peminat dan media massa.Bersama pakej bonus yang dimiliki kedua-duanya - tampan dan jelita,disertai bakat yang digilap tanpa rasa jemu, merendah diri, membuatkanmereka mudah didekati sesiapa saja.

Sudirman kini bergelar Datuk
PETANGKhamis lalu, Kak Pora dihubungi rakan karib yang kini bertugas diBerita Harian cawangan Kuantan semata-mata mahu memaklumkan pengurniaanDarjah Sultan Ahmad Shah Pahang (DSAP) yang membawa gelaran Datukkepada bekas Penghibur Nombor 1 Asia, Sudirman Haji Arshad.

Apa sudah jadi filem Pahlawan Mat Kilau?
RM10juta! Itulah jumlah kos penerbitan filem epik, Pahlawan Mat Kilauterbitan Lagenda Studios yang mengejutkan banyak pihak sebelum ini,terutama penggiat industri perfileman tanah air, malah ada yangmenyifatkan peruntukan itu sebagai melampau dan tidak masuk akal.

Isu Natrah di pentas IB
DALAMsibuk Kak Pora mengejar 'deadline' minggu lalu, sempat juga pergimenonton pementasan karya Datuk Nordin Hassan, Mana Setangginya diIstana Budaya (IB). Sementara menunggu pementasan bermula, Kak Poramelepak dengan beberapa pegawai pentas berprestij itu.

'Kenapa tidak hubungi saya dulu'
PERJALANANseni bekas anggota Elite, Watie yang kini aktif melebarkan namanya dipentas lakonan, tidak henti-henti dirundung kontroversi. Terbaru, Watiedidakwa oleh bekas anggota Elite, kononnya dia tidak memulangkan barangkemas, pakaian dan pelbagai aksesori wanita yang dianggarkan bernilailebih RM15,000 yang pernah diberi pinjam kepadanya suatu ketika dulu.

Mual, jijik tonton aksi zalim
RASAserik menonton filem seumpama ini memang ada terutama selepaspengalaman menonton Eden Lake, tidak lama dulu. Mual dan jijikbercampur baur. Itu belum lagi debaran kesan daripada babak kekejamandan kezaliman yang mampu dilakukan sekumpulan remaja terhadap sepasangkekasih yang jauh lebih matang.

6 konsert sempena Festival Muzik KL 2009
BERSEMPENAFestival Kuala Lumpur (KL) 2009, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara(JKKN) menganjurkan Festival Muzik KL 2009 dari 1 hingga 10 Julai inidengan pemilihan artis serta penyanyi eksklusif untuk penggemar muziktanah air.

Konsert tanda ingatan untuk arwah bapa
SEPANJANG14 tahun perjalanan seninya, beliau sudah banyak kali muncul dalamkonsert besar sama ada di peringkat tempatan mahupun antarabangsa,malah pernah beraksi di pentas berprestij dunia - Royal Albert Hall,London empat tahun lalu.

Merong Mahawangsa guna dialog Inggeris
WALAUPUNpasaran filem tempatan ketika ini lebih tertumpu kepada genre seram,cinta dan komedi, namun ia tidak sedikit mematahkan semangat tigaberadik - Norman, Yusry dan Edry Abdul Halim - untuk menerbitkan filemepik sebagai satu revolusi terhadap industri perfileman tanah air.

Rosyam nafi bersikap pilih bulu
BELUMpun sebulan dilancarkan, Pilih Kasih, program pencarian bakat barudalam bidang lakonan terbitan Suhan Movies & Trading mencatatkanperkembangan membanggakan dengan meraih rating 1.5 juta penontonapabila disiarkan pada setiap Sabtu, jam 8.30 malam di TV2.

Melodi imej baru hari ini
SEJAKditerbitkan pada 1992, Melodi melalui pelbagai pergolakan sehinggakanpada satu ketika program ini hampir dihentikan kerana terlalu sensasimenyiarkan berita hiburan tanah air. Namun, ia hanyalah asam garamdunia hiburan dan penyiaran negara.

Daddy sumber inspirasi KRU
"BUKANmudah mengecapi kejayaan hari ini, lebih-lebih lagi mengenangkanpelbagai cabaran dan dugaan yang terpaksa diharungi," demikian katasalah seorang anggota KRU, Norman Abdul Halim, mengimbas perjalananseninya tiga beradik bermula pada 1992.

Badul sering terkenang arwah Tompel
KASIHNYAibu membawa ke syurga kasihnya ayah, berkorban nyawa. Bersempenasambutan Hari Bapa yang diraikan hari ini, 21 Jun, B*Pop tidak mahuketinggalan berkongsi bersama pengarah, pelawak, pelakon dan penulisskrip A R Badul mengenai pengalamannya dengan arwah bapa beliau yangjuga bintang legenda filem Melayu terkenal era 1950-an dan 60-an, A RTompel.

'Papa ialah kawan dan penasihat'
"PAPAadalah insan yang paling istimewa dan luar biasa dalam dunia," demikianakur Serina Redzuawan pantas menggambarkan bapanya, Redzuawan Ismailatau cukup kita kenali dengan Chef Wan.

Mana Setangginya keadilan untuk karya Nordin
AKHIRNYAskrip teater Mana Setangginya karya Sasterawan Negara (SN) Datuk NordinHassan dipersembahkan di pentas bertaraf dunia ini, Istana Budaya.Setelah 10 tahun karya yang ditulis untuk majlis pembukaan IstanaBudaya ini akhirnya diberi penghormatan paling tepat dan keadilandilakukan untuk satu karya cantik, halus dan cukup bermakna kepadaseorang SN dan juga rakyat Malaysia.

Anugerah Shout! bukan tiru MTV Awards
SEMAKINbanyak majlis anugerah baru diperkenalkan sejak kebelakangan ini,khusus dalam memberi pengiktirafan kepada anak seni tempatan, termasukShout! Awards atau Anugerah Shout! 2009 yang dijadualkan berlangsung diStadium Putra Bukit Jalil, 17 Julai ini.

Bunga nafi rumah tangga berantakan
AKSIBunga Cinta Lestari (BCL) menampar suaminya, Ashraf Daniel MohamedSinclair sebanyak lima kali dalam filem komedi romantik, Saus Kacang,yang mendapat sambutan hangat di Indonesia dan Malaysia sedikit masalalu mencetuskan banyak tanda tanya di kalangan peminat mereka.

Program Ramadan, Aidilfitri istimewa di stesen TV Media Prima
BAGAImenjadi tradisi setiap kali tibanya Aidilfitri, stesen radio dantelevisyen tempatan berlumba-lumba menyediakan pelbagai programmenarik, khusus untuk tontonan penonton setia masing-masing sempenahari istimewa itu.

Diana Danielle akui intim dengan Farid Kamil
SEBELUMZubir bergosip minggu ini, Zubir ingin mengambil kesempatan mengucapkanSelamat Hari Bapa yang kebetulan jatuh hari ini kepada semua insan senidan pembaca setia B*Pop yang layak kita panggil ayah! Sementara hayatayah kita masih panjang, hormati dan kenanglah jasa mereka mendewasakankita, tapi sebaiknya setiap hari kita mengingati ayah, tak perlu tungguHari Bapa baru terhegeh-hegeh nak belanja ayah makan!

Cukup-cukuplah tagih publisiti murahan!
BARU-BARUini, industri hiburan digegarkan dengan berita percintaan selebritijelita dengan anak VIP yang kaya-raya! Selebriti berkenaan turutmembuat kenyataan akhbar dia akan mengikat tali pertunangan dengan anakVIP itu dalam masa beberapa bulan lagi.

Terpesona menjenguk mahligai Kak Pah
PESONAwajahnya tidak pernah pudar biarpun usia menginjak 50-an. Malahpenampilan diri yang sentiasa segar dan anggun, ketrampilan seni suarayang sentiasa merdu hingga tak ditelan dek usia. Itulah pesona bintangyang dilabelkan Biduanita Negara, Datuk Sharifah Aini Syed Jaafar.

Kenangan Razis Ismail
WAJAHkacak penuh kelembutan dengan kelunakan suara menjadikan jejaka pemiliknama Razis Ismail mempunyai pakej cukup menonjol selepas diperkenalkankomposer ketika itu Akbar Nawab. Penyanyi yang cukup digilai keranavokalnya yang romantis itu diperkenalkan menerusi LP sulungnya berjudulHadirmu Membawa Sinaran.

S Atan diminta pulangkan wang
PERSAHABATANyang terjalin sejak lebih 30 tahun akhirnya terlerai begitu sajaapabila `wang' menjadi punca sengketaan. Biduanita Negara, DatukSharifah Aini begitu kecewa dengan komposer S Atan yang dianggap tidak`amanah' dalam menyiapkan tugasan yang diberikan sedangkan wangsebanyak RM83,000 sudah lama diberikan.

Kecewa Chef Wan kopek kulit ketam hidup-hidup
ENTAHLAHapa yang tak kena dengan pakar masak bertaraf dunia, Chef Wan. Ada sajapihak yang tak puas hati dengan selebriti masakan ini. Raja berkongsikeluhan seorang peminat yang kecewa dengan tindakan Chef Wan dalamprogram Travel & Discovery pada Sabtu lalu.

Cemburu kejayaan suami
BERKONGSIhidup sebagai suami isteri bukan hanya berkongsi hidup dalam melayaribahtera rumah tangga malah lebih daripada itu, berkongsi segala-galanya- jiwa dan raga. Jika suami peroleh kejayaan, tentu si isteri tumpangberbangga dan gembira.

Sampai bila nak buat konsert percuma?
ASSALAMUALAIKUMdan salam sejahtera. Alhamdulillah, dalam keadaan saya yang begitusibuk pada ketika ini, saya bersyukur kerana masih berkesempatanmenulis dan berkongsi cerita dengan pembaca B*Pop. Diharapkan semuanyasihat di samping keluarga tercinta.

No comments:

Post a Comment